bordsvatten
GubbaHoj..
Sedär.. En fabriksfärsk zx-10r införskaffad i Bangkok o det känns precis hur bra som helst!! Nu kör, kör, kööör vi.. Lite info för er som är sugna på att flytta österut och som inte kan leva utan en Ninja.. 150 loppor (med gårdagens växelkurs) går de loss på. Helförsäkring, som de kallar 1st class insurance är betydligt billigare än i Sverige. Ca 3900 i årspremie kan väl anses som godkänt. Detta täcker stöld, sjukhuskostnader, "bail bonds", 3e part mm. Dock skriver försäkringsbolagen ned värdet på den nya hojen till 70% av köpepenningen i samma sekund som den rullar ut från affären - men detta kan undvikas genom en betydligt högre premie samt självrisk (vilket jag inte ansåg var motiverat)..
Varianten som säljs i Thailand är precis som ovanstående talare nämnde. En special edition byggd efter ganska hårda utsläppskrav. Den väger betydligt mindre än den svenska varianten, 180kg men har ändå 188 hp. Nåväl - vi får se hur den fungerar i Thailändska förhållanden. Ska även bli intressant att se vad det är för prissättning på alla snaskiga tillbehör som ska på efter första 100 milen. Peace!
förresten.. någon som har en länk där jag kan få tag på en svensk eller engelsk manual till en 09:a. Har sökt men inte funnit
Man blir ju lite måttligt avundsjuk på dig....Bor i thailand, kör NY kawa som dessutom kostar nästan hälften så mycket att helförsäkra som min halv försäkring.....Får väl glädja mig med att de ska bli regn imorgon....