ZX9R-tråden

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Tjena, vad drar era ZX9:eek:r vid motorvägskörning?
Skall åka till Tylösand om några veckor och bilen som familjen åker med är full, så då ska jag antingen åka buss eller tåg med flickvännen. Men sen kom jag på att vi kan ju åka hoj istället.

Men jag har inte kunnat mäta upp förbrukningen för hojen har stått utan däck sen jag köpte den, då det är leveransproblem med däcken. :mad:
Så jag tänkte räkna på hur mkt det kommer kosta oss att åka dit. ca 35mil.
Det är inte det att jag är snål, men lever man på 1050:- i månaden så försöker man spara lite här och där. :rolleyes:
Hoppas ni kan svara, då jag måste beställa biljetter snart om hojen drar för mkt :tungan
 

Barcelona

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Mille Factory -04
Tjena, vad drar era ZX9:eek:r vid motorvägskörning?
Skall åka till Tylösand om några veckor och bilen som familjen åker med är full, så då ska jag antingen åka buss eller tåg med flickvännen. Men sen kom jag på att vi kan ju åka hoj istället.

Men jag har inte kunnat mäta upp förbrukningen för hojen har stått utan däck sen jag köpte den, då det är leveransproblem med däcken. :mad:
Så jag tänkte räkna på hur mkt det kommer kosta oss att åka dit. ca 35mil.
Det är inte det att jag är snål, men lever man på 1050:- i månaden så försöker man spara lite här och där. :rolleyes:
Hoppas ni kan svara, då jag måste beställa biljetter snart om hojen drar för mkt :tungan

Tror 0,5-0,6 borde stämma hyffsat beroende på hur du kör, fast är bara en uppskattning!
 

tomasbjork

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Piteå
Hoj
2x Yamaha r1 -01 banhoj
zx9r racklar mer än andra hojjar?

Har just sålt xren till förmån för en landsvägare. Jag ser att det finns många nior på blocket för rätt peng. Det jag undrar är om det är sämre kvalitet på niorna än andra hojjar typ fireblade 900. Har hört att det ska vara lite si och så med kvallan på lite äldre kawwor. Stämmer detta?
 

eaglemountain

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Lycksele
Hoj
utan =/
Ryckig och blöddrig på låga varv.

Tjena! Min zx9r 1995 går "blöddrigt" och ryckigt på låga varv vilket gör det omöjligt att finköra i lägre farter. Jag har ett BMC luftfilter och Yoshimura slipon och undrar om jag skall pilla lite på "pilot screw" alltså luft/bränsle skruvarna enligt haynes boken. Trodde problemet skulle avhjälpas med att byta stift, bränslefilter samt synca förgasarna och kolla alla slangar, men nix. Har jag rätt om jag misstänker att den får för mycket luft och att det kan justeras med hjälp av luft/bränsle skruvarna??

Tack på förhand
/Christer
 

samurai

skallig
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kil
Hoj
zx9r -98
Beställt lamellpkt nu. Och laddat hem manual till cykeln. Läste på lite i manualen och ett par frågor dök upp.
Det står att man ska använda ett specialverktyg för att hålla fast "clutch hub" när man lossar den stora muttern till lamellkorgen osv. Finns det nåt annat vanligt verktyg eller bra tips på att hålla emot? Inge sugen på att köpa specialverktyg.
Sen skulle man smörja "pusher end" (den stift liknande grejen som sitter igenom tryckplattan) med molybden fett. Är det samma som hjullagerfett eller drivaxelfett? Eller nåt annat fett?
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Beställt lamellpkt nu. Och laddat hem manual till cykeln. Läste på lite i manualen och ett par frågor dök upp.
Det står att man ska använda ett specialverktyg för att hålla fast "clutch hub" när man lossar den stora muttern till lamellkorgen osv. Finns det nåt annat vanligt verktyg eller bra tips på att hålla emot? Inge sugen på att köpa specialverktyg.
Sen skulle man smörja "pusher end" (den stift liknande grejen som sitter igenom tryckplattan) med molybden fett. Är det samma som hjullagerfett eller drivaxelfett? Eller nåt annat fett?

Den behöver du inte ta bort om du bara ska byta lamellpaket. Det räcker att ta bort innerkorgen, den med sex? mindre skruvar.

Svart fett, finns på macken.
 

endurance

slangåkare
Gick med
22 Dec 2006
Ort
hemma
Hoj
Superduke -07, H-berg 450 -09
Tjena, vad drar era ZX9:eek:r vid motorvägskörning?
Skall åka till Tylösand om några veckor och bilen som familjen åker med är full, så då ska jag antingen åka buss eller tåg med flickvännen. Men sen kom jag på att vi kan ju åka hoj istället.

Men jag har inte kunnat mäta upp förbrukningen för hojen har stått utan däck sen jag köpte den, då det är leveransproblem med däcken. :mad:
Så jag tänkte räkna på hur mkt det kommer kosta oss att åka dit. ca 35mil.
Det är inte det att jag är snål, men lever man på 1050:- i månaden så försöker man spara lite här och där. :rolleyes:
Hoppas ni kan svara, då jag måste beställa biljetter snart om hojen drar för mkt :tungan

Körde vättern runt igår,
lite motorväg + en hel del landsväg vilket gav motorvägshastighet++ i medelhastighet....
hojen drog 0.555555556 per mil med tankväska och två personer på!!!!
 

Kemikaze

Maestro
Gick med
21 Feb 2008
Ort
Rimbo
Hoj
Kawasaki zx-9r, -98
Tjena! Min zx9r 1995 går "blöddrigt" och ryckigt på låga varv vilket gör det omöjligt att finköra i lägre farter. Jag har ett BMC luftfilter och Yoshimura slipon och undrar om jag skall pilla lite på "pilot screw" alltså luft/bränsle skruvarna enligt haynes boken. Trodde problemet skulle avhjälpas med att byta stift, bränslefilter samt synca förgasarna och kolla alla slangar, men nix. Har jag rätt om jag misstänker att den får för mycket luft och att det kan justeras med hjälp av luft/bränsle skruvarna??

Tack på förhand
/Christer


Har också ett Yoshimura slipon nu och är mycket nöjd! Fan så mycket ballare ljud och lite mer effekt. :tummenupp Kör med K&N luftfilter (köpte på http://www.biketrollhattan.se/demontering/ för 540kr) vliket blev en grym skillnad. Antar att det gamla var som att "andas genom ett sugrör" för motorn..

Tyckte det var lite segt att acca förr. Nu mer än nöjd! :yoparty
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Funderar på att byta bakdel på min TRX. Just nu sitter en bak från de tidiga modellerna av ZX9R (94-97?). Därför undrar jag om bakre delen av ramen ser lika dan ut på dom tidiga modellerna som till -98:eek:rna (98-01?)? Den är ju lite snyggare iaf och skulle funka bättre till nått fighteraktigt.
 

ShinobiNoInnen

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2007
Ort
Kalix
Hoj
CBR 929 , Gixxer K3
Hupp får man väll ansluta sig till den här skaran med en nyhandlad blå ZX-9 00 :)
ingen som har rephandbok i PDF till denna?
 

MackieMack

M.F.
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7 Kawasaki ZX9R -01 *Såld* KTM 640 -04 Prestige *Såld*
Tjena, vad drar era ZX9:eek:r vid motorvägskörning?
Skall åka till Tylösand om några veckor och bilen som familjen åker med är full, så då ska jag antingen åka buss eller tåg med flickvännen. Men sen kom jag på att vi kan ju åka hoj istället.

Men jag har inte kunnat mäta upp förbrukningen för hojen har stått utan däck sen jag köpte den, då det är leveransproblem med däcken. :mad:
Så jag tänkte räkna på hur mkt det kommer kosta oss att åka dit. ca 35mil.
Det är inte det att jag är snål, men lever man på 1050:- i månaden så försöker man spara lite här och där. :rolleyes:
Hoppas ni kan svara, då jag måste beställa biljetter snart om hojen drar för mkt :tungan


Min drar ca 0.6l milen men då är det inte landsvägskörning.. Man kan kalla den blandadkörning. Och vid rejs så drar den 1l milen..
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
ingen som vet om det är samma stjärtfästen på dom gammla och lite nyare niorna?
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Ja, och jag undrar nästan detsamma. Är det samma bakram på -00-01 och -02-03?
 

hean74

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda VFR 800 2009, Kawasaki zx9r -98 Gpx 600 -90 *Såld*
Hej, Har upptäckt ett fel som jag hoppas på att nån kan svara på. Det gäller min zx9r -98.

Har varit ute och kört lite "inspirerad" körning med min hoj.
När jag stannar motorn och sen ska starta igen vill den inte.
Batteriet är bra och allt.
Men slår jag om bensinkranen till "reserv" så startar den, och den går utan problem när jag slår tbx den till "on" direkt.
Nån som vet vad det kan bero på?
Hoppas ni förstod vad jag menade.. lite seg i skallen just nu :va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top