Är det någon som har koll på hur en ZX-9 uppträder med 190-däck bak?
Tja! Har börjat "hotta" upp ninjan något nu..
Har alltid velat ha en hoj att (bygga) på men jag satte mig själv först å främst efter jag köpt hojjen. Men nu har jag det jag ville ha i personlig utrustning.. Grönt ställ, kawa ryggsäck och annat löjligt..(visa för faan vad du kör) utrustning... Men vill man hängiva sig så... Hehe ibland vet man fan inte hur gammal man är igentligen. Men nu tänkte jag att det var dax att ge hojjen lite godis ist!
Hittillls har hon fått: LED bakljus i vitt glas med inbyggd blinkersfunktion, Undertail, LED blinkers fram, Mörk tonat DB kåpglas, Kolfiber hälskydd + div billiga carbon-look detaljer.. Hugger, tankpad, tanklock, skydd runt T-låset = plattan vid framgafflarna (som jag inte har en jävla aning om vad det heter ). + en grymt liten reg-skylt
Näst på inköpslistan blir: Gröna lyktskydd, cuts + div eloxerat..
Ge mig gärna förslag om vad jag kan hitta på för skoj med henne!!
OM NÅGON HÄR HAR EN CUTS ATT SÄLJA TILL ÅRS MODELL -00 SÅ PM:A MIG!! ...dock till ett ok pris ny kostar mig runt tusen lappen.
Om någon har andra bling prylar till beg pris så är jag nog intresserad av det med.
Kan bara rekomendera till LED bakljuset! jävlar vad snyggt det blev!!
MVH Canidae
Tips: Sätt dit xenonljus. Installerat på min och det är jue bara så sjukt snyggt.
Får vi se några bilder på allt godis du satt på?
Problemet med xenon är ju tyvärr priset... Smakar det så kostar det
Men visst är det snyggt som jävel!
Det finns väl xenon-look lampor man kan köpa i annat fall? Visst inte samma sak men det kan ju se bra ut ändå. Någon som vet var man kan få tag på angel/devil eyes btw?
Kan slänga upp lite bilder när jag fått tvättat henne
Problemet med xenon är ju tyvärr priset... Smakar det så kostar det
Men visst är det snyggt som jävel!
Det finns väl xenon-look lampor man kan köpa i annat fall? Visst inte samma sak men det kan ju se bra ut ändå. Någon som vet var man kan få tag på angel/devil eyes btw?
Kan slänga upp lite bilder när jag fått tvättat henne
Som det skrevs innan.. runt 500 - 700 kr är inte så mycket pengar för en sån sak.
Och det gör mycket för utseendet.
Har själv beställt en hugger till min och hade funderingar på en undertail, men har inte riktigt bestämt mig. Vet inte hur jag ska lösa det med blinkers.Vill ha "lagliga" blinkers på eftersom jag inte vill bli påkörd bakifrån när man ska svänga och vill slippa ev. böter.
Du har kanske nått tips?
Du kan hitta angeleyes här:
http://www.xdcycle.com/store/catalog/Kawasaki-p-1-c-174.html
sen vet jag inte om det är det billigaste stället.....
Hade jag känt till att det fanns så billiga kit att köpa så hade jag verkligen inte ansett det vara dyrt. Har disskuterat xenon förrut men då var priset runt 8 lök för 2 lampor till min -00:a...
Oroa dig inte för blinkers å undertail! Det blir en liten urkapning i bakskärmen och sen fäster du blinkers och skylt på undertailen. Absolut inte olagligt eller specielt svårt att göra.
Snyggast och mest trafiksäkert (anser iaf jag och vänner som kört bakom mig) blir ifall du köper LED bakljus med inbyggda blinkers, dessa syns riktigt väl. Dock går dom inte igenom besiktningen men det är bara 2 kablar som du sätter i dina orginal blinkers när besiktningen nalkas. Om du vill kan jag ta bilder på hur jag gjort å posta här..? När jag ska besikta nästa gång räknar jag med ungefär 15-25 minuters jobb för att få hojjen helt besiktnings godkänd! Tro mig, det är inga svåra ingrepp. Mvh Canidae
Ja, gärna några bilder.
Alltid intressant att se olika lösningar.
Får man fråga vad du fick ge för din undertail?
Hur funkar det med innerskärmen?
Skulle vilja behålla lådan till verktyg och utrymmet där man har låset.
För som jag har förstått måste man såga av den gamla innerskärmen och då försvinner allt sånt.
Tanken är att jag ska isf köpa undertail med inbyggd baklampa i.
står mellan dessa 2:
Ett problem finns på min zx9r. När jag bromsar med frambromsen så skakar den och det spelar ingen roll i vilken hastighet jag ligger i.
Jag och dom jag pratat med säger att det är bromsskivorna som är skeva.
Kan det finnas någon annan förklaring?
Här kommer lite bilder på eländet... Var ute å körde i regnet, därav vätan på cuts bilderna.
Hoppas du/ni begriper er på mina Paint lösningar "Egen lösning" innebär att det sitter en platta från mittersta lampfästet innanför cutsen och går ut genom hålet för skylt belysningen, enkel metod om man vill byta plåt av någon anledning som tex skifta till mini-mini skylt som jag har eller bara inte vill borra i undertailen som ägaren innan mig avstod. Men tanken är ju självklart att blinkers å skylt ska fästas i tailen.
Cuts bilderna visar hur det är utsågat runt de vitala delarna man vill ha kvar..
Lägg märke till hur rent å snyggt det blir utan blinkers bak när det är inbyggt i bakljuset, tyvärr glömde jag slå på tändningen å visa ljus å blinkers men kan fixa det med om så önskas
Mvh Canidae
Jag vill också ut och köra i regnet.
Snyggt annars.
Tack för bilderna.
Blev lite besviken att den inte var torr när du fota.
Jag klarar mig med dom bilderna du lagt upp.
Har sett hur det ser ut med blinkersen. Håller med att det är snyggare utan blinkers, men en polare blev 1500 kr fattigare nyligen pga felaktig nummerskylt.
Så för min del blir det till att försöka behålla mina blinkers.
Man kan få mycket bensin för dom pengarna.
Syns riktigt bra hur du har gjort. Så.. nu har jag bestämt mig, det blir en undertail för min del oxå.
Riktigt snyggt ställ du skaffa.
Tackar!
Tackar, tackar!
Nr skylten oroar mig rätt rejält.. Det är en risk att köra med så liten och skulle ju verkligen kännas skit att pynta 15 hundra för något så onödigt.. men samtidigt är det fan så mycket snyggare. Men jag får nog byta tebax igen och använda mini plåten vid speciella tillfällen.
Skulle nog vara en rejält grinig polis om han skulle bötfälla för inbyggda blinkers dock, så det oroar jag mig inte för. Dom är ju mest måna om trafiksäkerheten och mina blinkers syns ju defenitivt mycket bättre än de pytte små jag hade innan. Tror det är samma gällande xenon vid den punkten, tror inte polisen bryr sig om att du synns bättre men därimot godkänner inte besiktningen det....
Lycka till med undertailen och fota gärna! Min "tailguard" eller "undertail" köpte jag på s-racing.. vet inte vilket ställe som har bäst pris men har köpt mina prylar där.
Mvh Canidae
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |