Tja!
har en 05a som läcker kylarvätska från motorkåpan. (heter den så ? den bruna kåpan på vänster sida)
vad kan vara fel ? och hur fixa ?
Mvh!
Svårt att säga utan en bild. Vattenpumpen sitter på vänster sida men långt bak och nertill(feta slangen från kylaren, vänster sida) Kåpan pricis under kylslangen är startmotorkåpan. Där finns det inget kylvatten. Om det verkar komma därifrån så är det troligare att det är slangkopplingen prixis åvanför som läcker o det droppar ner på kåpan.
Kolla slangarna först.
tack för svaret, har kollat igenom slangarna lite snabbt men inte hittat något, men får ta en noggrannare titt en dag. läcker inte lite heller, för fyller man i kylarvätska så är det halva kvar efter ett par minuters körning. vill inte ha den stående på för länge stilla ståendess för då kokar den fort.
Ja, det där låter inte bra. Men som sagt skitsvårt att sia om när man inte ser sakerna när det händer. MAn får väl vara glad så länge det rinner ut ur motorn o inte in...
Sedan kan ju vattnet egentligen komma lite vart som helst ifrån, rinner efter kåpor, slangar å sånt. Kan vara packningen vid pumpen o vattnet trycks uppåt.. kan vara kylaren, ... ja, lycka till!
haha tack för hjälpen iaf, får syna den noga en dag och hoppas att det bara är en sketen slang som är sönder.. men med min tur så lär hela hojen vara förstörd
är det någon annan som har något tips så skriv gärna.
är på jakt efter ett nytt slipon till min hoj nu då undrar jag lite vad ni har att rekommendera till mig? det jag letar efter är ett snyggt, relativt billigt och ett rör med ett riktigt gött ljud i.
Tacksam för svar //Brottan
Racefit Growler. Cirka 5000:- Snyggare än så blir det inte. Låter som en Formula 1:a på höga varv Med en Db-killer i kan du nästan köra i stan
View attachment 350179
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |