ZX9R-tråden

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Någon som har en sving till en 02-03 liggandes? Frågar å en kompis vägnar.
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
jag har haft mig zx9r i ett par veckor nu och trivs väldigt bra med den ute på vägarna, lite synd att jag inte hann köra så många mil bara, det börjar bli svinigt kallt att dra ut och rejsa nu.

jag ska byta bromsskivor på den och tänkte skaffa waveskivor, blev tipsad om sådana men polaren påpekade att dom är dyra och hänvisade mig till ebay, är det liknande tradera och hur funkar det med frakt och betalning?

ska även köpa nytt kåpglas, miniblinkers, kutzkåpa, och eventuellt en undertail. kan ni rekommendera någon sida som säljer bra produkter till vettiga priser?


Kolla in dom här, blir billigare trots tullavgifter...
http://www.pit-eck.com

Svarar på min egen fråga.. Original toppkåpa kostar ca 6000:- från lelles.. Svinigt dyrt..

Nån som vet om man kan få tag på en piratkåpa billigare?? För det verkar inte finnas nån på skrotarna runt om i landet heller..


Kolla in dom här, blir billigare trots tullavgifter...
http://www.pit-eck.com
 
Last edited:

cobra_gt4

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Ort
Olika
Hoj
Kawasaki zx9r -99
Hej!

Jag har en zx9r 99a och ska fighta den så kåpor m.m åker bort, då blir ju luffarturbon veck oxå.

Min fundering då är om det någon som provat plocka bort luftburken och sätta öppna filter direkt på gasarna?
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Vet någon här om vänster magnetkåpa (generator kåpan tror jag) årsmodell -98 passar på årsmodell -00? Mycket tacksam för ett snabbt svar!
Vilka årsmodeller är kompatibla?

Mvh Canidae

sorry, såg tråden lite sent, det passar rakt av 98-02
dom stora förändringarna från 98,an till 00 är att dubbellyset kom 00 och så även skruvad bakram, resten är färgsättningar och annat tråkigt; ););)
03 kom med ny sving o bakplast "utan" touringhandtag och lite mer effekt har jag för mej!
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
sorry, såg tråden lite sent, det passar rakt av 98-02
dom stora förändringarna från 98,an till 00 är att dubbellyset kom 00 och så även skruvad bakram, resten är färgsättningar och annat tråkigt; ););)
03 kom med ny sving o bakplast "utan" touringhandtag och lite mer effekt har jag för mej!

Tack ska du ha Peter!
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Styling

Någon som vet vart jag kan hitta en hugger och kan tipsa om en snygg undertail till min 95.
 
Last edited:

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
En gul Daytona 675
Jag har tänkt att köpa en ZX9R -01 till nästa säsong. Jag vill dock ha kraschpuckar på den, men inte hittat några till just den årsmodellen. Inte hittat något från svenska återförsäljare. Vet någon varför det är så? Eller har jag bara inte letat tillräckligt noga.
 

KarlssonJoh

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Skövde
Hoj
ZX9R -02
Kolla e-bay, vet att jag sett puckar där. Jag svarvade dock till ett par själv. Väldigt enkelt och funkis. Btw jag som hade den röd/svarta 9:an på anderstorp 26/9 om du minns.
 

hean74

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda VFR 800 2009, Kawasaki zx9r -98 Gpx 600 -90 *Såld*
jag har haft mig zx9r i ett par veckor nu och trivs väldigt bra med den ute på vägarna, lite synd att jag inte hann köra så många mil bara, det börjar bli svinigt kallt att dra ut och rejsa nu.

jag ska byta bromsskivor på den och tänkte skaffa waveskivor, blev tipsad om sådana men polaren påpekade att dom är dyra och hänvisade mig till ebay, är det liknande tradera och hur funkar det med frakt och betalning?

ska även köpa nytt kåpglas, miniblinkers, kutzkåpa, och eventuellt en undertail. kan ni rekommendera någon sida som säljer bra produkter till vettiga priser?

Här har du waveskivor. Visst är det ganska mycket pengar att hosta upp men med tanke på att orginalskivorna kostar ca 2500 kr/st så känns det roligare att lägga pengar på sånna här.
http://www.starcycle-usa.com/servlet/Detail?no=22926

bytade själv skiva på min fram och fick ge 1800 kr för 1 st piratskiva. Så nu i efterhand ångra jag att jag inte bytade till wave.

Jag har oxå handlat av pit-eck.com och är jäkligt nöjda med dom. Dom har dom vettigaste priserna vad jag har hittat hitintills.

Angående att handla på nätet kan du läsa i mitt förra inlägg:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=112378&page=25

Ebay funkar oftast så att du får lägga ett bud på varan. Man kan lägga ett maxbud och då sköter ebay budgivningen upp till den högsta gränsen du satt.
Och när tiden har gått ut så är det det högsta budet som får varan. Det finns ibland en "buy it now" knapp och då är det ett fast pris man betalar för varan. Har man vunnit ett bud får man via ebay ett mail som talar om att det är dax att betala för varan. Då är priset + frakt inräknad. Som jag skrev i mitt förra inlägg så är det smidigast att betala med paypal.
OBS!! tänk på att kolla så att säljaren verkligen skickar produkten utomlands.
brukar stå på sidan. Ibland kan det vara så att det står att det bara skickas i samma land men man kan alltid skicka ett mail till säljaren och fråga.
Har du fler frågor är det bara att fråga.

Lycka till :tummenupp
 
Last edited:

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
En gul Daytona 675
Kolla e-bay, vet att jag sett puckar där. Jag svarvade dock till ett par själv. Väldigt enkelt och funkis. Btw jag som hade den röd/svarta 9:an på anderstorp 26/9 om du minns.

Jo, jag hittade puckar på ebay, så det finns väl att få tag på.
Jo, jag kommer ihåg, du hade grönt ställ, inte lika grönt som mitt dock :D Har du en puck per sida eller fler, jag skulle vilja ha fler, känns säkrare så. Speciellt eftersom att jag är rätt klotbenägen, du kanske såg att jag klotade på Anderstorp.
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Jag har aldrig ägt en sporthoj. Någonsin.
Det närmaste jag varit var en -06 Blackbird, men det var ju en touringmaskin i mina ögon.

Nu är det så att jag kör mycket bana, och har tänkt skaffa mig en sporthoj.
Är en ZX9 vettig för det ändamålet eller finns det bättre hojar i prisklassen runt 35.000:-?
Hojen kommer bara att gå på bana, och får åka släpvagn dit och hem.

Hur mycket väger en ZX9:a? Är det en smidig hoj att kasta runt på en bana?

Det känns som om det är jävligt mycket hoj för pengarna.

Den jag har på gång är en -98 som gått 3.000 mil och är i toppskick.
Ägaren begär 40.000:- för den.

Är det en vettig hoj för mitt ändamål eller ska jag göra som alla andra och köpa en R6:a och bankitta?

Är det något speciellt man ska vara vaksam på när man kollar en ZX9 -98?
 

KarlssonJoh

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Skövde
Hoj
ZX9R -02
Jo, jag hittade puckar på ebay, så det finns väl att få tag på.
Jo, jag kommer ihåg, du hade grönt ställ, inte lika grönt som mitt dock :D Har du en puck per sida eller fler, jag skulle vilja ha fler, känns säkrare så. Speciellt eftersom att jag är rätt klotbenägen, du kanske såg att jag klotade på Anderstorp.

Kör med en puck per sida. Räddade hojen när jag tappade den iaf. Inte en skråma. Har dock aldrig lagt den när jag haft rull så där kan jag inte svara på hur de funkar.

Jo, du laddade friskt på Anderstorp. Körde bakom dig något varv och det slog gnistor om fotpinnarna i varenda kurva för dig:) Inte direkt så att man vågade smyga sig upp på yttern där:)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag har aldrig ägt en sporthoj. Någonsin.
Det närmaste jag varit var en -06 Blackbird, men det var ju en touringmaskin i mina ögon.

Nu är det så att jag kör mycket bana, och har tänkt skaffa mig en sporthoj.
Är en ZX9 vettig för det ändamålet eller finns det bättre hojar i prisklassen runt 35.000:-?
Hojen kommer bara att gå på bana, och får åka släpvagn dit och hem.

Hur mycket väger en ZX9:a? Är det en smidig hoj att kasta runt på en bana?

Det känns som om det är jävligt mycket hoj för pengarna.

Den jag har på gång är en -98 som gått 3.000 mil och är i toppskick.
Ägaren begär 40.000:- för den.

Är det en vettig hoj för mitt ändamål eller ska jag göra som alla andra och köpa en R6:a och bankitta?

Är det något speciellt man ska vara vaksam på när man kollar en ZX9 -98?

Som du säger, riktigt mycket hoj för pengarna i niorna. Någon lätt hoj är det däremot inte, men tycker ändå den går helt bra i kurviga partier. Är det enbart jaga varvtider på bana du är ute efter misstänker jag att en halvrisig retta kan vara ett bättre val, då det är en klart kompaktare hoj. Men om du kan leva med lite mera vikt och så, så är det helt klart mycket hoj för degen, någon gigantiskt skillnad är det ju ändå inte.
 
Last edited:

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Som du säger, riktigt mycket hoj för pengarna i niorna. Någon lätt hoj är det däremot inte, men tycker ändå den går helt bra i kurviga partier. Är det enbart jaga varvtider på bana du är ute efter misstänker jag att en halvrisig retta kan vara ett bättre val, då det är en klart kompaktare hoj. Men om du kan leva med lite mera vikt och så, så är det helt klart mycket hoj för degen, någon gigantiskt skillnad är det ju ändå inte.

Man tackar!

Några kända svagheter på ZX-9 man bör känna till och kolla extra noga innan köp?
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Man tackar!

Några kända svagheter på ZX-9 man bör känna till och kolla extra noga innan köp?

Jag har en fin 1998 till salu.
Priside' 35-40 000. Pm:a för mer info om intresse finns.
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jag har aldrig ägt en sporthoj. Någonsin.
Det närmaste jag varit var en -06 Blackbird, men det var ju en touringmaskin i mina ögon.

Nu är det så att jag kör mycket bana, och har tänkt skaffa mig en sporthoj.
Är en ZX9 vettig för det ändamålet eller finns det bättre hojar i prisklassen runt 35.000:-?
Hojen kommer bara att gå på bana, och får åka släpvagn dit och hem.

Hur mycket väger en ZX9:a? Är det en smidig hoj att kasta runt på en bana?

Det känns som om det är jävligt mycket hoj för pengarna.

Den jag har på gång är en -98 som gått 3.000 mil och är i toppskick.
Ägaren begär 40.000:- för den.

Är det en vettig hoj för mitt ändamål eller ska jag göra som alla andra och köpa en R6:a och bankitta?

Är det något speciellt man ska vara vaksam på när man kollar en ZX9 -98?

Nja, jämför du med en r6:a är kawan klumpig,tung och stor. Ska du bara åka bana är r1/r6 ett bättre val, utbudet på begagnade reservdelar är större jämfört med kawasaki. Pressar man kawan hårt märks det att den inte är lika stadig i chassit som r1/r6, det enda som egentligen är bättre på kawasakin är bromsarna.

Det finns ett typfel, en distans i lådan som är felaktig från fabrik vilket gör att trean hoppar ur om grejerna är slitna. Det finns beskrivet längre bak i tråden tror jag.

Jag har en -00:a i bra skick, din för 39000:-
 

Marklund

www.skeptikerpodden.se
Gick med
14 Sep 2008
Ort
hemma
Hoj
zx9r-98
tack så mycket för ditt svar hean, det får bli sådana skivor, samt en waveskiva bak också, har dock lite svårt för att hitta kuts till min, sen så verkar inte det finnas så många delar i rätt färg för min mc (blå) får väll i värsta fall lacka om.

hittade ett par blinkers på luckybike.com, vad tycker ni om dessa? vore skönt att få höra vad ni tycker innan jag skickar iväg en beställning

http://luckybike.com/super-stalk-tu....html?osCsid=a0cf9df2ab66f2949b0607aeb60f9a16







Här har du waveskivor. Visst är det ganska mycket pengar att hosta upp men med tanke på att orginalskivorna kostar ca 2500 kr/st så känns det roligare att lägga pengar på sånna här.
http://www.starcycle-usa.com/servlet/Detail?no=22926

bytade själv skiva på min fram och fick ge 1800 kr för 1 st piratskiva. Så nu i efterhand ångra jag att jag inte bytade till wave.

Jag har oxå handlat av pit-eck.com och är jäkligt nöjda med dom. Dom har dom vettigaste priserna vad jag har hittat hitintills.

Angående att handla på nätet kan du läsa i mitt förra inlägg:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=112378&page=25

Ebay funkar oftast så att du får lägga ett bud på varan. Man kan lägga ett maxbud och då sköter ebay budgivningen upp till den högsta gränsen du satt.
Och när tiden har gått ut så är det det högsta budet som får varan. Det finns ibland en "buy it now" knapp och då är det ett fast pris man betalar för varan. Har man vunnit ett bud får man via ebay ett mail som talar om att det är dax att betala för varan. Då är priset + frakt inräknad. Som jag skrev i mitt förra inlägg så är det smidigast att betala med paypal.
OBS!! tänk på att kolla så att säljaren verkligen skickar produkten utomlands.
brukar stå på sidan. Ibland kan det vara så att det står att det bara skickas i samma land men man kan alltid skicka ett mail till säljaren och fråga.
Har du fler frågor är det bara att fråga.

Lycka till :tummenupp
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Trycker ur sig kylvatten

Har en ZX9-R som trycker ur sig kylvattnet när den stängs av efter att ha körts hårt eller stått på tomgång länge och blivit varm.

Och nu till en fråga med risk för att verka dum :) men hur f-n kollar man nivån på kylarvätskan:tungan ?

Om man läser i instruktionsboken (och även om man använer sunt förnuft) så ska man ju kika nivån på kylvätske behållaren men den sitter ju så lågt, långt under högsta punkten på kylaren. När jag fick tillbaka hojen från servicen var behållaren knökfull och skruvade man av locket så rinner det ju naturligtvis ut.

Någon?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top