ZX10R-tråden

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10R
Jag bytte till en brembopump och det är stor skillnad mot orginalen, jag upplevde med stålomspunnet + orginalpump att den blev lite svampig efter en stund. Bra bromsvätska + brembopump gör susen på den hojen:tummenupp

Köpte en -05 i Fredags och undrar lite hur ni får bromsarna att funka bra. Hojen skall i huvodsak användas på bana, och efter en säsong med Brembo är man ju kräsen. Sitter stålomspunnet på den,men i övrigt tror jag det är originalprylar. Har ej kört den ännu, men utgår efter att ha läst igenom tråden att det behövs lite modifiering. Funderar på en ny pump som Brembo RCS19 men det kanske inte behövs. Någon som provat? På Gixxern jag hade för några år sedan blev det inte så stor skillnad, när jag bytte till Brembopumpen. Mer lättdoserad men inte nämnbart bättre bett. Klossar kanske? Tacksam för tips.:)

Är det någon som tagit bort katten på sin 08? Hur löste ni det med mellan röret isf? Finns på ebay för tusenlappen men det känns lite överkurs i nuläget. Även testat biltemarör, men det fungerade inte.
De nya racekåperna tar i katten därav måste jag ta bort den.
 
Last edited:

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
jag kör med speglar som jag köpte av hoely (www.hoely.de):
visabild.php


Skitsnygga speglar, sitter blinkersen i nederkant av staget?

Behåller mina speglar men beställde Kawasakis microblinkers igår.
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Kraschpuckar

Är det någon som har bilder på monteringen av kraschpuckarna på en 04-05a? De jag har kräver nog håltagning i kåporna. Men de är grymt snygga så... Lightech....
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Efter att ha läst lite på ZX-10R.net så köpte jag ett par nya Nissinok på Ebay från en ZZR1400, som skall vara bolton och funka kanon. Lika bra o göra det ordentligt så det blir en RCS19 också.:D


Jag bytte till en brembopump och det är stor skillnad mot orginalen, jag upplevde med stålomspunnet + orginalpump att den blev lite svampig efter en stund. Bra bromsvätska + brembopump gör susen på den hojen:tummenupp
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Idag fick jag hem ett ledbaklyse med inbyggda blinkers. E-godkänt. Handlade från http://www.customsporthoj.se .
De kör en kampanj till den 28/2. Halva priset! Det tyckte jag kändes billigt så jag tänkte tipsa =)
Kan verkligen ett sånt gå igenom besiktningen? Det tror jag knappast men dom påstod det när jag frågade.

Tänkte passa på att fråga om någon gjort den stora 2400mila servicen (ventil koll) och minns vad ni fick pröjsa?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Har nog aldrig skrivit i den här tråden vad jag kan minas, men jag är stolt ägare av en svart ZX-10:a -08 :banana

Jag skrev lite i en tråd ang. Power Commander V, någon här inne som har någon erfarenhet kring PC V på ZX-10:an? Har lite funderingar på att installera det på min hoj. Vad vinner man på att sätta dit en sådan, HK, vrid, soppa? Jag har ett Yoshimura slip-on på hojen och har tänk byta luftfiltret.
Kan man få olika mappar för olika situationer, bana, gata, "touring"?
Anledningen till att jag skriver touring är för att jag och några polare ska ta hojarna till Isle of man och kolla på TT racet i sommar.
Jag har oxå förstått att det finns något som kallas Auto tune till PC V:an, bra, dåligt?

Från det ena till det andra, är jag ensam om att vara bra sugen på att åka och provköra nya ZX-10:an? Om nu bara den här ... snön skulle kunna ta och smälta.
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Har nog aldrig skrivit i den här tråden vad jag kan minas, men jag är stolt ägare av en svart ZX-10:a -08 :banana

Jag skrev lite i en tråd ang. Power Commander V, någon här inne som har någon erfarenhet kring PC V på ZX-10:an? Har lite funderingar på att installera det på min hoj. Vad vinner man på att sätta dit en sådan, HK, vrid, soppa? Jag har ett Yoshimura slip-on på hojen och har tänk byta luftfiltret.
Kan man få olika mappar för olika situationer, bana, gata, "touring"?
Anledningen till att jag skriver touring är för att jag och några polare ska ta hojarna till Isle of man och kolla på TT racet i sommar.
Jag har oxå förstått att det finns något som kallas Auto tune till PC V:an, bra, dåligt?

Från det ena till det andra, är jag ensam om att vara bra sugen på att åka och provköra nya ZX-10:an? Om nu bara den här ... snön skulle kunna ta och smälta.
Jag köpte en pcIII till min 10:a i sommras. Jag har dock ackra helsystem på min hoj och annat filter. Med ett annat helsystem så är det väl att rekommendera en Powercommander om man vill få ut nått av systemet.
Jag själv märkte av en annan effektkurva vilket var rätt härligt. Samt lite högre bränsleförbrukning. Jag tror den ökade med 0,5-1 dl/milen. Rätt mycket ändå.
Jag laddade in en färdig map nerladdad från powercommander hemsida.
Vad jag vet så kan man bara ha en map inlagd i PC3:an sen har man tre justeringsknappar på själva enheten där man kan ändra värdena för bränsle och så. Rekommenderas att man vet vad man gör då.

Det handlar ju om rätt mycket pengar för någon häst mer. Frågan är om det är värt det? Jag tycket det då jag hittade min PC3 på rea för 2000kr.
Men mer än så skulle jag inte lägga.
Nu har jag en zx10r av 04-ans modell samt en PC III så det var ju inte riktigt vad du undrade över men jag kände för att ge min uppfattning ändå :)
 

Peterrr

Medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Västkusten
Hoj
Honda igen!!!
Nu har inte jag läst hela tråden...;)
Jag behöver färgkod till ZX10-R 2011 Lime Green.
Någon som har en aning?
Johans MC hävdar att Kawasaki inte släpper koderna märkligt nog.
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Nu har inte jag läst hela tråden...;)
Jag behöver färgkod till ZX10-R 2011 Lime Green.
Någon som har en aning?
Johans MC hävdar att Kawasaki inte släpper koderna märkligt nog.

Johans MC har nog rätt. Man får som lackerare sitta och blanda och blanda tills man träffar rätt. Såg en av de lokala lackerarna sitta och svära över det för något år sedan...
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Jag köpte en pcIII till min 10:a i sommras. Jag har dock ackra helsystem på min hoj och annat filter. Med ett annat helsystem så är det väl att rekommendera en Powercommander om man vill få ut nått av systemet.
Jag själv märkte av en annan effektkurva vilket var rätt härligt. Samt lite högre bränsleförbrukning. Jag tror den ökade med 0,5-1 dl/milen. Rätt mycket ändå.
Jag laddade in en färdig map nerladdad från powercommander hemsida.
Vad jag vet så kan man bara ha en map inlagd i PC3:an sen har man tre justeringsknappar på själva enheten där man kan ändra värdena för bränsle och så. Rekommenderas att man vet vad man gör då.

Det handlar ju om rätt mycket pengar för någon häst mer. Frågan är om det är värt det? Jag tycket det då jag hittade min PC3 på rea för 2000kr.
Men mer än så skulle jag inte lägga.
Nu har jag en zx10r av 04-ans modell samt en PC III så det var ju inte riktigt vad du undrade över men jag kände för att ge min uppfattning ändå :)

Ok, tack så mycket för din input. Jag ar faktiskt tittat lite på att köpa från USA, vet inte om det är något man ska fundera på då? Är det bara plug and play eller kan man stöta på några problem iom att PC inte kommer från Europa? Grejerna är iaf bra mycket billigare där.
Jag har förövrigt tänkt att bänka min cykel efter installation av PCV:a.
 

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10R
Jag tog en provbit till en lackerare, fick exakt samma färg. Fungerade både till min gamla 04 samt min nya 08. Om det är samma gröna på 2011 så kan ja ge dig adressen. Räcker och säga kawagröna så får du rätt. Om det nu är lika:va.

Nu har inte jag läst hela tråden...;)
Jag behöver färgkod till ZX10-R 2011 Lime Green.
Någon som har en aning?
Johans MC hävdar att Kawasaki inte släpper koderna märkligt nog.
 

Peterrr

Medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Västkusten
Hoj
Honda igen!!!
Jag tog en provbit till en lackerare, fick exakt samma färg. Fungerade både till min gamla 04 samt min nya 08. Om det är samma gröna på 2011 så kan ja ge dig adressen. Räcker och säga kawagröna så får du rätt. Om det nu är lika:va.

Inte en aning om det är samma kulör, jag tror att den skiljer sig lite.
Men hur det än är så tar jag gärna namn och adress till din lackerare...
 

ssimon

zx10r 04
Gick med
25 Feb 2011
Ort
västerås
Hoj
kawasaki zx10r 04
tjenna någon som vet varför jag inte får igång min hoj efter att den har stått över vintern, Den röda FI lampan lyser hela tiden, och i boken står det något med att den har med insprutet att göra, någon som har haft nå liknande fel? det är en zx10r 04a. och innan vintern var den lite seg startad
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
tjenna någon som vet varför jag inte får igång min hoj efter att den har stått över vintern, Den röda FI lampan lyser hela tiden, och i boken står det något med att den har med insprutet att göra, någon som har haft nå liknande fel? det är en zx10r 04a. och innan vintern var den lite seg startad

Kan tyvärr inte hjälpa dig med felet men min flickvän har samma problem med sin hoj. Det är en ER-6N från -06, vi skulle starta den för en vecka sen men det gick inte. FI lampan lyste och inget hände när man försökte starta. Jag har inte tagit tag i det ännu men tanken var väl att jag skulle det.
 

ssimon

zx10r 04
Gick med
25 Feb 2011
Ort
västerås
Hoj
kawasaki zx10r 04
Kan tyvärr inte hjälpa dig med felet men min flickvän har samma problem med sin hoj. Det är en ER-6N från -06, vi skulle starta den för en vecka sen men det gick inte. FI lampan lyste och inget hände när man försökte starta. Jag har inte tagit tag i det ännu men tanken var väl att jag skulle det.

okej men jag läste här någonstans på sporthoj att det var någon som hade de problemet, fast stort motorn gick runt så var batteriet för dåligt, så han bytte de så funkade den, och det är många som säger att jag ska byta batteri för det orkar inte starta insprutningen. funderar på att åka och köpa ett batteri för att testa, kan meddela dig om jag gör de och säga hur det gick
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
okej men jag läste här någonstans på sporthoj att det var någon som hade de problemet, fast stort motorn gick runt så var batteriet för dåligt, så han bytte de så funkade den, och det är många som säger att jag ska byta batteri för det orkar inte starta insprutningen. funderar på att åka och köpa ett batteri för att testa, kan meddela dig om jag gör de och säga hur det gick

Vore nice om du ville göra det. Jag hade en svag känsla av att det kunde vara batteriet så jag har faktiskt varit nere på Clas Olsson idag och köpt en laddare/underhållsladdare. Tänkte pröva med det först, jag lovar att meddela om det funkar oxå.

Sen så kan jag bara meddela att min pärla startade utan problem idag. Jag startade upp henne och lätt henne gå varm medan jag kopplade på laddaren på ER-6:an, sweet!
 
Last edited:

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
okej men jag läste här någonstans på sporthoj att det var någon som hade de problemet, fast stort motorn gick runt så var batteriet för dåligt, så han bytte de så funkade den, och det är många som säger att jag ska byta batteri för det orkar inte starta insprutningen. funderar på att åka och köpa ett batteri för att testa, kan meddela dig om jag gör de och säga hur det gick

Nu har jag varit nere i garaget och prov-startat min flickväns ER-6:a och den gick igång direkt. jag har haft den stått på laddning undernatten bara, det är det ända jag har gjort.
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top