ZX9R-tråden

Zozzy

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Långshyttan
Hoj
Kawasaki zx9r -98, Suzuki LT 50 -95:a
Tjena!
Jag håller på å byter på min, rev ner den igår. Ska avsluta nästa helg, kan ju rapportera när det är klart. Men att plocka loss är inga problem, å själva bytet är heller inga konstigheter.
/Anders

Hur går de med gaffelrenoveringen då?:va
Tog en vända på min igår å såg en otrevlig liten pöl under ena gaffelbenet på min.....:huvet Måste fixa mina snarast........:(
 

biker.s

vulgar display of power
Gick med
27 Oct 2006
Ort
Boden
Hoj
Retta
Tjena Ninjariders! Har plockat bort "touringhandtagen" ikväll, nu återstår hur jag skall täcka upp de groteska hål som syns. Har dragit i typ vagnsbult i hålen längst bak, blev helt ok, men hur har ni andra gjort med de fyrkantiga hålen:va Funderar att täcka med en plåt inifrån..tips?
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
tjena alla!
idag när jag hoppade på hojen i solskenet för att starta den så sa det bara DONK och sedan gick inte motorn eller startmotorn runt igen :( då rullade jag igång hojen utan problem och nästa ggn starta den som vanligt. men detta har hänt 2ggr innan! att när jag ska starta den så säger det bara DONK!!

första ggn trode jag bara startmotorn "missa" men idag gick motorn runt 1 varv innan det small till!?!?! detta även med kopplingen intryckt?? hur kan startmotorn vägra gå runt när jag kopplar??

please help :S
Mvh / joel

Tjena! Har haft samma problem med min, precis på det sättet du beskriver. Tycker det är skumt som faan.. Har tyvärr ingen aning om vad det beror på, fick för mig att det kan vara sensoren till stödet som glappar, å typ avbryter startmotorn för att den tror att stödet är nerfällt. I värsta fall är det kanske startmotorn som missar å låser sig fast men det verkar ändå märkligt tycker jag. Min låste 2-3 gånger precis när jag hade köpt den men nu har den inte gjort så nån gång på 2-3 månader så jag hoppas att det försvunnit. Skriv gärna om du listar ut vad det är! Mvh
 

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
zx9r
Någon som har koll på hur mycket kedjespel det ska vara på en zx9r -99?
Tack på förhand.
 

bertilsson_

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2005
Ort
Hillared
Hoj
zx9r -98
Tja. Någon som vet hur man ska få på packväskor på ett bra sätt på zx9r? Köpte packväskor men de ligger mot plasten. Befarar att de kommer att skava en hel del. Frågan är om jag behöver köpa en stålställning (dyrt), eller om det räcker att sätta på "klistermärksskydd"?
 

PeterE

-
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZX9R -98
Tja. Någon som vet hur man ska få på packväskor på ett bra sätt på zx9r? Köpte packväskor men de ligger mot plasten. Befarar att de kommer att skava en hel del. Frågan är om jag behöver köpa en stålställning (dyrt), eller om det räcker att sätta på "klistermärksskydd"?

Köpte Oxfords packväskor med tillhörande skyddsduk. Jag placerade denna över bakpartiet så att den täckte den plast som kom i kontakt med packväskorna. Funkade hur bra som helst!
 

Bifogat

  • packväskor - zx9r.JPG
    packväskor - zx9r.JPG
    77.6 KB · Visningar: 109

Barcelona

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Mille Factory -04
Hur går de med gaffelrenoveringen då?:va
Tog en vända på min igår å såg en otrevlig liten pöl under ena gaffelbenet på min.....:huvet Måste fixa mina snarast........:(

Tjena!
Känner igen det där, min började läcka förra säsongen. Inte så kul när dat börjar rinna ner mot bromsarna......

Nu har jag bytt å som vanligt strula det lite. Bulten i botten kan ibland vara svår att få loss och då krävs ett kawa specialverktyg för att hålla emot längst ner i gaffelbenet, går även att tillverka ett verktyg själv av ett rör. Men jag åkte till en kawa verkstad i stan å lånade för att släppa, orkade inte lägga mer tid på hojmeck nu när vädret vart så gott. Att plocka bort gamla pb å sätta dit nya är inga problem. Sen kan det vara bra att slipa lätt med handen med 1200 papper om det är pyttesmå repor, oljan kan läcka ut p.g.a små repor. Men ser det ok ut behövs det inte.

Lycka till!
 

hean74

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda VFR 800 2009, Kawasaki zx9r -98 Gpx 600 -90 *Såld*
tjena min zx9r är åxå importerad som är utan dekaler och så =) tror inte att de är de på vissa i tyskland

Vilken årsmodell är din?
Tyvärr hittade jag för ett tag sen att den nog var ommålad. :(
men är bra gjort så det var jäkligt svårt att se.
Om en vecka åker den in för storservice.
plus lite annat... Mycket pengar blir det.
Fast det kan det vara värt..
Jäklar vad kul hoj man har skaffat!!!!! :)
Finns det nån i hbg´s trakten som vill ut och köra lite?
Är inte nån rågasartyp så gärna nån som kör "normalt"
Visst gillar jag och gasa, men med tanke på att den är ganska ny för min del vill jag köra in mig på den först.
ps.. behöver inte bara vara zx9r-ägare.. hehe
 

Evil__Knievel

maybe yes, maybe no
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX-R 1000 K6
Vilken årsmodell är din?
Tyvärr hittade jag för ett tag sen att den nog var ommålad. :(
men är bra gjort så det var jäkligt svårt att se.
Om en vecka åker den in för storservice.
plus lite annat... Mycket pengar blir det.
Fast det kan det vara värt..
Jäklar vad kul hoj man har skaffat!!!!! :)
Finns det nån i hbg´s trakten som vill ut och köra lite?
Är inte nån rågasartyp så gärna nån som kör "normalt"
Visst gillar jag och gasa, men med tanke på att den är ganska ny för min del vill jag köra in mig på den först.
ps.. behöver inte bara vara zx9r-ägare.. hehe




okej min var också av 98 årsmodell inte omlackad.. köptes av första ägaren i tyskland efter ca 800 mil där av min kompis sen är de jag somn har brukat den.. just nu ligger milen på 5100 '=) utan några problem med många turer till tyskland och österike =) still going strong
 

hean74

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda VFR 800 2009, Kawasaki zx9r -98 Gpx 600 -90 *Såld*
okej min var också av 98 årsmodell inte omlackad.. köptes av första ägaren i tyskland efter ca 800 mil där av min kompis sen är de jag somn har brukat den.. just nu ligger milen på 5100 '=) utan några problem med många turer till tyskland och österike =) still going strong

Se där.. Kul att du är nöjd.

Då har man fått tbx hojen från servicen.. Gick på 5700:- med packbox-byte i bägge gafflarna. hujjjaaa..
 

Evil__Knievel

maybe yes, maybe no
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX-R 1000 K6
Se där.. Kul att du är nöjd.

Då har man fått tbx hojen från servicen.. Gick på 5700:- med packbox-byte i bägge gafflarna. hujjjaaa..

jasså trevligt att få tillbaka hojen =) sämre med priset hehe vad var de för service du gjorde mer än byta packboxarna i gafflarna?? min småläker med inte så farligt blir bara lite fuktikt än så länge men man borde kanske fixa till de.. Har du någon aning vad de skulle kosta ??
 

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
zx9r
Jag fick betala ~2700 spänn för packboxbyte.
Snart är det dags för ventiljustering, det plockar snabbt på servicekontot :S
 

millefast

Starting to feel...
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Färingsö
Hoj
Kawasaki zx-9r -99, honda cr 250 -98
OJ, kollar in tråden å letar kul grejer till min ninja.. har köpt en -99 nu! riktigt nice:)
men försäkringarna verkar ju jag lyckats med iaf! betalar bara 3400 hel/helår...:tummenupp

sen stundar besiktning nästa fredag! ska bara på med speglar å framblinkers å nytt framdäck*suck*

Går den igenom med mitt akrapovic helsystem tro???

E
 

Evil__Knievel

maybe yes, maybe no
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX-R 1000 K6
OJ, kollar in tråden å letar kul grejer till min ninja.. har köpt en -99 nu! riktigt nice:)
men försäkringarna verkar ju jag lyckats med iaf! betalar bara 3400 hel/helår...:tummenupp

sen stundar besiktning nästa fredag! ska bara på med speglar å framblinkers å nytt framdäck*suck*

Går den igenom med mitt akrapovic helsystem tro???

E

vad fan 3400 helförsäkring??? helår?? vad har du gjort för att lyckas med de?? och vilket bolag har du?? Hells Angels???
 

hean74

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda VFR 800 2009, Kawasaki zx9r -98 Gpx 600 -90 *Såld*
jasså trevligt att få tillbaka hojen =) sämre med priset hehe vad var de för service du gjorde mer än byta packboxarna i gafflarna?? min småläker med inte så farligt blir bara lite fuktikt än så länge men man borde kanske fixa till de.. Har du någon aning vad de skulle kosta ??

Jag gjorde 3600 mila service på den. kostade knappt 4000 kr med allt.
och packboxbytet fick jag ge 1600 kr för.
Men när jag ringde kawasaki här runt om ville dom ha mellan 1000 och 2000 mer för bara servicen. så man får väl vara hyffsat nöjd, men det är ju mycket pengar ändå.
 

Evil__Knievel

maybe yes, maybe no
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX-R 1000 K6
Jag gjorde 3600 mila service på den. kostade knappt 4000 kr med allt.
och packboxbytet fick jag ge 1600 kr för.
Men när jag ringde kawasaki här runt om ville dom ha mellan 1000 och 2000 mer för bara servicen. så man får väl vara hyffsat nöjd, men det är ju mycket pengar ändå.

okej ja man får väl se de så att man kom billigt undan ändå =) fast de är mycket pengar! kolla med min mc handlare på orten och dom ville ha mellan 2 3000 för fixa gafflarna med matrial och jobb så de är väl bara att betala
 

hean74

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda VFR 800 2009, Kawasaki zx9r -98 Gpx 600 -90 *Såld*
okej ja man får väl se de så att man kom billigt undan ändå =) fast de är mycket pengar! kolla med min mc handlare på orten och dom ville ha mellan 2 3000 för fixa gafflarna med matrial och jobb så de är väl bara att betala

Annars får du ha det som ett vinterprojekt och göra det själv. Materialet kostar ca 500 kr att skaffa in. Anledningen till att jag lämna in dom var att jag ville ut och köra så fort som möjligt.:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top