Magnus A
Medlem
Jag bytte till en brembopump och det är stor skillnad mot orginalen, jag upplevde med stålomspunnet + orginalpump att den blev lite svampig efter en stund. Bra bromsvätska + brembopump gör susen på den hojen
Är det någon som tagit bort katten på sin 08? Hur löste ni det med mellan röret isf? Finns på ebay för tusenlappen men det känns lite överkurs i nuläget. Även testat biltemarör, men det fungerade inte.
De nya racekåperna tar i katten därav måste jag ta bort den.
Köpte en -05 i Fredags och undrar lite hur ni får bromsarna att funka bra. Hojen skall i huvodsak användas på bana, och efter en säsong med Brembo är man ju kräsen. Sitter stålomspunnet på den,men i övrigt tror jag det är originalprylar. Har ej kört den ännu, men utgår efter att ha läst igenom tråden att det behövs lite modifiering. Funderar på en ny pump som Brembo RCS19 men det kanske inte behövs. Någon som provat? På Gixxern jag hade för några år sedan blev det inte så stor skillnad, när jag bytte till Brembopumpen. Mer lättdoserad men inte nämnbart bättre bett. Klossar kanske? Tacksam för tips.
Är det någon som tagit bort katten på sin 08? Hur löste ni det med mellan röret isf? Finns på ebay för tusenlappen men det känns lite överkurs i nuläget. Även testat biltemarör, men det fungerade inte.
De nya racekåperna tar i katten därav måste jag ta bort den.
Last edited: