ZX9R-tråden

R.nilsson

Söndagsförare
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
1999 GSXR750
Någon som vet om man kan montera 98'ans och nyare kåpor på en -95'a utan allt för mycket jobb? Strålkastaren måste bytas, det förstår jag. Men finns det möjlighet att fästa den nya modellen av kåpor på den äldre modellen?
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Någon som vet om man kan montera 98'ans och nyare kåpor på en -95'a utan allt för mycket jobb? Strålkastaren måste bytas, det förstår jag. Men finns det möjlighet att fästa den nya modellen av kåpor på den äldre modellen?

Visst är väl nyare smalare?
Obs! Jag vet inte, bara gissar.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Någon som vet om man kan montera 98'ans och nyare kåpor på en -95'a utan allt för mycket jobb? Strålkastaren måste bytas, det förstår jag. Men finns det möjlighet att fästa den nya modellen av kåpor på den äldre modellen?

Fästen osv är knappast samma.

Om dom passar runt ramen/motorn eller inte vågar jag inte svara på....
 

swekop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Vellinge
Hoj
FZ-1 N
Ny hoj och en premiär från helvetet!

Så var det äntligen dax, hämtade min nya leksak, en grön (snabbaste färgen) ZX9R -03 idag, fin som fan och kittad med diverse godis.. Eftersom solen till och med sken över skåne var det upplagt för en helt grym premiärkväll. Då börjar det...:

Hojen besiktigades igår (inga problem) av säljaren och efter det hade han glömt tändningen på = urladdat batteri idag. Drar igång den efter kort laddning och kollar allt en sista gång, inga problem.

Kör därifrån och efter ett par mil, med en halv kvar till macken är det dax för soppatorsk... Jaja, på med reserven tänkte jag, och det hade ju funkat om inte batteriet gett upp.. KALAS! Efter ett tags väntande anländer säljare och vi kör igång hojen med startkablar, kör till macken och tankar, och igång med startkablar igen.. Jaja, nu tar jag mig de sista 6 milen hem iallafall...

Väl hemma provar vi att starta hojen igen, inga problem! En timme senare tänkte vi ta en premiärtur - startar inte.. Drar igång den med startkablar från tjejens bil. Då pajjar ena fästet på motorhuven som nu är helt skev på hennes ögonsten 207CC -09... Det mesta åt helvete alltså, men jag fick en 7-8 mil iallafall...

Nu är batteriet satt på laddning över natten och jag vete fan om jag kommer att sova inatt eller bara fundera på hur det ska gå att starta skiten, förlåt NYA ÖGONSTENEN, i morgon...
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Så var det äntligen dax, hämtade min nya leksak, en grön (snabbaste färgen) ZX9R -03 idag, fin som fan och kittad med diverse godis.. Eftersom solen till och med sken över skåne var det upplagt för en helt grym premiärkväll. Då börjar det...:

Hojen besiktigades igår (inga problem) av säljaren och efter det hade han glömt tändningen på = urladdat batteri idag. Drar igång den efter kort laddning och kollar allt en sista gång, inga problem.

Kör därifrån och efter ett par mil, med en halv kvar till macken är det dax för soppatorsk... Jaja, på med reserven tänkte jag, och det hade ju funkat om inte batteriet gett upp.. KALAS! Efter ett tags väntande anländer säljare och vi kör igång hojen med startkablar, kör till macken och tankar, och igång med startkablar igen.. Jaja, nu tar jag mig de sista 6 milen hem iallafall...

Väl hemma provar vi att starta hojen igen, inga problem! En timme senare tänkte vi ta en premiärtur - startar inte.. Drar igång den med startkablar från tjejens bil. Då pajjar ena fästet på motorhuven som nu är helt skev på hennes ögonsten 207CC -09... Det mesta åt helvete alltså, men jag fick en 7-8 mil iallafall...

Nu är batteriet satt på laddning över natten och jag vete fan om jag kommer att sova inatt eller bara fundera på hur det ska gå att starta skiten, förlåt NYA ÖGONSTENEN, i morgon...

Grattis till det nya inköpet, men man vet ju inte om man skall börja skratta eller gråta när man läser din text, för snacka om otur alltså. Hoppas det inte är något som håller i sig bara.
 

swekop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Vellinge
Hoj
FZ-1 N
Grattis till det nya inköpet, men man vet ju inte om man skall börja skratta eller gråta när man läser din text, för snacka om otur alltså. Hoppas det inte är något som håller i sig bara.

Tack, det var ungefär samma reaktion jag hade själv.. Ny dag nya tag, ska strax ut och testa batteriet igen annars får det bli Biltema nästa..

Men vilken jävla maskin denna hoj är! Nu har jag ju iofs mest rullat min gamla SV650s innan och det skiljer drygt 90 hästar mellan dessa två, men det är snudd på att man behöver köpa en större hjälm nu, Hornen får inte plats längre.... :)
 

swekop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Vellinge
Hoj
FZ-1 N
Styling och utrustning?

Nu sitter det ett nytt batteri i hojen och den går som bara fan. Ör det nån som har tips på nåt bra ställe som säljer roliga prylar/tillbehör etc till dessa skönheter? Typ tonade strålkastarglas och annat lull-lull...?
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Nu sitter det ett nytt batteri i hojen och den går som bara fan. Ör det nån som har tips på nåt bra ställe som säljer roliga prylar/tillbehör etc till dessa skönheter? Typ tonade strålkastarglas och annat lull-lull...?

Kul att den går som en skollad råtta nu med nytt batteri :). Finns ju alltid S-Racing som har rätt mycket tillbehör till hojen :)
 

hean74

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda VFR 800 2009, Kawasaki zx9r -98 Gpx 600 -90 *Såld*
Nu sitter det ett nytt batteri i hojen och den går som bara fan. Ör det nån som har tips på nåt bra ställe som säljer roliga prylar/tillbehör etc till dessa skönheter? Typ tonade strålkastarglas och annat lull-lull...?

Kul att det ordna sig. :tummenupp

Jag har köpt mycket från Ebay.
Smidigt och bra priser. Och mycket godis kan man hitta, bara man har pengar. :tungan

Letar just nu efter en sadel som jag ska klä om. Så är det någon som har en liggandes så köper jag gärna. Gör inget om överdraget är sönder. Men alla fästena och stoppningen ska vara helt

Lägger upp ett par bilder på vad jag har gjort hitintills.... Finns fler bilder i mitt garage..
 

Bifogat

  • DSC00479.jpg
    DSC00479.jpg
    246.1 KB · Visningar: 120
  • DSC00481.1.JPG
    DSC00481.1.JPG
    158.3 KB · Visningar: 105
  • DSC00484.1.JPG
    DSC00484.1.JPG
    135.6 KB · Visningar: 150
  • DSC00485.1.JPG
    DSC00485.1.JPG
    102.7 KB · Visningar: 111

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Kul att det ordna sig. :tummenupp

Jag har köpt mycket från Ebay.
Smidigt och bra priser. Och mycket godis kan man hitta, bara man har pengar. :tungan

Letar just nu efter en sadel som jag ska klä om. Så är det någon som har en liggandes så köper jag gärna. Gör inget om överdraget är sönder. Men alla fästena och stoppningen ska vara helt

Lägger upp ett par bilder på vad jag har gjort hitintills.... Finns fler bilder i mitt garage..

Jävligt läcker tail och baklyse!
 

hean74

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda VFR 800 2009, Kawasaki zx9r -98 Gpx 600 -90 *Såld*
Jävligt läcker tail och baklyse!


Tack.. Hittade den på Pit-eck.com.
Velig som man är tog det 1 år innan jag bestämde mig.
Stod mellan denna och en med avlång baklampa.
Fast nu i efterhand så känns denna grymmare. :)

Passformen var riktigt bra med skall tillläggas.
Lite justering på hålen men gick snabbt med en fil.

Måste passa på att skryta lite om min skylthållare jag tillverkade.
Ville ha en ganska clean infästning, plus att jag inte ville borra en massa hål i min nya undertail. Så nu blev det ett 12 mm hål för skylten och samma för kablarna till blinkers och skyltbelysningen.
Sjukt nöjd!
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Måste passa på att skryta lite om min skylthållare jag tillverkade.
Ville ha en ganska clean infästning, plus att jag inte ville borra en massa hål i min nya undertail. Så nu blev det ett 12 mm hål för skylten och samma för kablarna till blinkers och skyltbelysningen.
Sjukt nöjd!

Det ser riktigt bra ut! :tummenupp
Trodde det var en inköpt dyr variant men har du gjort den själv så bör du vara sjukt nöjd!
 

hean74

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda VFR 800 2009, Kawasaki zx9r -98 Gpx 600 -90 *Såld*
Får man fråga vart du hittade den huggern? Den var snygg, jag skulle vilja ha en sån till min.

Hittade den oxå på Pit-eck.com.
Riktigt bra priser på sånna grejer.
Det var lite sämre passform på den jämfört med undertailen. Men lite filande på hålen så fick man det till att passa.
Däremot fick jag byta ut skruven som man fäster bromsslangen i svingen till en lite längre.

Det finns en annan modell som jag hittade nånstanns på ebay.
Tyckte den var lite snyggare än den jag har nu. Men kändes lite lyx att köpa ytterligare en till :D. Den fanns bara i svart.
 
Last edited:

swekop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Vellinge
Hoj
FZ-1 N
Kul att det ordna sig. :tummenupp

Jag har köpt mycket från Ebay.
Smidigt och bra priser. Och mycket godis kan man hitta, bara man har pengar. :tungan

Letar just nu efter en sadel som jag ska klä om. Så är det någon som har en liggandes så köper jag gärna. Gör inget om överdraget är sönder. Men alla fästena och stoppningen ska vara helt

Lägger upp ett par bilder på vad jag har gjort hitintills.... Finns fler bilder i mitt garage..


Yes, nu är första ca 35 milen avklarade :) Cutsen har åkt på och i morgon är det läge för första tvätten och ta lite schyssta bilder!

Coolt! Huggern ser ut att vara samma som sitter på min, gillar den som fan! Tänkte börja med nåt tonat kåp- och strålkastarglas..
 

hean74

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda VFR 800 2009, Kawasaki zx9r -98 Gpx 600 -90 *Såld*
Last edited:

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11

mutka

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Ort
hemma
Hoj
ZX9R -98
Nån som vet hur man ställer in vinkeln på fotbromsen extra mycket? Har skruvat på skruven under kolven och ställt den på max men det räcker inte. :confused:
Det är en -98.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top