ZX10R-tråden

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Ebay..... Works every time! ;-)

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_f...awasaki+zx10r+04+05&_sacat=See-All-Categories

Bromsar:
http://www.ebay.de/itm/ZX6R-ZX-6R-Z...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3cb9df823c

Behöver följande till en zx10r-05:

- Mindre skylthållare med belysning
- Miniblinkers som är E märkta
- Dubbel Bubbel kåpglas
- Hugger i antingen svart original eller kolfiber
- Guldfärgade koppling och bromshandtag
- Styrdämpare
- Racefit Growler slipon

Har ni något av dessa prylar så hör gärna av er! :)

//Kriss

Last edited:

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Jag hittade ett oöppnat par svarta miniblinkare i mina gömmor sådär bara, skall kolla om de är E-märkta.

Peanutboy

Kawaski
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
ZX-10R 2006
Då har man precis blivit Ninja ägare!! :)

Köpte en 05a som knappt gått!! :)

Nu ska den utrustas med:
- Dubbel bubbel röktonad kåpglas
- Kolfiber hugger
- Cool tankpad
- R&G skylthållare med miniblinkers
- Racefit Growler system

View attachment 352443

Grattis!
Var det den som stod i Löddeköpinge?

Har ett svart Power Bronze kåpglas till salu! Sitter på min 2006 vet ej om det är samma kåpglas som på din 2005???
Liknar typ ett double bubble.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Japp, jag är galet nöjd.
Hehe högt ? det beror på vad man jämnför med, men den går inte igenom besiktningen på långa vägar iaf ;)

Behöver hojen en mappning om man monterar Racefit Growler eller det är inget måste?

Är det bara att fästa röret på original fotpinnar eller behöver man bygga nåt eget för att det ska kunna funka på original pinnar? Vill gärna ha kvar dem nämligen.

Last edited:

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Behöver hojen en mappning om man monterar Racefit Growler eller det är inget måste?
Du klarar dig utan, men det är ju aldrig fel. Dock för att det skall vara lönt, så skall den ju ställas in i bänk o då springer pengarna snabbt iväg. Börja med bromsar o styrdämpare så det går o köra hojen, utan o behöva byta kalsonger varje gång man gasat lite:D

Edit:Här är en del av lösningen som tillsammans med en RCS19 gör en otrolig skillnad. http://www.ebay.de/itm/Kawasaki-ZX6...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3f026ea68d

Last edited:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Du klarar dig utan, men det är ju aldrig fel. Dock för att det skall vara lönt, så skall den ju ställas in i bänk o då springer pengarna snabbt iväg. Börja med bromsar o styrdämpare så det går o köra hojen, utan o behöva byta kalsonger varje gång man gasat lite:D

Edit:Här är en del av lösningen som tillsammans med en RCS19 gör en otrolig skillnad. http://www.ebay.de/itm/Kawasaki-ZX6...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3f026ea68d

Är inte mappning med PC3 ett måste när man har Racefit Growler så kommer jag inte göra det denna säsongen. Bara hojen går bra och inte hostar ihjäl sig eller nåt annat konstigt betéende!?

Låter riktigt bra, men jag har knappt hunnit prova hojen. Vill gärna prova den ordentligt innan man börjar tänka på såna saker som bromsar m.m. :)

Vet inte hur fjädringen är ställd på hojen, men jag kommer att ställa den efter min egen vikt till att börja med.

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!

Är det bara att fästa röret på original fotpinnar eller behöver man bygga nåt eget för att det ska kunna funka på original pinnar? Vill gärna ha kvar dem nämligen.

Jag har min mappad iaf, den var mappad och klar när jag köpte den, och det är pc3 och racefit på den.
och du klarar dig fint med orginal pinnarna utan att behöva göra något.
men jag säger som ulf, börja med styrdämpare om du ska ha pc3 också.. hehe dom e rätt nervösa vid mkt gaspådrag och vid växlingar vid hård acceleration.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Det sitter original däck fram på min Ninja som aldrig blivit bytt än, tro det eller ej gott folk!! :3freak:gråta
Bak sitter det ny Avon Viper Supersport. (kan ingenting om märket :död)

Jag vill egentigen byta båda till Dunlop Sport, men tycker det är synd att slänga bakdäcket när det är helt nytt.

Min fråga är..Kan jag byta framdäcket till Dunlop Sport utan att äventyra säkerheten eller stabiliteten i hojen? Dvs Dunlop fram och Avon bak.

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Det sitter original däck fram på min Ninja som aldrig blivit bytt än, tro det eller ej gott folk!! :3freak:gråta
Bak sitter det ny Avon Viper Supersport. (kan ingenting om märket :död)

Jag vill egentigen byta båda till Dunlop Sport, men tycker det är synd att slänga bakdäcket när det är helt nytt.

Min fråga är..Kan jag byta framdäcket till Dunlop Sport utan att äventyra säkerheten eller stabiliteten i hojen? Dvs Dunlop fram och Avon bak.

Nope, byt båda, däck är dumt att snåla med.:ajjabajja

Hasse_Ua

ninja
Gick med
5 May 2011
Hoj
ZX10-R -04
Vet att försäkringsfrågan varit uppe tidigare i tråden, men inte sett så många svar.
Kollade på en -08 idag, Folksam ville ha 18446:- för en trafik, L-F ville ha ca 14000:- för en trafik, halv var nästan dubbelt så dyrt hos dom båda.
Har för mig att en gsxr -06 skulle gå på 12500:- helförsäkring helår hos suzuki orginalförsäkring.

Så, har ni tips på bolag som har humanare priser än Folksam/L-F när det gäller att försäkra en zx10r?

Jag är igentligen mer sugen på en Ninja än en Gixxer, men när en Ninja kostar 36753:- att halvförsäkra per år, så går det bara inte...

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Varför byta bort ett nytt bakdäck?
Går bra att blanda olika fabrikat fram och bak, tycker jag i alla fall.
Är det andra bromsok på 04-05 jämfört med 06-07?

Jag körde standard bromsok fram på min 06:a utan problem med bromsarna, så jag skulle definitvt inte byta bort något innan jag upplevt problem med dom koponenterna.

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
någon som vet en bra styrdämpare utöver öhlins ? eller är det bara det som gäller ?

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Vet att försäkringsfrågan varit uppe tidigare i tråden, men inte sett så många svar.
Kollade på en -08 idag, Folksam ville ha 18446:- för en trafik, L-F ville ha ca 14000:- för en trafik, halv var nästan dubbelt så dyrt hos dom båda.
Har för mig att en gsxr -06 skulle gå på 12500:- helförsäkring helår hos suzuki orginalförsäkring.

Så, har ni tips på bolag som har humanare priser än Folksam/L-F när det gäller att försäkra en zx10r?

Jag är igentligen mer sugen på en Ninja än en Gixxer, men när en Ninja kostar 36753:- att halvförsäkra per år, så går det bara inte...

Jag betalar 8900:- halv/helår på Länsförsäkringar. Tror det var runt 12.000:- hel/helår.
Folksam ca 14.000:- halv/helår. Men då kan man ha den avställd också och få ner premien.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Jag är väldigt noggrann så skickade ett mail till racefit i England och frågade om zx10r-05 behöver någon mappning eller byte av luftfilter i fall man sätter på ett racefit growler slipon.

Fick svar idag:

"Hi Kristian

Many thanks for your enquiry.

It will run absolutely fine as it's only the silencer that is being changed. There may be gains from a good guy on a dyno tweaking your fuel injection, but it's certainly not a necessity. We've built a lot of exhausts for the 04-05 ZX10-R: they are crisp on the throttle and have a big flat torque curve - perfect for road and track.

NB anybody who sells dyno time, re-mapping, power commanders etc will obviously tell you a different story!

If you require any further information please call/email me.

Regards
"

Tror det blir till att beställa ett sådant slipon i kolfiber! :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept