ZX9R-tråden

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Hej, Har upptäckt ett fel som jag hoppas på att nån kan svara på. Det gäller min zx9r -98.

Har varit ute och kört lite "inspirerad" körning med min hoj.
När jag stannar motorn och sen ska starta igen vill den inte.
Batteriet är bra och allt.
Men slår jag om bensinkranen till "reserv" så startar den, och den går utan problem när jag slår tbx den till "on" direkt.
Nån som vet vad det kan bero på?
Hoppas ni förstod vad jag menade.. lite seg i skallen just nu :va

Därför att bensinen skvalpar runt i tanken när du kör inspirerat. När du sen stannar ligger den egentliga bränslenivån under läge "ON" och du måste vrida över till reserven. Om du står stilla med hojen på tomgång och vrider tillbaka till läge "ON" så går den till det är slut på bränsle i flottörhusen.
 

hean74

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda VFR 800 2009, Kawasaki zx9r -98 Gpx 600 -90 *Såld*
Därför att bensinen skvalpar runt i tanken när du kör inspirerat. När du sen stannar ligger den egentliga bränslenivån under läge "ON" och du måste vrida över till reserven. Om du står stilla med hojen på tomgång och vrider tillbaka till läge "ON" så går den till det är slut på bränsle i flottörhusen.

Hade det bara vatt så enkelt....
Men hojen var nästan fulltankad och jag fortsatte att köra ca 10 mil till efter det på "on"läget. Detta har hänt 2 ggr nu dom senaste veckorna.
 

strömqvist

Unregisted User
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Hultsfred
Hoj
zx9r- TT 600- KTM 400
Tja! Läste på förra sidan att de fanns rephandböcker i pdf till alla utom 00an,
nån som har el vet var de finns till 94a? hittar bara sprängskisser...
o dedär med bludder på låga varv känner jag igen med, har dynojet knfilter o yosimura system.
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Hade det bara vatt så enkelt....
Men hojen var nästan fulltankad och jag fortsatte att köra ca 10 mil till efter det på "on"läget. Detta har hänt 2 ggr nu dom senaste veckorna.

Då föreslår jag att du tömmer tanken på bensin, tar av densamma och skruvar ur soppakranen och kollar vad det kan vara. Skräp kanske...?
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Nån som vet om ett par fälgar från en ZXR750 från 1994 passar på en ZX9R från 1998??? Eller om det finns andra modeller som kan samma/lika fälgar som ZX9R 1998.
Tackar på förhand
 

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Oslo
Hoj
zx7r
Om någon har sina orginal backspeglar till zx9r liggandes någonstans orepade är jag intresserad av att köpa dem för en vettig peng. Bara att skicka PM.
 

hean74

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda VFR 800 2009, Kawasaki zx9r -98 Gpx 600 -90 *Såld*

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Funderar på att byta bakdel på min TRX. Just nu sitter en bak från de tidiga modellerna av ZX9R (94-97?). Därför undrar jag om bakre delen av ramen ser lika dan ut på dom tidiga modellerna som till -98:eek:rna (98-01?)? Den är ju lite snyggare iaf och skulle funka bättre till nått fighteraktigt.

Någon med en -98 som kan tänka sig att gå ut till garaget och ta lite vettiga mått så kan jag kolla själv? Skulle vara mycket uppskattat. :)
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Kan någon med en ZX9R -00 kolla i sin manual och skriva ner när den ska servas, jag fick inte med någon vid köp och jag antar att nån av er har en.

Behöver verkligen veta när den ska servas och vad som ska göras :gnissla
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Kan någon med en ZX9R -00 kolla i sin manual och skriva ner när den ska servas, jag fick inte med någon vid köp och jag antar att nån av er har en.

Behöver verkligen veta när den ska servas och vad som ska göras :gnissla

I grova drag; Olja&filter var 600:e mil, Stift och ventilkoll/justering var 1200:e mil, dvs varannan service är stor service.

Mera ingående minns jag inte just nu, och servicelitteraturen ligger i garaget.
 

ThaCoola

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2008
Ort
In the Spang
Hoj
-00 ZX9R
Halloj alla Kawasaki åkare !
Jag har lite funderingar på försöka öka prestandan på min kära lilla ängel i vinter och undrar nu hur jag ska gå till väga för att på bästa sätt plocka ut eventuellt lite till ur motorn ? :yoparty
Målet är väl att öka toppfarten ytterligare utan att förlora accet.
Hör gärna av er om ni har lite vettiga tips.


Ha det gott
 

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Askersund
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Vad tror ni slutpriset för en zx9r 98-00 kommer att hamna på till hösten? Jag är intresserad att byta upp mig från min ninja 750 och som alla andra köpare vill man ju ha en sån fin hoj till så lite pengar som möjligt. Att förvara hojen under vintern är inga problem för mig.

Kommer de att finnas några under 30k tror ni? Vet att det gick en del för 30 och strax däröver förra året på hösten. Jag är iof pedant så bättre att lägga några tusen extra för en toppfin kanske.

MVH Bosse
 
Last edited:

samurai

skallig
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kil
Hoj
zx9r -98
Underbart! Har fått på ett cross styre på min nu. Blev riktigt gött å åka nu. Mer lättkört, lättare att lägga ner å lite busigare. Har artnr. på passande kopplingsvajer (191:)om nån skulle va intresserad.
Blev en liten tattarlösning med plattjärn tills jag köpt en riktig styrkrona.
Bytt kedja dessutom. SiRi x-ring. Blev mkt mysigare att köra med den oxå. Billig va den - 500:- Nån som vet om Siri e bra skit? Känns 100ggr bättre än den andra dretkedjan som satt på iaf.

ThaCoola. Kan tänka mig byta bort mitt Akra helsystem, K&N + munstycken mot orginal + 1 tusing eller nåt...
 

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Askersund
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Förresten, någon kanske vill sälja redan? 30k bjudet i så fall för en fräsch nia från 98-00. Är det ett toppex så är jag inte omöjlig för att öka lite. PM om det är intressant.
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Vad är ett rimligt pris för en svart ZX9R -98 med följade attribut

- Fint skick
- 6000 mil
- Skattad och besiktad utan anmärkning
- Topplockspackning nyligen bytt
- Nytt bakdäck
- Precis gjort stora servicen utan anmärkning och beröm för motorprestanda
- Endast små skönhetsfel (borde inte påverka värdering mer än max 1000 kr)

Tackar på förhand

/En som fixade kortet idag :D
 

bertilsson_

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2005
Ort
Hillared
Hoj
zx9r -98
Vad är ett rimligt pris för en svart ZX9R -98 med följade attribut

- Fint skick
- 6000 mil
- Skattad och besiktad utan anmärkning
- Topplockspackning nyligen bytt
- Nytt bakdäck
- Precis gjort stora servicen utan anmärkning och beröm för motorprestanda
- Endast små skönhetsfel (borde inte påverka värdering mer än max 1000 kr)

Tackar på förhand

/En som fixade kortet idag :D

Min har gått 4500 mil och är grön :) Annars stämmer det rätt bra in på min. Jag tror (hoppas) att jag får runt 43000 för den. Och det är väl där de ligger om man kikar på blocket.
Grattis till kortet. :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top