ZX10R-tråden

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Satte ett gäng biltema reflexer på mina fotpinnar och blev godkänd med lite gnäll, de trillade sedan av påväg hem.

Om man tittar på din avatar så är det inte så jävla konstigt att dom inte satt kvar:tummenupp

Ingen reflex på skylten då alltså, vete tusen vart jag skall sätta den, bak på hjälmen:va

Var har alla Ninjasnubbar tagit vägen:confused:

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Hej, ang reflex på nrplåten så är det förbjudet. Bes min hoj i våras och frågade. Satte ett gäng biltema reflexer på mina fotpinnar och blev godkänd med lite gnäll, de trillade sedan av påväg hem.

Fick du hjälp med en av frågorna iaf:)

jaha du och jag besiktigade i våras med och hade min reflex på skylten, frågade specifikt om det var ok och det var det. :va

kul när dom själva inte har en aning.. :rolleyes:

och jag sålde min kawa efter växellådsraset, men vem vet, kanske blir en ny till nästa sesong? roligaste hojen jag haft!:yoparty

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Hoj
ZX10R
Haha, ja då är det inte lätt och veta vad som gäller när de säger olika. Men i övrigt så kollade han inte ett skit på hojen, körde ett varv runt beshallen i mölndal sen var allt klart. Kollade inte ljud eller att alla lampor fungerade. Var iofs en lördagmorgon, han var väl lika trött som en annan.

Klart du ska ha en ny, ska ev hämta en ny 08 i veckan:).

jaha du och jag besiktigade i våras med och hade min reflex på skylten, frågade specifikt om det var ok och det var det. :va

kul när dom själva inte har en aning.. :rolleyes:

och jag sålde min kawa efter växellådsraset, men vem vet, kanske blir en ny till nästa sesong? roligaste hojen jag haft!:yoparty

Last edited:

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Någon som vet total längden på en zx10r -08? Ska nämligen hämta hem en fabriksny sådan nästa helg och har lite problem med att mitt lastutrymme bara är 200 cm :S Går den in eller inte?

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Hoj
ZX10R
Tror den ca 2.10- 2.15 lång. Bara o ställa den på tvären så går den in. Jag kör min i en liten pickup med 1.8m lastutrymme och det är inga problem.

Någon som vet total längden på en zx10r -08? Ska nämligen hämta hem en fabriksny sådan nästa helg och har lite problem med att mitt lastutrymme bara är 200 cm :S Går den in eller inte?

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Absolut inte jag, jag är skitnöjd med min 08:a, kunde jag, skulle jag gifta mig med den:krama

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
Hypermotard 1100S
Jag är dock grymt sugen men lägger nog pengarna på flygtid ist...vi får se, men som sagt skitsugen på den är jag.

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Tackar för hjälpen! Den gick in i skåpet, blev lite trångt med packning och 2 pers där bak :D Nu står den i vardagsrummet o skiner. Längtar tills våren, dumt att köpa sin absolut första hoj så här sent på året men men. Lyckan är total :D

Snigel

juckar å snurrar å bär mig åt
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
ZX10R
Slipon ifrån Ebay

Hej

Jag har en -04 ZX10R undrar om man vågar köpa ett Yoshimura slipon ifrån Usa Ebay?

Priset är rejält mycket bättre risken är att det inte passar men mellanröret borde man kunna beställa eller?

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Hoj
Cykel
Den ska komma i jan-feb 11.

Kommer kosta 172900:-

Grymt sugen är man på o byta sin 08.....:)

Last edited:

sven666

Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Den ska komma i jan-feb 11.

Kommer kosta 172900:-

Grymt sugen är man på o byta sin 08.....:)

ok my bad, men oj vilket pålägg!! :brinnerup

kostar ju $13800 i USA enligt tidigare uppgift vilket är ca 100K SEK (ca 130K efter tull o moms), billigast av konkurrenterna där men dyrast här? :va

eller är USA modellen nånsorts avskalad variant?

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Tjena!
Har småsneglat lite på zx10r ända sen den dök upp på marknaden.
Nu har jag sålt SP1:an o gör lite mer än sneglar, 04-05 är de som tilltalar mig mest, men finns det några "om och men" vad gäller hojen förutom framfälgen, som jag har för mig blev något garantiåtagande av kawasaki?
Har försökt läsa genom tråden och hört om sprickor i ramen, men har det hänt i sverige?.
I övrigt är det väl fel tråd att be om en rekommendation, men är det någon som har något negativt att säga?, tanken är att mest husera på bana och inte gata.

sven666

Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Tjena!
Har småsneglat lite på zx10r ända sen den dök upp på marknaden.
Nu har jag sålt SP1:an o gör lite mer än sneglar, 04-05 är de som tilltalar mig mest,

haha precis samma sits som mig för ett år sen!

har också alltid kört twin innan (vtr och ett par rsv) och bestämde mig för att hoppa på just en 04-05a, grymmaste hoj jag nånsin kört, du kommer falla pladask kan jag lova :yoparty

sprickor i ram låter ju som en extremt ovanlig företeelse på vilken hoj som helst, tror nog mer att det är något av en skräck-myt startad av nåt enstaka fall.
fälgen vet jag inget om men var det ett garantiåtagande lär det ju vara gjort på alla hojar som rullar idag, vem skulle INTE byta en fälg gratis?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha