Så här ska man tydligen göra....
Tycker det är svårt att avgöra om det är lätt eller inte.
Till en helt annan sak.. Hur gick det med Ninjaträffen?
Hade ni någon?
Tyvärr så sket det sig för mig under maj iom växellådsrenoveringen.
Nä men det var lite nyttig info ändå, verkar ju inte vara allt för jävligt ändå..
Ang Ninjaträffen så vet inte ens jag hur det har gått..
Min cykel står på depåstöd så jag kommer inte en meter just nu..
Mvh
Nej, det är inte svårt alls faktiskt, lite pilligt möjligtvis, men inte svårt. Jag kollade ventilspelet på min 7a i helgen och det svåraste var att få bort ventilkåpan, det är lite trångt mellan motorn och ramen. Det du behöver är ett bladmått och en micrometer, finns att köpa på biltema.
Blir nog till att kika på det! Dock skiljer det nog en del mellan de motorerna eler vad tror du?
Mvh
Jag förstår vad du menar, när man ligger runt 1,5-3k varv så känns det som om hojen nästan hoppar fram. Den liksom studsar på drivpaketet, går från motorbroms till gas hela tiden. Sker på min endast om man åker långsamt på låga varv och konstant gas eller mycket liten gas.
Har kört med detta i ett år nu så man har blivit van men lite störande är det ju. Ska försöka mig på att få den bänkad i sommar, kanske passa på att försöka få mildare symptom samtidigt.
Hör gärna av dig om hur det går.
Bra beskrivet! Även jag har samma tendens, tror att det kan hjälpas med att göra rent och synka fuggarna samt kolla stift osv.. Ska göra en grundlig genomgång av min då jag har mycket smått att störa mig på i form av gång och ljud. Återkommer med resultat! Mvh