ZX10R-tråden

Var hittar man en ZX10R-motor?

Finns det nånstans man kan söka på mc-skrotarna?

Tacktack.

Nej det kan man inte !

Jo, på fyran, 235-240 mätarfart, halvstående med hyfsad tyngd i gumpen så går det...men det kräver en schysst viktomfördelningskoefficient:tummenupp

Men givetvis bara på en avlyst flygraka, inte i trafiken!

Jo, på fyran, 235-240 mätarfart, halvstående med hyfsad tyngd i gumpen så går det...men det kräver en schysst viktomfördelningskoefficient:tummenupp

Men givetvis bara på en avlyst flygraka, inte i trafiken!

Säger du det så....
Själv har jag aldrig lyckats i farter över 210-220 men jag kanske är en dålig förare :va :va

Säger du det så....
Själv har jag aldrig lyckats i farter över 210-220 men jag kanske är en dålig förare :va :va

Du är kanske för lätt?:)

Med lite soppa i tanken så går den att koppla upp på fyran i dom farterna... men i ärlighetens namn så är min nerdrevad en kugg fram, det gör ju dels sitt för hjullyftet och dels så går det ju saktare än 235 i verkligheten.

Däck

Tjena.

Jag köpte en ZX10r 2006
har bak däck helt nytt Dunlop Sportmax Qualifier
vad anser du för framdäck tänkte till gata bruk..

Om du har ett bra svar :)

Tjena.

Jag köpte en ZX10r 2006
har bak däck helt nytt Dunlop Sportmax Qualifier
vad anser du för framdäck tänkte till gata bruk..

Om du har ett bra svar :)

Grundregeln är att köra med samma sak fram och bak. Annars så får du olika profiler fram och bak och då uppför sej hojen märkligt beroende på vilken lutning du har i kurvan.
Dunlop Qualifier är annars ett däck som inte riktigt låter Kawan komma till sin rätt. Det är lite för platt profil så den blir trög att svänga med.

Ok:)

får köra slut på bakdäcket o köpa samma fram
har du förslag på riktigt bra gatdäck med bra fäste.

Ok:)

får köra slut på bakdäcket o köpa samma fram
har du förslag på riktigt bra gatdäck med bra fäste.

Tja, alla typer av gatdäck är lite platta i profilen och ger lite av dom tråkigare egenskaperna i kurvorna men vinsten är stabilitet. Vill du utnyttja Kawans egenskaper fullt ut så är det Metzeler Racetech, Pirelli SuperCorsa Pro eller motsvarande som gäller, men dom går ju åt ganska snabbt. En bra kompromiss är Metzelers M3 som brukar vinna en hel del tester, men jag är osäker på om det finns i 190/55 profil. Kör du 50 profil så blir hojen låg bak och lite trög igen... Min personliga åsikt är att om man anser sej ha råd med en Hypersporthoj så skall man köra på Hypersportsdäck också. Ett gatdäck blir alltid en kompromiss eftersom man vill få lång livslängd...

första riktiga turen i år

12 grader o strålande solsken nästan som vår idag här i London.
Jag var ute på en tur idag för att "slita in" de nya däcken och vilken skillnad det var mot orginalsulorna.

Det blev en 20 mil och sen den sedvanliga fikan på Box Hill med 500 andra gasglada "knuttar" :tummenupp

Last edited:
12 grader o strålande solsken västan som vår idag här i London.
Jag var ute på en tur idag för att "slita in" de nya däcken och vilken skillnad det var mot orginalsulorna.

Det blev en 20 mil och sen den sedvanliga fikan på Box Hill med 500 andra gasglada "knuttar" :tummenupp

Usch vad jobbig du är...själv skottade jag fram släpet igår...:huvet

Jag var i London för några år sen, på nyårsafton. När vi lämnade Luleå på morgonen var det 26 grader kallt. Tre timmar senare på Heathrow var det 14 plusgrader och gröna gräsmattor. Det första jag mötte när vi kom ut ur terminalen var en Ducce 996R...:tummenupp

Vilka ha beställt en 08:a? Jag väntar ivrigt på min nu, ska ev komma i början av mars...hoppas!

Jag har också beställt en ny Kawasaki :)

Roligt är att vi även iår fått till samarbetet med bl.a motivlackaren Linda på www.flickan.com och hon kommer som precis som tidigare år att lägga en ny asläcker racelack :tummenupp Håll utkik på vår hemsida efter bilder.

Bra att ni testar nya 08an så jag vet om jag törs beställa en till nästa år, för den är nog en killer! första årsmodellen var ingen höjdare 04a iallafall, men det är väll sånt man få ta när man vill ha roligt, vilket det skall vara att köra hojj! Kan gärna avstå från 2 motorhaverier å spruckna ramar :tummenupp Men nu är gammel kawan som ny fast bättre igen :tuttar

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back