ZX10R-tråden

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Inga problem med 1000, börja med SMC så har du både kul och lär dig samtidigt. Kanske lite dyrare än andra arrangörer men det är värt varenda krona som nybörjare. Bara att boka nu, inga ursäkter:D https://www2.svmc.se/school Själv vågar jag inte köra på gatan med sporthoj nu efter ett antal år på banan.

Ser sjukt fint ut kör själv zx10r 2010 gatuhoj vetifan,:) närma till knutstorp men vågar man börja på 1000? dock många mil på väg?

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Någon som vet om hugger från en zx10r 06/07 passar på 04/05?

Behöver nämligen en Hugger till en 05a.

jag har en hugger till en 05 som bara ligger.. den är olackerad, men grön plast med guldigt nät.

jag har även ett kedjeskydd i kolfiber om någon är intresserad, inget av det är använt.

Last edited:

jocke.jansson

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
kawasaki ninja zx10r 2011
Kör den ett par mil innan du bultar på PC3 o helsystem. Byter du till 'linkpipe' och ny burk måste den mappas om enligt folket på Akrapovic så då är väl en Bazzazz eller PC3/5 lämplig...

Det billigate är o dreva , ett kugg ner fram, 2-3 upp bak. Det lilla jag har kört min med den nya drevningen gör den 'ganska' mycket aggressivare ;)

tja! glömde bort att ja hade skrivit här :p
ja jag tänker nog köra några mil först innan ja börja hålla på med den för ja har inte ens provkört cykeln än :p
vart finns de link-pipe och pc5 att köpa???

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
tja! glömde bort att ja hade skrivit här :p
ja jag tänker nog köra några mil först innan ja börja hålla på med den för ja har inte ens provkört cykeln än :p
vart finns de link-pipe och pc5 att köpa???

Akra's linkpipe har lambda uttag, yoshimuras har inte. PC5 = PowerCommander 5, det är en tillverkare ;) Det är Powercommander eller bazazz som är det vanliga eftermarknads styrmojängerna. PC5 är lättare att ansluta men har enklare funktion.

Jag har ett set Polidomkåpor över ifall någon behöver till en ZX-10R -11. Endast provmonterade, kompletta med hål och snabbfästen och sadelgummi.

Qlarkan

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2011
Hoj
CBR1000RR-10
Byter upp mig från 08 till 2011 och har införskaffat ett akra system med linkpipe. Hur får man bort db-killern? Finns inget hål i ytterskalet på pipan så man kan komma åt ngn skruv?

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Byter upp mig från 08 till 2011 och har införskaffat ett akra system med linkpipe. Hur får man bort db-killern? Finns inget hål i ytterskalet på pipan så man kan komma åt ngn skruv?

Är det inte skruvat från insidan i pluggen ? Så var det på Akran till min KTM iaf ?

Du behöver inte kraschkåpor till -11an ?

Qlarkan

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2011
Hoj
CBR1000RR-10
Är det inte skruvat från insidan i pluggen ? Så var det på Akran till min KTM iaf ?

Du behöver inte kraschkåpor till -11an ?

Skall kolla mer ordentligt på måndag, hojen står på verkstad för montering av akrasystemet, PC5 samt QS.
Inget behov av kåpor inuläget men det kanske ändrar sig framöver...

Qlarkan

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2011
Hoj
CBR1000RR-10
Skall kolla mer ordentligt på måndag, hojen står på verkstad för montering av akrasystemet, PC5 samt QS.
Inget behov av kåpor inuläget men det kanske ändrar sig framöver...

Problemet löst. Det som ser ut som en vanlig mutter fastsatt med en svetsloppa på insidan är skruvhuvudet. Man får knäcka svetsloppan sedan är det bara att skruva vidare.
Nu så kan vi bänka ordentligt och trimma in qs :)

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Hej i Ninja stugan!

Vill gärna köpa Racefit Growler slipon till min Ninja - 05! Har kollat överallt, men hittar ingen begagnad tyvärr! Är det någon som vill bli av med sin Growler så hojta till!! Köpes omgående! :)

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Hallå, vart försäkrar ni era zx10r. Jag har en 2006, bor utanför stockholm är 36 och hittar inte billigare 1502 kr /mån när den är påställd. (trygghansa) missar jag något bolag? Ska tillägga att det är halv försäkring.

Bodis

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2011
Hoj
H1
04-05 ägare vilka har fått sprickor i ramen under tanken? Har läst runt lite på olika forum och en del har fått sprickor i ramen under tanken. Ett vanligt problem bland gen 1 hojar?

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Hallå, vart försäkrar ni era zx10r. Jag har en 2006, bor utanför stockholm är 36 och hittar inte billigare 1502 kr /mån när den är påställd. (trygghansa) missar jag något bolag? Ska tillägga att det är halv försäkring.

Jag har en 07'a uttagen -08. Betalar 8900:- halv/ helår hos LF. Bor i liten ort i Skåne. 35 år.

Hasse_Ua

ninja
Gick med
5 May 2011
Hoj
ZX10-R -04
Ringde runt till dom flesta bolagen här i veckan, och det billigaste var Dina försäkringar, med en trafikpremie på 750:- i månaden, som gick att ställa av och då inte kostade någonting. Tyvärr ville dom inte halvförsäkra, så det blev trygghansa som kostar ca 1900:- i månaden på halv förs.
Vidare kostade L-F, Salus och Trygghansa ungefär lika mycket, men det var bara Trygghansa som gick att ställa av under vintern.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Ville beställa Racefit Growler till min zx10r - 05 från deras hemsida, men förstår inte riktigt vad "UK20" = 80 pund står för!? Någon som vet? Det låter ganska mycket med 80 pund extra för någonting som jag inte ens vet vad det är.

Subtotal £425.00
Shipping £24.00
UK20 £85.00
Total £534.00

asb

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2007
Hoj
ZX10R XTZ750 VF750F KTM300tpi
Ville beställa Racefit Growler till min zx10r - 05 från deras hemsida, men förstår inte riktigt vad "UK20" = 80 pund står för!? Någon som vet? Det låter ganska mycket med 80 pund extra för någonting som jag inte ens vet vad det är.

Subtotal £425.00
Shipping £24.00
UK20 £85.00
Total £534.00

20% moms antagligen:(

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...