ZX9R-tråden

Håkan och Madde

Guest
SJP du har rätt min från 95 tar från fram hjulet. Köpte ny vajer idag.
 

Håkan och Madde

Guest
Ger mitt bifall till föregående talare;-) Har du provat dra ut din ordentligt? Har inte vågat sj, de e min första hoj och har bara varit ute 3gånger
 

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Nacka
Hoj
zx9r -99
Nu har jag haft min zx9r -99 i 2 veckor och har hunnit testa den litegrann.
Måste säga att jag är supernöjd! :tummenupp Jämför man med min förra hoj som va en tl1000r så är kawan mycket smidigare och känns busigare.
Känns som jag kan göra lite vad jag vill med den på ett mer kontrollerat sätt jämfört med min gamla tl1000r.

Är lite smågrejer jag ska ändra. Exempelvis så ska jag dreva om den. Blir 14 eller 15 fram.
Egentligen känns det inte som det behövs att dreva ner den faktiskt då den lyfter utan problem vid lite lätt gaspådrag på 2an men jag ska göra det ändå.

Jag kommer ha grymt kul på ninjan nästa sommar! :yoparty

Picture 003.jpg
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ger mitt bifall till föregående talare;-) Har du provat dra ut din ordentligt? Har inte vågat sj, de e min första hoj och har bara varit ute 3gånger

Nja, inte riktigt, har ju inte fått stora kortet ännu (fyller år mitt i vintern:(), men den rör på sig rätt bra... Sparkar till riktigt ordentligt vid 9k ungefär, före det rätt tam, kan förståss bero lite på att motorn inte är orginal också.
 

Håkan och Madde

Guest
Hallå jag råkade ut för något jävligt obehagligt igår. Vi va ute på en tur, när en av mina vänner kör upp bredvid mig och vifftar åt mig att stanna. jag stannar i en korsning, när jag ska svänga av och parkera spinner hojen loss och jag har inte en suck att hålla imot när den får fäste. Det visar sig att slangen från soppakranen har släppt så de sprutar ut soppa på bakhjulet. Jag la ner hojen,men de blev bara en blinkers ingat alvarligt. Har någon av er råkat ut för samma sak?:huvet
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
hur vet man när det är dags att tanka ? är det när hojen börjar "hosta" i 250+ ? :D
eller måste man montera på ett abbakus på tanken kanske ..
 
Last edited:

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Askersund
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Nu har jag haft min zx9r -99 i 2 veckor och har hunnit testa den litegrann.
Måste säga att jag är supernöjd! :tummenupp Jämför man med min förra hoj som va en tl1000r så är kawan mycket smidigare och känns busigare.
Känns som jag kan göra lite vad jag vill med den på ett mer kontrollerat sätt jämfört med min gamla tl1000r.

Är lite smågrejer jag ska ändra. Exempelvis så ska jag dreva om den. Blir 14 eller 15 fram.
Egentligen känns det inte som det behövs att dreva ner den faktiskt då den lyfter utan problem vid lite lätt gaspådrag på 2an men jag ska göra det ändå.

Jag kommer ha grymt kul på ninjan nästa sommar! :yoparty

View attachment 250177

Undrar om du köpte en av de jag var och kollade på.. Ser ganska lik ut.

Hursomhelst är det lustigt att det kan vara så olika. Min är nerdrevad och jag ska byta tillbaka till original. Personligen förstår jag inte varför alla byter till mindre drev men det kanske kan vara skönt om man kör mycket i stan. Jag bor på landet så jag vill hellre att motorn ska varva mindre eftersom jag kör mycket landsväg.
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Är lite smågrejer jag ska ändra. Exempelvis så ska jag dreva om den. Blir 14 eller 15 fram.
Egentligen känns det inte som det behövs att dreva ner den faktiskt då den lyfter utan problem vid lite lätt gaspådrag på 2an men jag ska göra det ändå.

Jag kommer ha grymt kul på ninjan nästa sommar! :yoparty

View attachment 250177

Hmm, min reser sig bara på ettan när jag har lite soppa i tanken, 2an reser den sig inte på, då är det koppling som gäller, då har även min portad topp. :va Vad är problemet med min då? Eller väger du 20kg? :D

Sen har jag en fråga också. Jag ska dreva ner min 1 kugg fram i vinter, då blir ju hastigheten fel. Finns det nåt som man kan fixa det med? SpeedoHealer funkar ju bara med digitala mätare.
 

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Askersund
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Hmm, min reser sig bara på ettan när jag har lite soppa i tanken, 2an reser den sig inte på, då är det koppling som gäller, då har även min portad topp. :va Vad är problemet med min då? Eller väger du 20kg? :D

Sen har jag en fråga också. Jag ska dreva ner min 1 kugg fram i vinter, då blir ju hastigheten fel. Finns det nåt som man kan fixa det med? SpeedoHealer funkar ju bara med digitala mätare.

Vilken tur att du har en digital mätare då...:tungan

(Om du inte förstår vad jag menar så är mätaren digital, men visningen sker analogt.)
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Ny bakdel

Funderar på att byta ut min bakdel mot en från ZX6R-636-2004.
Någon som har erfarenhet av detta, krävs det mycket modifiering tro?
Det är min fighter som ska byta bakdel..
 

Bifogat

  • Kawasaki-ZX6R-636-2004.jpg
    Kawasaki-ZX6R-636-2004.jpg
    110.7 KB · Visningar: 68
  • fighter.jpg
    fighter.jpg
    109.9 KB · Visningar: 76

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
Vart köper jag delar billigt till min hoj, har nära till Bike Trollhättan o inte allt för långt till Johans MC i gbg, men det känns lite som att det är absolut dyraste ställena att handla på (visst bra service och så..).

Behöver Packboxar och olja till framgaffel samt ev specialverktyg för bytet
en bromsskiva fram
bromsolja
eventuellt drivpaket
oljefilter

Känns som att bromsskiva är något man kan hitta på skroten.

Samt en större operation:
Tänkte kika ventilspelet också, är det något man kan klara av själv (vore kul att ha gjort själv), är någorlunda på att mecka, men en haynes manual vore nödvändigt, kanske det första jag borde köpa =) Har någon koll på vad det kostar att göra på verkstad?

Tips på mer vinter-service jag kan mecka med är välkommet!

Hej tack..
 
Last edited:

Jompelito

Livet leker...
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Uppsala
Hoj
ZX9R Ninja -98
Tjena..

Nån som vet vad en original toppkåpa kostar till en ZX9R -98?? Går det att få tag på en hos kawasaki återförsäljarna?
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Säkert schwainigt dyra men det borde ju finnas en uppsjö hos mc-skrotarna? Men det kanske inte funkar?
 

Marklund

www.skeptikerpodden.se
Gick med
14 Sep 2008
Ort
hemma
Hoj
zx9r-98
jag har haft mig zx9r i ett par veckor nu och trivs väldigt bra med den ute på vägarna, lite synd att jag inte hann köra så många mil bara, det börjar bli svinigt kallt att dra ut och rejsa nu.

jag ska byta bromsskivor på den och tänkte skaffa waveskivor, blev tipsad om sådana men polaren påpekade att dom är dyra och hänvisade mig till ebay, är det liknande tradera och hur funkar det med frakt och betalning?

ska även köpa nytt kåpglas, miniblinkers, kutzkåpa, och eventuellt en undertail. kan ni rekommendera någon sida som säljer bra produkter till vettiga priser?
 
Last edited:

Jompelito

Livet leker...
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Uppsala
Hoj
ZX9R Ninja -98
Tjena..

Nån som vet vad en original toppkåpa kostar till en ZX9R -98?? Går det att få tag på en hos kawasaki återförsäljarna?

Svarar på min egen fråga.. Original toppkåpa kostar ca 6000:- från lelles.. Svinigt dyrt..

Nån som vet om man kan få tag på en piratkåpa billigare?? För det verkar inte finnas nån på skrotarna runt om i landet heller..
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Svarar på min egen fråga.. Original toppkåpa kostar ca 6000:- från lelles.. Svinigt dyrt..

Nån som vet om man kan få tag på en piratkåpa billigare?? För det verkar inte finnas nån på skrotarna runt om i landet heller..

E-bay
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top