ZX10R-tråden

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Recall på årsmodell 08. Tydligen nåt fel på laddningsregulatorn, kan överhettas och som i sin tur kan innebära "okontrollerad" laddningsspänning, har du köpt beg så är det värt att kolla upp.

Last edited:

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
ZX10R-2011
Recall på årsmodell 08. Tydligen nåt fel på laddningsregulatorn, kan överhettas och som i sin tur kan innebära "okontrollerad" laddningsspänning. Vilket jag tolkat på ren svenska: Batteriet laddas ur och motorn stannar, vilket jag finner högst osannolikt men har du köpt beg så är det värt att kolla upp.

Överhettad regulator och "okontrollerad" laddningsspänning kan ge för hög spänning och bränna sönder en hel del dyra saker....

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Hoj
Cykel
pcv tps kalibrering gen4

Har installerat pc5 på min zx10r 2011 idag men får inte rätt på tps calibreringen! någon som vet hur man gör för det funkar inte som det står i manualen! Funkar inte som man gjorde på 08 heller!
Någon som har pc5 på sin gen4 som kan kolla vad det står för värde i pc programmet tps calibration?
Har fått rätt på tomgångs värdet minimum voltage (1.19) och då visar det throttle 0%.Vad jag behöver är maximum voltage vid 100 % throttle.
Tacksam för hjälp!

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Har fått Recall pga kabelhärvan men min är utbytt till Kit-härvan så det hade jag inte tänkt göra något åt. Hör det ihop med recall på regulatorn eller är det något nytt?

Det är nytt. Fick kabelhärvan åtgärdad i somras. Fördel att känna Kawa meken ;)

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Det är väl bara på zx10r 08-10 och zx6r 09-12?!?
Frugan har fått brev om det på sin zx6r 09 och jag fick på min sålda zx10 08,men inte på min 11!:va

Polaren kanske läste fel då :) Jag har inte fått nått brev hem, iofs fick jag inte för kabelhärvan heller...

Får väl återkomma när den är servad då, mitten på Maj ;)

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Hoj
Cykel
Hittade rätt sätt att kalibrera tps!
I Pcv pappersmanualen står det engine off och i manualen i pcv programmet står det engine on, press reset, full throttle, press ok!
Nu funkar det som det ska! :D

Konstigt det är olika instruktioner i manualerna!

Rhino

Life is a playground!
Gick med
28 May 2003
Hoj
ZX10R
Hallå!
Någon som har en service manual till en zx10r -08 att maila?
Eller rep handbok?

// Danne

Thunderr

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
ZX-10R, 2009
Överhettad regulator och "okontrollerad" laddningsspänning kan ge för hög spänning och bränna sönder en hel del dyra saker....

Min regulator rök 2 gånger innan Kawasaki ringde och ville byta ut den en 3e gång.. Alla som inte bytt ut den - gör det! Det är mindre roligt när hojen dör 10 mil från närmsta tätort (för att inte tala om att det kan vara livsfara). Jag har ialf en 2009:a och vet tyvärr inte exakt vilka årsmodeller som berörs..

Last edited:

Thunderr

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
ZX-10R, 2009
Hittade rätt sätt att kalibrera tps!
I Pcv pappersmanualen står det engine off och i manualen i pcv programmet står det engine on, press reset, full throttle, press ok!
Nu funkar det som det ska! :D

Konstigt det är olika instruktioner i manualerna!

Fixarjocke.. du skulle klara det utan manual! Jag är också sugen på en gen 4 men Kawasaki Thailand bytte ut zx-10r mot z1000 pga dålig efterfrågan:(

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Jag har inget vettigt att komma med annat än att berätta vilken kanonhoj 04:an är. Den är helt hysterisk, jag hade en 08 GSXR 1000 förra året men jag trivs mycket bättre på den här. Vilket riffa det är i motor, skickade upp på bakhjulet i 200 på 5:an idag utan bekymmer :banana Men den är extremt nervös, en styrdämpare hade nog vart en bra pensionsförsäkring, den ruskar i styret i tid och otid.

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Om det är någon som tittar in i tråden som e sugen på en zx10r eller känner någon som vill ha en så har jag ett fint exemplar till salu. En 04:a.

Bifogat

• uploadfromtaptalk1333825592135.jpg
    uploadfromtaptalk1333825592135.jpg
    116.8 KB · Visningar: 87

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Behöver byta mitt bakdäck inom kort. Är det märkbar skillnad mellan 50 eller 55-profil på ett 190 däck? Sitter 190/50 på nu.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Behöver byta mitt bakdäck inom kort. Är det märkbar skillnad mellan 50 eller 55-profil på ett 190 däck? Sitter 190/50 på nu.

Beroende på märke så kan du få uppåt 2 cm högre sitthöjd, med anda ord svar ja:) Kan göra hojen väldigt lättsvängd vilket är en fördel på bana men kan skapa mycket oro i framänden på gata...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring