Jag behöver akut hjälp, måste veta höjden på en ZX9R -00.
Alltså, absolut högsta punkten, typ kåpglaset eller backspeglarna.
Nån som har mått i nån manual eller vet nån sida som har dom måtten? Har testat bikez.com men det fanns inte där. Behöver nämligen veta om jag måste ta den på släp eller om jag kan hyra en minibuss. Däcken är för dåliga för att köras med![]()
hmm lite problem med elfläkten den starar inte!! vad kan vara felet någon har liknade problem eller haft???
Tittar man i zx9r -98 verkstadshandbok så är den 1155 mm hög. Så räkna med 1200 mm lastutrymme på höjden. Bredden är 720 mm så räkna att du behöver minst 1000 mm bred lastutrymme.
hoppas det var till hjälp.
Går den varm? I så fall är det mest troligt termostaten. Givaren till fläkten sitter på kylaren, dvs om termostaten inte öppnar så är vattnet i kylaren kallt och vattnet i motorn varmt. Ta loss termostaten, släpp den i en kastrull och se när den öppnar.
För att se så att fläkten inte är kajk så är det bara att bygla den.
ja den går lite varm tre sträck är ju normalt sen när jag åker in i städer så ökar den till fyra sträck skulle de vara så att de är varma dagar och de blir lite bil kö så går den upp i fem sträck då börjar man ju bli lite orolig när inte fläkten starar den har inte startat någon gång men i fjol gick den igång nångång när de vart så där varmt
Tjena, har nu fått hem hojen och har bara hunnit köra 5mil. Nu har jag monterat av hjulen för att byta däck fram och bak, då corden är framme.
Sen undrar jag vad det är för serviceintervaller samt vad som görs vid de olika intervallerna.
Är det nån som har en manual eller nåt i pdf? Jag fick inte med någon litteratur när jag köpte hojen och manual vill jag gärna ha.
Är det annars nån som har en till övers som kanske vill sälja? ZX9R -00 handlar det om.
Hej,
Jag har 98:ans service manual på PDF-fil. Har dock lite dålig koll på skillnaden mellan din och min rent maskinellt.
E du intresserad så hör av dig så kan jag skicka den till dig.
La några timmar på att försöka hitta manual för din årsmodell men det var stört omöjligt att hitta på nätet.Vill du ha en sån får det nog bli till att köpa en.
Jahapp. Går bet på att få i ordning på cykeln... Går fortfarande väldigt fett. Inga kåpor, Acra helsystem, o kn filter. Munstycken vet jag inte.
Har läst massa andra trådar ang. zx9 fighters. Provade enligt tipsen att skruva ut luftskruvarna 1 varv. Sen ytterligare ett halvt varv. Luftskruvarna är nu 3 varv ut.
En del skriver att man ska täcka för insugen till viss del. Men den logiken går emot min hjärna. Behöver ju mer luft? Ingen som har några tankar eller tips?
Jag har blivit av med lågvarvsbluddret men den "motar" när jag kommer över 160-170...
Sen till råga på allt har kopplingen börjat slira. Vågar man riva i den själv? Har inte tummen mitt i handen... bara jag får veta åtdragningsmoment på div. bultar.
Och ett sista tips ang. lämplig motorolja vill jag ha. Va till en mcbutik idag, där dom sa att jag skulle ha delsyntet. Blev osäker eftersom jag läst oljetrådarna av drbike, tror jag det va. Sen verkar det ju skilja en del mellan märken dessutom. Det gäller en -98.
Långt inlägg. Hoppas nån orkar läsa å svara.![]()
. Provade enligt tipsen att skruva ut luftskruvarna 1 varv. Sen ytterligare ett halvt varv. Luftskruvarna är nu 3 varv ut.
Sen till råga på allt har kopplingen börjat slira. Vågar man riva i den själv? Har inte tummen mitt i handen... bara jag får veta åtdragningsmoment på div. bultar.
Och ett sista tips ang. lämplig motorolja vill jag ha. Va till en mcbutik idag, där dom sa att jag skulle ha delsyntet. Blev osäker eftersom jag läst oljetrådarna av drbike, tror jag det va. Sen verkar det ju skilja en del mellan märken dessutom. Det gäller en -98.
Långt inlägg. Hoppas nån orkar läsa å svara.![]()
PW:
Helsyntet får det bli. Nåt märke som funkar bättre än andra?
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |