ZX9R-tråden

Arre

Arre
Gick med
13 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZX9R-02
Är inne på min andra ZX9R. En 2002 års modell den här gången. Det är ändå mycket mer skillnad på den och min gamla 98:a än vad jag trodde. Saknar lite på mellan registret men drar bättre än många modeller från samma år.
Behöver ny fram däck snart. Ringde Super bike idag och de ville ha 2500 inkl montering(bara fram däck) . Är det priset det som gäller i GBG eller är det någon som har ett bättre alternativ?
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Är inne på min andra ZX9R. En 2002 års modell den här gången. Det är ändå mycket mer skillnad på den och min gamla 98:a än vad jag trodde. Saknar lite på mellan registret men drar bättre än många modeller från samma år.
Behöver ny fram däck snart. Ringde Super bike idag och de ville ha 2500 inkl montering(bara fram däck) . Är det priset det som gäller i GBG eller är det någon som har ett bättre alternativ?

Beställ via Mcdäckonline (utan ä) ist. Ett framdäck av riktigt bra märke får du för 1500 kr inkl frakt! (finns däck för under 1000 lappen med men då får du nått skumt märke typ Dunblock eller dylikt..) Sen skruvar du av framdäcket och tar med fälg och däck till en däckverkstad så byter dom och balanserar för ca 2-300kr. Brukar kosta mig 150 men det är ute på landet. Mvh Peter
 

GILBERT

Apotekarn
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
EX:XT 600-00, ZX6R-98, ZX9R-00, Nuvarande Ducce 750 Sport. Sexy Edition.
Köpte en 9:a idag, den går bra, nästan lite för snabbt. O Vafan är dynojet egentligen? Fick ett papper med en massa streck på? Aja men den e skitgullig iaf. Nu ska jag putsa den finfin! Kawasaki forever!
 

Bifogat

  • Bild(241).jpg
    Bild(241).jpg
    85.9 KB · Visningar: 94

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Köpte en 9:a idag, den går bra, nästan lite för snabbt. O Vafan är dynojet egentligen? Fick ett papper med en massa streck på? Aja men den e skitgullig iaf. Nu ska jag putsa den finfin! Kawasaki forever!

Grattis till en potent, trevlig och snabb hoj!
Dynojet är större munstycken osv som gör att din hoj går lite fetare vilket i sig ska ge lite bättre respons vid rätt utrustning på hojen.
Har ev en Bagster och en tankväska i dina färger om du är intresserad?
Mvh Peter
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Endast oljebyte: 3,1 liter
Olje- och filterbyte: 3,3 liter



.

Hur är det med oljefiltret igentligen? Inte värst länge sen jag bytte olja men jag tycker inte denna oljan känns riktigt bra...:va
Så vill prova att byta till någon annan, för all del, kom gärna med förslag! :tummenupp
Men hojen har inte dragit nån olja så tror inte filtret behöver vara kass, eller det spelar kanske ingen roll?
Mvh
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Hur är det med oljefiltret igentligen? Inte värst länge sen jag bytte olja men jag tycker inte denna oljan känns riktigt bra...:va
Så vill prova att byta till någon annan, för all del, kom gärna med förslag! :tummenupp
Men hojen har inte dragit nån olja så tror inte filtret behöver vara kass, eller det spelar kanske ingen roll?
Mvh

Jag har kört på nån Q8-olja och den har funkat fint. Racing nånting? Vet inte om det spelar nån roll egentligen, men varför inte byta filter när man ändå håller på, det är ju inte så dyrt?
 

hean74

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda VFR 800 2009, Kawasaki zx9r -98 Gpx 600 -90 *Såld*
Hur är det med oljefiltret igentligen? Inte värst länge sen jag bytte olja men jag tycker inte denna oljan känns riktigt bra...:va
Så vill prova att byta till någon annan, för all del, kom gärna med förslag! :tummenupp
Men hojen har inte dragit nån olja så tror inte filtret behöver vara kass, eller det spelar kanske ingen roll?
Mvh

Jag har fått lära mig att bytar man olja ska man alltid byta filter samtidigt.
Sen som sagt innan, ett filter är inga pengar så bättre att byta för ofta än för lite.


Var på min första BKK-kurs på Knutstorp i måndags.
Snacka om att det blir fler gånger.
Riktigt jäkla kul.. Man känner sig som nyförälskad fjortis igen :banana

Och man lärde sig mycket, sen var det inte helt fel att få rast hojen under ordnade förhållanden heller..
Så har ni inte gått en sån kurs så gör det!!
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Som ni säger är det varken några pengar eller jobb att byta filtret så lika bra att få det gjort.
Mvh
 

Oli-Mopo

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2007
Ort
gbg
Hoj
MG
growler...?

tjena, blev lite sugen på en sån här growler slipon till hojen. :va

Nån som vet om det finns till zx9r...?

/semestertider! :)
 
Last edited:

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Dum fråga nu så håll i er...

Har äntligen fått hem plastvredet till soppakranen, hur vet jag vilken som är på?
Säkert jätte simpelt och logiskt men min andra hojjar har varit olika.
Är det pilen på ramen som anger viken som är på eller är det som "pekar" nedåt som gäller?

Funderat lite förmycket kring detta vilken bara gjort mig förvirrad (tråkigt på jobbet). :confused::huvet:va:)
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Har just införskaffat en zx9r 98. Den är lite trött och behöver en del kärlek...... Tröttast är växellådan som bara kan lägga i 1ans växel.

Någon som vet vart man hittar en mekmanual eller kanske någon som har en till salu?

Söker även efter sido / botten kåpan till båda sidor. Repat eller vilken färg spelar ingen roll.

0703179065

MVH Oskar
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Dum fråga nu så håll i er...

Har äntligen fått hem plastvredet till soppakranen, hur vet jag vilken som är på?
Säkert jätte simpelt och logiskt men min andra hojjar har varit olika.
Är det pilen på ramen som anger viken som är på eller är det som "pekar" nedåt som gäller?

Funderat lite förmycket kring detta vilken bara gjort mig förvirrad (tråkigt på jobbet). :confused::huvet:va:)

Antar att du menar pilen ovanför kranen, isf, ja den är det! Bara att ställa markeringen på ON eller RES mot den markören så ska det funka fint sen!

Det finns en etikett vid sidan av oljenivåglaset på motorkåpan där det står hur mycket olja som ska i.

Ok, det har jag helt missat.. Tackar för info!

Har just införskaffat en zx9r 98. Den är lite trött och behöver en del kärlek...... Tröttast är växellådan som bara kan lägga i 1ans växel.

Någon som vet vart man hittar en mekmanual eller kanske någon som har en till salu?

Söker även efter sido / botten kåpan till båda sidor. Repat eller vilken färg spelar ingen roll.

0703179065

MVH Oskar

Manualen hittar du på piratebay, där ligger den i en mapp med alla kawas manualer. Bara att leta upp din å ta hem!

Någon här som vet om det är samma växellåda på 98 som 00 eller är den uppgraderad? ..samt samma fråga ang Kopplingskorgen med vänner...?
Mvh
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Var och kollade på en ZX9R idag som gått 4200 mil, blå och den såg bra ut, dock var batteriet dött så kunde ej lyssna men skall göra det på måndag då han skulle ladda upp det. Tydligen servad av tidigare ägaren själv sista gångerna. Är det något speciellt man skall kolla på och vara extra uppmärksam på då man kollar/testar dessa hojjar?

Och är ni nöjda med era och hur långt har era gått, behöver man vara orolig över miltalen.

Det är en -00 skall jag kanske också tillägga och den står på firma så ej privatförsäljning. Dom begär ca 40000 men var tydligen prutbart, låter det vettigt om allt stämmer i skick och dylikt?

Tack på förhand.

//Andreas
 

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
En gul Daytona 675
Var och kollade på en ZX9R idag som gått 4200 mil, blå och den såg bra ut, dock var batteriet dött så kunde ej lyssna men skall göra det på måndag då han skulle ladda upp det. Tydligen servad av tidigare ägaren själv sista gångerna. Är det något speciellt man skall kolla på och vara extra uppmärksam på då man kollar/testar dessa hojjar?

Och är ni nöjda med era och hur långt har era gått, behöver man vara orolig över miltalen.

Det är en -00 skall jag kanske också tillägga och den står på firma så ej privatförsäljning. Dom begär ca 40000 men var tydligen prutbart, låter det vettigt om allt stämmer i skick och dylikt?

Tack på förhand.

//Andreas

Jag vet inte att det finns några klassiska kända fel, utan det är allmänna skicket på den som är viktigt. 40' tycker jag är ett bra pris, kan du pruta på det hade jag slagit till, förutsatt att däck och drivpaket inte är helt slut, då hade jag prutat mycket. Jag köpte min -01 i våras för 40'.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top