R.nilsson
Söndagsförare
Någon som vet om man kan montera 98'ans och nyare kåpor på en -95'a utan allt för mycket jobb? Strålkastaren måste bytas, det förstår jag. Men finns det möjlighet att fästa den nya modellen av kåpor på den äldre modellen?
Någon som vet om man kan montera 98'ans och nyare kåpor på en -95'a utan allt för mycket jobb? Strålkastaren måste bytas, det förstår jag. Men finns det möjlighet att fästa den nya modellen av kåpor på den äldre modellen?
Så var det äntligen dax, hämtade min nya leksak, en grön (snabbaste färgen) ZX9R -03 idag, fin som fan och kittad med diverse godis.. Eftersom solen till och med sken över skåne var det upplagt för en helt grym premiärkväll. Då börjar det...:
Hojen besiktigades igår (inga problem) av säljaren och efter det hade han glömt tändningen på = urladdat batteri idag. Drar igång den efter kort laddning och kollar allt en sista gång, inga problem.
Kör därifrån och efter ett par mil, med en halv kvar till macken är det dax för soppatorsk... Jaja, på med reserven tänkte jag, och det hade ju funkat om inte batteriet gett upp.. KALAS! Efter ett tags väntande anländer säljare och vi kör igång hojen med startkablar, kör till macken och tankar, och igång med startkablar igen.. Jaja, nu tar jag mig de sista 6 milen hem iallafall...
Väl hemma provar vi att starta hojen igen, inga problem! En timme senare tänkte vi ta en premiärtur - startar inte.. Drar igång den med startkablar från tjejens bil. Då pajjar ena fästet på motorhuven som nu är helt skev på hennes ögonsten 207CC -09... Det mesta åt helvete alltså, men jag fick en 7-8 mil iallafall...
Nu är batteriet satt på laddning över natten och jag vete fan om jag kommer att sova inatt eller bara fundera på hur det ska gå att starta skiten, förlåt NYA ÖGONSTENEN, i morgon...
Grattis till det nya inköpet, men man vet ju inte om man skall börja skratta eller gråta när man läser din text, för snacka om otur alltså. Hoppas det inte är något som håller i sig bara.
Nu sitter det ett nytt batteri i hojen och den går som bara fan. Ör det nån som har tips på nåt bra ställe som säljer roliga prylar/tillbehör etc till dessa skönheter? Typ tonade strålkastarglas och annat lull-lull...?
Nu sitter det ett nytt batteri i hojen och den går som bara fan. Ör det nån som har tips på nåt bra ställe som säljer roliga prylar/tillbehör etc till dessa skönheter? Typ tonade strålkastarglas och annat lull-lull...?
Kul att det ordna sig.
Jag har köpt mycket från Ebay.
Smidigt och bra priser. Och mycket godis kan man hitta, bara man har pengar.
Letar just nu efter en sadel som jag ska klä om. Så är det någon som har en liggandes så köper jag gärna. Gör inget om överdraget är sönder. Men alla fästena och stoppningen ska vara helt
Lägger upp ett par bilder på vad jag har gjort hitintills.... Finns fler bilder i mitt garage..
Jävligt läcker tail och baklyse!
Måste passa på att skryta lite om min skylthållare jag tillverkade.
Ville ha en ganska clean infästning, plus att jag inte ville borra en massa hål i min nya undertail. Så nu blev det ett 12 mm hål för skylten och samma för kablarna till blinkers och skyltbelysningen.
Sjukt nöjd!
Lägger upp ett par bilder på vad jag har gjort hitintills.... Finns fler bilder i mitt garage..
Får man fråga vart du hittade den huggern? Den var snygg, jag skulle vilja ha en sån till min.
Kul att det ordna sig.
Jag har köpt mycket från Ebay.
Smidigt och bra priser. Och mycket godis kan man hitta, bara man har pengar.
Letar just nu efter en sadel som jag ska klä om. Så är det någon som har en liggandes så köper jag gärna. Gör inget om överdraget är sönder. Men alla fästena och stoppningen ska vara helt
Får man fråga vart du hittade den huggern? Den var snygg, jag skulle vilja ha en sån till min.
Då har man blivit zx9r ägare.
Har hittat en trött gammal 98 som ska ha och köras fram och tillbaka till badet och korvmojen...
Någon som har köpt och testat dessa kåpor?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fair...m7QQcategoryZ35560QQihZ016QQitemZ260428820029
/Oskar
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |