Arne_Duck
Fuck a duck... please!
Någon som har en fin zx10-04/05 till salu? Dåligt med utbud på blocket tycker jag!!
Köp Anneli's (combatgirl)
Någon som har en fin zx10-04/05 till salu? Dåligt med utbud på blocket tycker jag!!
Köp Anneli's (combatgirl)
Haj!! nu är det såhär jag har en bmw s1000rr som jag kör väldigt lite med så nu har jag funderat på att köpa en billigare hoj med en massa power! och efter mycket efterforskning föll valet väldigt lätt på zx10 05 som ska ha en handgranat till motor hur står sig zx10 an rent prestandamässigt jämfört med en nyare mc tex r1 07 gixxerk7 zx10 08 då menar jag inte chassi, bromsar, utan bara ren prestanda!
Jahaja, återigen en däckfråga.
Vilket däck skulle ni rekommendera till en zx10r-04?
Pirelli Supercorsa SP 190/55 17
ELLER
Metzeler Racetec K3 Interact 190/50 17
Min fråga rör dels däckets egenskaper och profilen. prio ligger på banåka.
Någon med erfarenhet?
Mvh
Tack för Era snabba svar, var mest orolig för att 55-profilen inte fick plats eller ställde till det.
Nu har jag natten på mig att bestämma.
Brickan?, sitter den direkt under dämpet?
Jepp, den sitter överst på dämparen ca 3mm tjock, mellan chassie och dämpare.. Hojen är ju extrem original så en 55-profil blir to much, om du vill kunna bromsa ordentligt efter rakan Bakhjulet var i luften för det mesta, så jag tröttnade och tog bort den och höjde fronten max. Funkar bra nu.
Har dessutom en kedja som är 2 länkar längre än original, för att få bak hjulet lite. Vet inte om det blir problem med original kedja och 55-profil. Kanske tar i svingen eller huggern
Tjo, funderar starkt på att byta till en zx10r fabriksny -10, min fråga är vid vilka bolag försäkrar ni era hojar?? vad betalar ni ungefär för hel/hel??
Mvh
Jag kör en 08 som är försäkrad i Folksam och betalar lite över 10.000:- helförsäkring/helår. Tycker det börjar bli lite dyrt. Funderar på att gå över på halvförsäkring nästa säsong och lägga mellanskillnaden på kraschpuckar istället.
Jepp, den sitter överst på dämparen ca 3mm tjock, mellan chassie och dämpare.. Hojen är ju extrem original så en 55-profil blir to much, om du vill kunna bromsa ordentligt efter rakan Bakhjulet var i luften för det mesta, så jag tröttnade och tog bort den och höjde fronten max. Funkar bra nu.
Kan man bara ta bort brickan?, alltså inget istället?
Tjoo, joo det suger,men de var fan ganska hyggligt ändå, 10k kan jag leva med, var ute å leta försäkringar på en gsxr
mvh
Såg en annons i sista nr av Allt om Mc från Svedea Motorförsäkring, en del har fått schysta villkor från dom, kan vara värt att kolla upp: www.svedea.se
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |