ZX10R-tråden

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Det står faktiskt rätt mycket info i denna tråd, istället för att ligga vaken på nätterna kan du ju lika gärna skumma igenom alla 88 sidorna :)

Gearbox

Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
All´right. Jag vet inte ett skit om årsmodellerna 05-06 men ha lite tålamod, snart dyker det in någon på sidan som kan allt om det där. Jag brukar resonera att ju senare desto bättre, förutsatt att man gillar den nya designen ifall dom byter just dom åren plus att man klarar av det hela ekonomiskt, det händer ju att det blir ett märkligt prisglapp mellan två år. Hur som helst, lycka till med letande....................vintern känns oändlig.

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
Hej det skall finnas 3 nycklar 1 röd masterkey samt två svarta. Den röda används om du ska koda in en ny svart nyckel eller om verkstan skall in i djupet i hojen. MAO mycket viktig. Om den inte finns så och du går den officiella vägen så vill kawa ha ca 22000 för nycklar samt ny ecu. / Jon

Gearbox

Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Sitter det ett slip-on på? Det händer att FI lampan tänds när man bytt till annat system. Jag fattar inte att inte folk är mer rädda om masterkey´n, hur ofta hör man inte talas om att den är borta. Själv hade jag dragit öronen åt mig och letat upp ett annat objekt men jag är en ju en petig jävel.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Håller med dig.. det lutar faktiskt åt det hållet. Men jag är mest förvånad över att inte ens flertalet Kawasaki återförsäljare i Sverige kan svara på om det är någon masterkey på just 06 modellen. Sitter just nu och väntar på svar från en återförsäljare.

Hojen ser annars ut o vara i absolut topp skick.

Det sitter dubbla slipon på den och FI lampan blinkar konstant när hojen är igång. Enligt ägaren började lampan blinka när batteriet dog på hojen. Han satte i en helt ny igår och den blinkar fortfarande.

Enligt en kille på verkstad kan detta vara en skitsak, men det kan också vara något mer kostsamt. Jag vet tyvärr inte vad felkoden är. :/

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Letar efter en fin zx10r 04-06. Kravet är att den är i fint skick och har samtliga nycklar. Skadar inte heller om den har gått så lite som möjligt. :)

Hör av er om ni vet någon som vill sälja! Köpes omgående!!

Last edited:

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Köpte en zx10r -08 i förra veckan. Tjoho! Kommer att ha den halvförsäkrad pga av premien (inte så konstigt kanske...). Men jag tänkte sätta på kraschpuckar för att i alla fall rädda det som går vid en ev. incident.
Vilka puckar har ni eller rekommenderar ni? Kommer att köra mest gata och någon SMC-kurs alt via Skånes EMSE. Tänkte köpa både till ram, sving och framgafflar.

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Köpte en zx10r -08 i förra veckan. Tjoho! Kommer att ha den halvförsäkrad pga av premien (inte så konstigt kanske...). Men jag tänkte sätta på kraschpuckar för att i alla fall rädda det som går vid en ev. incident.
Vilka puckar har ni eller rekommenderar ni? Kommer att köra mest gata och någon SMC-kurs alt via Skånes EMSE. Tänkte köpa både till ram, sving och framgafflar.

Jag åker med Lightech's rampuckar. Även i svingen bak efter lite moddning... ala trottoarkant...

Snygga OCH funktionella. Jag blev ikullslagen av en bildörr i somras o landade som tur var med trottoarkanten mitt på rampucken.... Då pucken är flerdelad så behövde jag bara köpa den yttersta delen istället för hela pucken...

http://www.24mx.se/mc/p/kraschpuckar-ram-lightech-/17026/kraschpuckar/k319/

Ja, mellanringen finns i kawagrönt.....

Last edited:

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Jag åker med Lightech's rampuckar. Även i svingen bak efter lite moddning... ala trottoarkant...

Snygga OCH funktionella. Jag blev ikullslagen av en bildörr i somras o landade som tur var med trottoarkanten mitt på rampucken.... Då pucken är flerdelad så behövde jag bara köpa den yttersta delen istället för hela pucken...

http://www.24mx.se/mc/p/kraschpuckar-ram-lightech-/17026/kraschpuckar/k319/

Ja, mellanringen finns i kawagrönt.....

Tack. Ska kolla lite mer på dom. Hittar ingen "köp" knapp på sidan så dom kanske inte finns i lager... Får ringa och kolla.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept