ZX10R-tråden

Johan_r

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Kawasaki ZX-10R -06,SÅLD... GSXR 1000 -06
Det kommer låta jävulen... jag har den tystaste varianten av recefit, Mega, å det låter sjukt mycket. Ladda upp med öronproppar till sommaren, sen är det bara att visa vart skåpet ska stå

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Jag är väldigt noggrann så skickade ett mail till racefit i England och frågade om zx10r-05 behöver någon mappning eller byte av luftfilter i fall man sätter på ett racefit growler slipon.

Fick svar idag:

"Hi Kristian

Many thanks for your enquiry.

It will run absolutely fine as it's only the silencer that is being changed. There may be gains from a good guy on a dyno tweaking your fuel injection, but it's certainly not a necessity. We've built a lot of exhausts for the 04-05 ZX10-R: they are crisp on the throttle and have a big flat torque curve - perfect for road and track.

NB anybody who sells dyno time, re-mapping, power commanders etc will obviously tell you a different story!

If you require any further information please call/email me.

Regards
"

Tror det blir till att beställa ett sådant slipon i kolfiber! :)

Jag är oxå en petig jävel men mitt svar från dom var kortare: Just ride man, ride:)
Antar dom börjar bli lite tröttna på alla som hör av sig ang. detta.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Det kommer låta jävulen... jag har den tystaste varianten av recefit, Mega, å det låter sjukt mycket. Ladda upp med öronproppar till sommaren, sen är det bara att visa vart skåpet ska stå

Har för mig att katalysatorn sitter i original "bazoka" röret på zx10r-04/05 (rätta mig om jag har fel) så det kommer nog låta en del. Blir det 2 much får man köpa DB-killer!:gnissla

Johan_r

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Kawasaki ZX-10R -06,SÅLD... GSXR 1000 -06
Kan nog vara så... Ärligt talat så blir jag lite trött på ljudet trots öronproppar. framförallt på långa svängar, typ Norge. Funderar på att sätta tillbaka orginaldämparen men den är ju så djävla ful på gixxer K5,K6. å tung som bly är den till råga på allt.

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Det sitter original däck fram på min Ninja som aldrig blivit bytt än, tro det eller ej gott folk!! :3freak:gråta
Bak sitter det ny Avon Viper Supersport. (kan ingenting om märket :död)

Jag vill egentigen byta båda till Dunlop Sport, men tycker det är synd att slänga bakdäcket när det är helt nytt.

Min fråga är..Kan jag byta framdäcket till Dunlop Sport utan att äventyra säkerheten eller stabiliteten i hojen? Dvs Dunlop fram och Avon bak.

Tjena Kriss,
Läste om Ditt däckaber.
Jag kör Pirelli SuperCorsa SP, vilket är kanon för den hojen, dock är det svårt att få tag i 190/50 i Svedala.
Jag kör 190/55, vilket fungerar lysande(man behöver schimsa huggern), o det blir super på bana.
Om jag fick välja, så skulle jag ändra bromsarna innan jag gör något med slipon och effekt, effekt är ingen bristvara, det är dock bromsarna.
Skall Du köra bana och det börjar gå undan lite så är det inte så jävla kul att behöva bryta innan passet är slut för att bromsarna inte hänger med...., köp andra ok, hondas passar med en 5mm spacer.

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Har för mig att katalysatorn sitter i original "bazoka" röret på zx10r-04/05 (rätta mig om jag har fel) så det kommer nog låta en del. Blir det 2 much får man köpa DB-killer!:gnissla

Kat? Om du inte har köpt en "California spec" hoj så har du ingen katalysator....

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Körde med Matris styrdämpare, och var väldigt nöjd. Hade Mivv GP slip-on (högt ljud).
Rolig hoj som jag sålde för några år sedan (ZX10R-04).

Matris M4R har jag på min och den funkar kanon. Vet inte pris på den, men den är inte billig. Smakar det så kostar det.

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Och hur tar jag reda på om jag har köpt en "California spec" eller inte? :)
Vet nämligen inte om det sitter katalysator på min hoj..

Den lär ju inte vara imorterad från USA? JAg har faktiskt aldrig sett en 10a med kat så jag vet inte heller hur det ser ut....,

Möjligen kan jag vara ute o cykla här.... Jag noterar att OM man har katalysator så sitter den i början på orginalljuddämparen. Så det KAN vara så att du har det.... o även jag... skall kolla på min orginaldämp när jag kommer hem....

Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
när ni svamlar om zx10'or utan kat osv med undantaget california spec. gäller det bara årsmodell 04-05? har faktiskt inte undersökt min egen men eftersom denna diskussion blev så livlig så blev jag nyfiken. har en 08'a

Peanutboy

Kawaski
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
ZX-10R 2006
Two Brothers slipon i rostfritt bytes mot likvärdiga i kolfiber! Eller ett helsystem med kolfiberburkar.
Rätt grejor så betalar Jag bra imellan!!!!
Även kåpglaset som syns på bilden är till salu. Power Bronze i mycket bra skick.

Hojen en ZX-10R 2006

ZX-10R.jpg

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...