ZX10R-tråden

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Sitter man rätt och kör avslappnat med bra och mjuk gaskontroll så behövs ingen styrdämpare... tyvärr så fixar vi inte att köra på det sättet jämt och då är en styrdämpare en mycket bra investering. Gäller ju de flesta sporhojarna...

Nu förstår jag inte. Menar du att du har lägen mellan på/av till gasen? :tungan

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Måste?, är det sporthojsironin som visar sig?
Jag hade dämp på SP-1:an, det kändes tryggt helt enkelt o den var ju lugn o fin på bana.
Styrfladder kan man vara utan.

oj SP1an är inte ens i samma liga vad gäller nervositet i framänden.. du har köpt dig nåt rejält mer potent kan jag ju hälsa :D

min gamla 04 fladdrade precis helatiden när jag körde utan styrdämpare iallafall.. kanske är min körstil som är kass iof vad vet jag.. blev hur go som helst med dämpare på iaf :tummenupp

Thunderr

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
ZX-10R, 2009
Vilket kåpglas rekommenderar ni om jag ska byta till en eftermarknadskåpa typ puig.. Jag är en aktiv gatåkare som tar mig en och annan tur på banan.

ps. frågan gäller en gen 3, årsmodell 09

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Hej igen, alla zx10:are, nu är jag också zx10-människa.
Någon som vet var man kan *host* låna *host* en verkstadsmanual till en 04:a?

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Vilket kåpglas rekommenderar ni om jag ska byta till en eftermarknadskåpa typ puig.. Jag är en aktiv gatåkare som tar mig en och annan tur på banan.

ps. frågan gäller en gen 3, årsmodell 09

Enligt ett par inlägg jag läst om folk som testat billigare kåpglas så har de blivit repiga snabbt.
Köp Puig från tyskland eller ebay. Det är så få kronor det handlar om så det känns som att det är lika bra att köra på kvalité.

Jag köpte mörktonat då jag tyckte det var snyggt men ångrade mig när jag körde med det. Bra sikt när man ligger på tanken är viktigare än att hojen ser lite häftigare ut.
Tonat visir + tonat kåpglas = natten. :huvet

Hej igen, alla zx10:are, nu är jag också zx10-människa.
Någon som vet var man kan *host* låna *host* en verkstadsmanual till en 04:a?

Google är din vän, första träffen. :krama

http://pdftown.com/PDF-Kawasaki-ZX10R-2004-Service-Manual.html

Last edited:

Thunderr

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
ZX-10R, 2009
Enligt ett par inlägg jag läst om folk som testat billigare kåpglas så har de blivit repiga snabbt.
Köp Puig från tyskland eller ebay. Det är så få kronor det handlar om så det känns som att det är lika bra att köra på kvalité.

Jag köpte mörktonat då jag tyckte det var snyggt men ångrade mig när jag körde med det. Bra sikt när man ligger på tanken är viktigare än att hojen ser lite häftigare ut.
Tonat visir + tonat kåpglas = natten. :huvet

Testade det mörka raceglaset från Puig och jag gillade det inte av anledningen du nämner. Jag ser gärna framåt också.. Vilket ska man välja då? Ljustonat eller det klara (genomskinliga)? Har inte testat något av dessa glas. Vilken tysk återförsäljare är att föredra?

Skulle köpa det här i Bangkok, men ÅF hade en månads väntetid och ville ha 1800 för det. Kan lika väl beställa det till mamma eftersom jag ska hem en sväng snart..

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Testade det mörka raceglaset från Puig och jag gillade det inte av anledningen du nämner. Jag ser gärna framåt också.. Vilket ska man välja då? Ljustonat eller det klara (genomskinliga)? Har inte testat något av dessa glas. Vilken tysk återförsäljare är att föredra?

Skulle köpa det här i Bangkok, men ÅF hade en månads väntetid och ville ha 1800 för det. Kan lika väl beställa det till mamma eftersom jag ska hem en sväng snart..

Jag skulle vilja ha tonat i nederkant så man inte ser baksidan på instrumentet(så slipper jag torka bort vattendroppar där efter tvätt :tungan).
Viktigast är dock att det är klarglas. Finns ingen anledning att ha någon toning, det har man ju på visiret eller med solglasögon.
1800 låter väldigt dyrt. Jag köpte mitt från louis.de för ca. €50 + frakt. Kollade nu och louis verkar inte ha klarglas men 1800.- i Bangkok så får den allt vara guldpläterad. :)

Thunderr

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
ZX-10R, 2009
Jag skulle vilja ha tonat i nederkant så man inte ser baksidan på instrumentet(så slipper jag torka bort vattendroppar där efter tvätt :tungan).
Viktigast är dock att det är klarglas. Finns ingen anledning att ha någon toning, det har man ju på visiret eller med solglasögon.
1800 låter väldigt dyrt. Jag köpte mitt från louis.de för ca. €50 + frakt. Kollade nu och louis verkar inte ha klarglas men 1800.- i Bangkok så får den allt vara guldpläterad. :)

haha.. Allt som är importerat från USA eller Europa är bizarrodyrt pga mycket höga skatter o tullavgifte:).

Nevermind.. Ska kolla upp någon av de tyska nätförsäljarna. Jag vet ju inte med säkerhet, men är det "ljustonade" glaset ungefär lika mycket/lite tonat som originalglaset?

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Tjena!
Passar 06 öhlins styrdämp på en 04?
Är slaglängden på dämparen densamma?

Mvh

komodo

alkis
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono-18
backspegel?

nån som har tips på snyggare speglar till en 08:a?
el ska man fortsätta köra utan...

andy-l

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Hoj
zx-10r 2008
nån som har tips på snyggare speglar till en 08:a?
el ska man fortsätta köra utan...

jag kör med speglar som jag köpte av hoely (www.hoely.de):
visabild.php

Rizoma har även väldigt snygga (men dyra) speglar:
www.rizoma.com

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Blinkers till hålen där backspeglarna satt på en 08. Finns det att köpa någonstans eller ska man behöva göra egna? Gixxerns passar i hålbilden men ser inte vidare fagert ut...

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Köpte en -05 i Fredags och undrar lite hur ni får bromsarna att funka bra. Hojen skall i huvodsak användas på bana, och efter en säsong med Brembo är man ju kräsen. Sitter stålomspunnet på den,men i övrigt tror jag det är originalprylar. Har ej kört den ännu, men utgår efter att ha läst igenom tråden att det behövs lite modifiering. Funderar på en ny pump som Brembo RCS19 men det kanske inte behövs. Någon som provat? På Gixxern jag hade för några år sedan blev det inte så stor skillnad, när jag bytte till Brembopumpen. Mer lättdoserad men inte nämnbart bättre bett. Klossar kanske? Tacksam för tips.:)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha