Jag är väldigt noggrann så skickade ett mail till racefit i England och frågade om zx10r-05 behöver någon mappning eller byte av luftfilter i fall man sätter på ett racefit growler slipon.
Fick svar idag:
"Hi Kristian
Many thanks for your enquiry.
It will run absolutely fine as it's only the silencer that is being changed. There may be gains from a good guy on a dyno tweaking your fuel injection, but it's certainly not a necessity. We've built a lot of exhausts for the 04-05 ZX10-R: they are crisp on the throttle and have a big flat torque curve - perfect for road and track.
NB anybody who sells dyno time, re-mapping, power commanders etc will obviously tell you a different story!
If you require any further information please call/email me.
Regards"
Tror det blir till att beställa ett sådant slipon i kolfiber!
Jag är oxå en petig jävel men mitt svar från dom var kortare: Just ride man, ride
Antar dom börjar bli lite tröttna på alla som hör av sig ang. detta.
Det kommer låta jävulen... jag har den tystaste varianten av recefit, Mega, å det låter sjukt mycket. Ladda upp med öronproppar till sommaren, sen är det bara att visa vart skåpet ska stå
Det sitter original däck fram på min Ninja som aldrig blivit bytt än, tro det eller ej gott folk!!
Bak sitter det ny Avon Viper Supersport. (kan ingenting om märket )
Jag vill egentigen byta båda till Dunlop Sport, men tycker det är synd att slänga bakdäcket när det är helt nytt.
Min fråga är..Kan jag byta framdäcket till Dunlop Sport utan att äventyra säkerheten eller stabiliteten i hojen? Dvs Dunlop fram och Avon bak.
Har för mig att katalysatorn sitter i original "bazoka" röret på zx10r-04/05 (rätta mig om jag har fel) så det kommer nog låta en del. Blir det 2 much får man köpa DB-killer!
Kat? Om du inte har köpt en "California spec" hoj så har du ingen katalysator....
Blev tipsad att Scotts ska vara bra och billigare än Öhlins.
Hyper PRO har grejor med.
Körde med Matris styrdämpare, och var väldigt nöjd. Hade Mivv GP slip-on (högt ljud).
Rolig hoj som jag sålde för några år sedan (ZX10R-04).
Och hur tar jag reda på om jag har köpt en "California spec" eller inte?
Vet nämligen inte om det sitter katalysator på min hoj..
Glöm Knutstorp eller SRW 2012 med det röret....
(Fin hoj)
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |