Arne_Duck
Fuck a duck... please!
Någon som har en fin zx10-04/05 till salu? Dåligt med utbud på blocket tycker jag!!
Köp Anneli's (combatgirl)
Någon som har en fin zx10-04/05 till salu? Dåligt med utbud på blocket tycker jag!!
Köp Anneli's (combatgirl)
Haj!! nu är det såhär jag har en bmw s1000rr som jag kör väldigt lite med så nu har jag funderat på att köpa en billigare hoj med en massa power! och efter mycket efterforskning föll valet väldigt lätt på zx10 05 som ska ha en handgranat till motor hur står sig zx10 an rent prestandamässigt jämfört med en nyare mc tex r1 07 gixxerk7 zx10 08 då menar jag inte chassi, bromsar, utan bara ren prestanda!
Jahaja, återigen en däckfråga.
Vilket däck skulle ni rekommendera till en zx10r-04?
Pirelli Supercorsa SP 190/55 17
ELLER
Metzeler Racetec K3 Interact 190/50 17
Min fråga rör dels däckets egenskaper och profilen. prio ligger på banåka.
Någon med erfarenhet?
Mvh
Tack för Era snabba svar, var mest orolig för att 55-profilen inte fick plats eller ställde till det.
Nu har jag natten på mig att bestämma.
Brickan?, sitter den direkt under dämpet?
Jepp, den sitter överst på dämparen ca 3mm tjock, mellan chassie och dämpare.. Hojen är ju extrem original så en 55-profil blir to much, om du vill kunna bromsa ordentligt efter rakan Bakhjulet var i luften för det mesta, så jag tröttnade och tog bort den och höjde fronten max. Funkar bra nu.
Har dessutom en kedja som är 2 länkar längre än original, för att få bak hjulet lite. Vet inte om det blir problem med original kedja och 55-profil. Kanske tar i svingen eller huggern
Tjo, funderar starkt på att byta till en zx10r fabriksny -10, min fråga är vid vilka bolag försäkrar ni era hojar?? vad betalar ni ungefär för hel/hel??
Mvh
Jag kör en 08 som är försäkrad i Folksam och betalar lite över 10.000:- helförsäkring/helår. Tycker det börjar bli lite dyrt. Funderar på att gå över på halvförsäkring nästa säsong och lägga mellanskillnaden på kraschpuckar istället.
Jepp, den sitter överst på dämparen ca 3mm tjock, mellan chassie och dämpare.. Hojen är ju extrem original så en 55-profil blir to much, om du vill kunna bromsa ordentligt efter rakan Bakhjulet var i luften för det mesta, så jag tröttnade och tog bort den och höjde fronten max. Funkar bra nu.
Kan man bara ta bort brickan?, alltså inget istället?
Tjoo, joo det suger,men de var fan ganska hyggligt ändå, 10k kan jag leva med, var ute å leta försäkringar på en gsxr
mvh
Såg en annons i sista nr av Allt om Mc från Svedea Motorförsäkring, en del har fått schysta villkor från dom, kan vara värt att kolla upp: www.svedea.se
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |