ZX10R-tråden

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r

Kan bli nice, men dom är rätt biffiga.. inget fel i det om man gillar det, men jag hade valt nån som är smalare. Vet att GPR hade några fina kolfiber rör till din modell. En hoj jag var och tittade på 06a hade såna GPR rör och de såg riktigt fina ut samt passade hojen galant.

Du har precis köpt din 06a om jag inte har fel.. har du hunnit prova den? :)

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Någon som vet varför den lilla "elmotorn" under kutsen, med sina två tillhörande wirar, rör sig när man vrider om nyckeln?

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Då har man precis köpt Öhlins styrdämpare till Ninjan! Efter all läsning så var det ingen fråga! hehe :)

Någon som har pdf manual till dämparen?

426331_366005030093544_100000521490990_1437530_1063185894_n.jpg

Last edited:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Bara att montera som den ser ut på bilden. Dom 2 i främre tankfästet och det stora hålet i kronan.

Tack Ulf!

Är det något man bör veta om just denna dämparen? Brukar man behöva serva Öhlins styrdämpare eller något dylikt?
Hur många antal klickar rekommenderar ni för gat körning? Eller bästa är att prova sig fram?

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Dra den i maxläge åt båda hållen några gånger och se om den läcker. Kolla så att den är riktigt trög på det hårdaste. Börja i mitten o testa dig fram när du är ute o kör sen.

Tack Ulf!

Är det något man bör veta om just denna dämparen? Brukar man behöva serva Öhlins styrdämpare eller något dylikt?
Hur många antal klickar rekommenderar ni för gat körning? Eller bästa är att prova sig fram?

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Dra den i maxläge åt båda hållen några gånger och se om den läcker. Kolla så att den är riktigt trög på det hårdaste. Börja i mitten o testa dig fram när du är ute o kör sen.

På den trögaste läget kan jag knappt flytta den. På den lättaste läget kan jag röra på den ganska lätt men med en viss motstånd.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år