zxr750 -89 köp

EvilPepe

Son of perkele
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
Wildstar 1600 -03
NigHtHawK skrev:
2224735 jeklans fint de.. hoppas jag kan rapportera nåt snart...
bra pris ialf om man kollar va dom brukar ligga på

va hittade du den eller prutade du väldigt.. kollar på blocket och hittar ingen under 30 typ.. hittade en nu som låg på 31 tror jag som va en 91:a i närheten
Som sagt kolla alla säljes börser som finns på nätet och hitta denna på annonsdirekt.se Det var en snubbe som skulle köpa cykeln samma kväll som jag ringde,
men jag fråga om det var först till kvarn som gällde och det var det. Så jag stack direkt från jobbet ringde brorsan och sa till honom att nu drar vi till göteborg. Slängde in hjälm och HDjackan i bilen, var framme efter 1,5tim och kollade lite tog en testrepa slängde upp 21 in cash, och sa vi klipper till. 5 minuter senare satt jag på cykeln på R40 och brände i 200 blås...Lite heavy är det allt..

Last edited:

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
EvilPepe skrev:
2226165 Som sagt kolla alla säljes börser som finns på nätet och hitta denna på annonsdirekt.se Det var en snubbe som skulle köpa cykeln samma kväll som jag ringde,
men jag fråga om det var först till kvarn som gällde och det var det. Så jag stack direkt från jobbet ringde brorsan och sa till honom att nu drar vi till göteborg. Slängde in hjälm och HDjackan i bilen, var framme efter 1,5tim och kollade lite tog en testrepa slängde upp 23 in cash, och sa vi klipper till. 5 minuter senare satt jag på cykeln på R40 och brände i 200 blås...Lite heavy är det allt..

ja tänkt om man hade de så bra så man kunde dra iväg på kort varsel...
dock så måste man till banken och få ut cash och så ska de passa me jobbet..

men nu fick man en till annonssite att hålla koll på :tummenupp...

agentxtc

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Ducati ST2
Min lätt moddade ZXR 750-89:a, tailriser, slipon, miniblink mm. Ny bakdel från 91:an. :banana

Och enligt mig lätt snyggaste färgkombinationen, snyggare än 91-94.

Ska köpa ett Dubbelbubbel glas till den vilken färg skall jag välja, smokegrey?

Finns som green, orange, smokebrown, smokegrey, red, yellow, dark blue, middle blue, smokeblue, (neon green, orange )

Bifogat

• zxr750_1.jpg
    zxr750_1.jpg
    98.8 KB · Visningar: 58
  • 4060709095.jpg
    4060709095.jpg
    49.5 KB · Visningar: 53
  • smokegrey.jpg
    smokegrey.jpg
    89.9 KB · Visningar: 46
Last edited:

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
agentxtc skrev:
2226264 Min lätt moddade ZXR 750-89:a, tailriser, slipon, miniblink mm. Ny bakdel från 91:an. :banana

Och enligt mig lätt snyggaste färgkombinationen, snyggare än 91-94.

Ska köpa ett Dubbelbubbel glas till den vilken färg skall jag välja, smokegrey?

Finns som green, orange, smokebrown, smokegrey, red, yellow, dark blue, middle blue, smokeblue, (neon green, orange )

den va inte dum du.. grymt fräsh :tummenupp
ser ju ut att göra 100 stillastående :hihi

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
slippy skrev:
2225441 Passa sej från Lurch gamla hojjar!
:D

<------ rullar trots allt fortfarande
:tummenupp

Västerort? Är inte så haj på sthom men jag bor i Hässelby över sommaren, om du ser en svart/silver/gul cbr600 -99 så kan det vara jag...

Vore kul att se hur gamm-hojen ser ut nu för tiden!

.

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
har fått lite mer info om denna http://www.blocket.se/view/8433658.htm
och jag e faktiskt rätt sugen på den.. dock när jag kollade försäkring på den så fick jag 325 :- på trygghansa.. e de för att de en -91:a för jag har kollat andra runt 89 - 90 och då e det typ 250 :-.. har dock skickat förfrågning till if, och länsdörsäkringar där jag har mina andra försäkringar få se.. men hittils har th varit billigast då jag kollat försäkringar....

verkar vara i topp skick och välvårdad enligt ägaren
va tror ni om priset ?? e de ung va dessa e värda generelt eller ??

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
NigHtHawK skrev:
2228016 dock när jag kollade försäkring på den så fick jag 325 :- på trygghansa.. e de för att de en -91:a för jag har kollat andra runt 89 - 90 och då e det typ 250 '
verkar vara i topp skick och välvårdad enligt ägaren
va tror ni om priset ?? e de ung va dessa e värda generelt eller ??

Det är vad jag betalar för min -92 hos TH så det stämmer säkert.
Priset, tjaa.
Dom flest begär 30 eller mer, men frågan är om dom verkligen säljs för dom pengarna.
Säg att cykeln verkligen är skitfin o kanske nya däck+ drivpaket så skulle jag tycka att 30 är rimligt.
Syns det att den är använd, däck+ drivpaket halvdana så skulle inte jag ge mer än 25.
Lätt för mig att säga som inte är köpsugen, men jag skulle åka o titta på den, ge ett bud och håll fast vid det, säg att han inte behöver bestämma sig direkt men att kan ringa dig när han är beredd att sälja till ditt bud.
Alternativ två om det är långt att åka, ring och säg att du är mycket sugen på hojen men har tyvärr inte mer än ex. 27k men är han beredd att släppa den för det så kommer du o tittar.
Obs. det brukar sällan vara poppis att pruta i telefon så du ska inte säga att jag vill inte betala mer eller jag är beredd att betala utan säg att du har bara 27k men skulle väldigt gärna vilja ha den cykeln.
Lycka till

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Westfield skrev:
2228212 Det är vad jag betalar för min -92 hos TH så det stämmer säkert.
Priset, tjaa.
Dom flest begär 30 eller mer, men frågan är om dom verkligen säljs för dom pengarna.
Säg att cykeln verkligen är skitfin o kanske nya däck+ drivpaket så skulle jag tycka att 30 är rimligt.
Syns det att den är använd, däck+ drivpaket halvdana så skulle inte jag ge mer än 25.
Lätt för mig att säga som inte är köpsugen, men jag skulle åka o titta på den, ge ett bud och håll fast vid det, säg att han inte behöver bestämma sig direkt men att kan ringa dig när han är beredd att sälja till ditt bud.
Alternativ två om det är långt att åka, ring och säg att du är mycket sugen på hojen men har tyvärr inte mer än ex. 27k men är han beredd att släppa den för det så kommer du o tittar.
Obs. det brukar sällan vara poppis att pruta i telefon så du ska inte säga att jag vill inte betala mer eller jag är beredd att betala utan säg att du har bara 27k men skulle väldigt gärna vilja ha den cykeln.
Lycka till

ja de e ju runt 25 jag har tänkt mig för en hoj.. dock e detta ju lite mer hoj än va jag hade tänkt köpa ifrån början... då jag sålde min gamla så funderade jag ppå en 80 tals gsxr sen har de blivit fzr imellan och nu e de zxr då... så de e klart.. priset har ju gott upp...
nä pruta via telefon e jag inge intresserad av... men jag har frågat han om de finns nåt "slå till fort utan dryga frogor pris" :) enligt han e de bara folk som vill byta mot saker som har hört av sig och han ska köpa bil så de e cash som gäller...

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
kommer ev att kolla på en 89:ans fzr 1000 på fredag...
visst e jag väldigt sugen på zxrn i annonsen jag skrev in länk till men jag anser de e lite för dyrt för mig just nu... dels i inköp och dels i försäkring... och jag har ju varit intresserad av fzr innan så de e ju inget jag bara tar...

den jag ska kolla på e en 89 me orginalfärg och ser fräsh ut på bilderna jag har sett... och de bästa e att den kostade 20 tror jag vilket passar min plånbok bättre.. och de känns som om jag får en rätt fin hoj endå.. ska enligt utsago inte dra specielt me olja mer än en gammal hoj kan göra.. alltså inte den beryktade yamaha oljeslukaren...

så vi får se på fredag.. om jag inte piper iväg och handlar.. allt säger då de... e ledig ifrån jobbet och de e inte allt för långt dit.. och pengarna har jag så..

EvilPepe

Son of perkele
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
Wildstar 1600 -03
NigHtHawK skrev:
2233063 kommer ev att kolla på en 89:ans fzr 1000 på fredag...
visst e jag väldigt sugen på zxrn i annonsen jag skrev in länk till men jag anser de e lite för dyrt för mig just nu... dels i inköp och dels i försäkring... och jag har ju varit intresserad av fzr innan så de e ju inget jag bara tar...

den jag ska kolla på e en 89 me orginalfärg och ser fräsh ut på bilderna jag har sett... och de bästa e att den kostade 20 tror jag vilket passar min plånbok bättre.. och de känns som om jag får en rätt fin hoj endå.. ska enligt utsago inte dra specielt me olja mer än en gammal hoj kan göra.. alltså inte den beryktade yamaha oljeslukaren...

så vi får se på fredag.. om jag inte piper iväg och handlar.. allt säger då de... e ledig ifrån jobbet och de e inte allt för långt dit.. och pengarna har jag så..
Härligt, vi får hoppas att gud ler mot dig på fredag :tummenupp. Jag var själv inne på Fzr:en ett tag, men dom var så skabbiga som jag kika på. Men orkar man leta så finner man till slut.
Hade' gött

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
EvilPepe skrev:
2233796 Härligt, vi får hoppas att gud ler mot dig på fredag :tummenupp. Jag var själv inne på Fzr:en ett tag, men dom var så skabbiga som jag kika på. Men orkar man leta så finner man till slut.
Hade' gött

ja och den finns långt ute i skogen så jag hoppas den finns kvar.. snackade me ägaren idag och sa att jag skulle komma på fredag.. dock ville han inte hålla den men de va svalt med intresse så bara jag ringde innan... e väldigt exalterad nu och letar skinställ och grejer... när man körde gsx:n så gick de me ett par skinnbrallor och enduro jackan men nå om de blir riktig sporthoj så måste de bli ett riktigt ställ.. :banana

så jag håller tummarna... och den va ju 13k billigare än zxr:n.. men jag tror jag blir hur nöjd som hellst me fart resurserna... har ju ingen erfarenhet av en modern hoj så jag blir nog inte besviken på varken kraft eller väghållning... har ju bara enduron och en 84:ans gsx750 att jämnföra med så...

EvilPepe

Son of perkele
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
Wildstar 1600 -03
NigHtHawK skrev:
2235000 ja och den finns långt ute i skogen så jag hoppas den finns kvar.. snackade me ägaren idag och sa att jag skulle komma på fredag.. dock ville han inte hålla den men de va svalt med intresse så bara jag ringde innan... e väldigt exalterad nu och letar skinställ och grejer... när man körde gsx:n så gick de me ett par skinnbrallor och enduro jackan men nå om de blir riktig sporthoj så måste de bli ett riktigt ställ.. :banana

så jag håller tummarna... och den va ju 13k billigare än zxr:n.. men jag men jag bryrtror jag blir hur nöjd som hellst me fart resurserna... har ju ingen erfarenhet av en modern hoj så jag blir nog inte besviken på varken kraft eller väghållning... har ju bara enduron och en 84:ans gsx750 att jämnföra med så...
Jag har kvar min harleyjacka och kamouflagebraller fortfarande, jag gillar inte dom konventionella ställen. Men det är för att jag ser ut som en förväxt galt med skägg :hihi Men man märker att andra på sporthojar tycker nog att jag är ett jäv*a pucko, men jag bryr mig inte har ju en jävligt snygg Bandithjälm istället.

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
EvilPepe skrev:
2236399 Jag har kvar min harleyjacka och kamouflagebraller fortfarande, jag gillar inte dom konventionella ställen. Men det är för att jag ser ut som en förväxt galt med skägg :hihi Men man märker att andra på sporthojar tycker nog att jag är ett jäv*a pucko, men jag bryr mig inte har ju en jävligt snygg Bandithjälm istället.

ja kammobrallor e jag intresserad av.. verkar lte fränt.. dock så vet jag inte om sådana e så bra att lägga sig med.. tidigare har jag haft nå gamla skinbrallor och enduro jackan.. men som sagt vet inte om jag vill ha helställ känns lite korvskins varning..

man kanske ska sattsa på nå snygga cammo bralor typ men harly jacka känns då lite off på en sporthoj

EvilPepe

Son of perkele
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
Wildstar 1600 -03
NigHtHawK skrev:
2236422 ja kammobrallor e jag intresserad av.. verkar lte fränt.. dock så vet jag inte om sådana e så bra att lägga sig med.. tidigare har jag haft nå gamla skinbrallor och enduro jackan.. men som sagt vet inte om jag vill ha helställ känns lite korvskins varning..

man kanske ska sattsa på nå snygga cammo bralor typ men harly jacka känns då lite off på en sporthoj
Några helkroppsbilder på underverket..

Last edited:

PerryMason

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2005
Hoj
ZXR 750/Zx7-RR
EvilPepe skrev:
2236564 Några helkroppsbilder på underverket..

Hehe precis som min :) Ska man ha dom att se ut som orginal så är det BARA den rätta färgsättningen som är grym. JAg var ju så klok när jag byggde om min att jag lät bli att modda nåt av orginalgrejerna. Så allt går bygga tillbaka till standard. Tror verkligen dessa hojar i orginalutförande kommer bli om möjlig ännu mera kultförklarade om några år :tummenupp

EvilPepe

Son of perkele
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
Wildstar 1600 -03
PerryMason skrev:
2237360 Hehe precis som min :) Ska man ha dom att se ut som orginal så är det BARA den rätta färgsättningen som är grym. JAg var ju så klok när jag byggde om min att jag lät bli att modda nåt av orginalgrejerna. Så allt går bygga tillbaka till standard. Tror verkligen dessa hojar i orginalutförande kommer bli om möjlig ännu mera kultförklarade om några år :tummenupp
Jag har några polare som inte är invigda i mcvärlden ännu, och dom tycker att den är helt brutal och undar om den är ny. Det står i regbeviset att det är 74kw
, är det svårt att få ur dom sista 7 pållarna?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
EvilPepe skrev:
2241154 Det står i regbeviset att det är 74kw
, är det svårt att få ur dom sista 7 pållarna?

Så står det i mitt också, men jag har inte sett till någon strypning, så antingen har det funnits en som har plockats bort, eller så är 107 hk en optimistisk siffra så att hojen ändå klassade in i 100 hk-försäktingsklassen. Ett hett tips om du vill kolla efter eventuell stypning är att lossa trottellocken och lyfta upp trottlarna. Leta efter mystiska hål i dessa.

EDIT: Fin hoj föresten. :tummenupp

Last edited:

EvilPepe

Son of perkele
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
Wildstar 1600 -03
PacMan skrev:
2241227 Så står det i mitt också, men jag har inte sett till någon strypning, så antingen har det funnits en som har plockats bort, eller så är 107 hk en optimistisk siffra så att hojen ändå klassade inte i 100 hk-försäktingsklassen. Ett hett tips om du vill kolla efter eventuell stypning är att lossa trottellocken och lyfta upp trottlarna. Leta efter mystiska hål i dessa.

EDIT: Fin hoj föresten. :tummenupp
Tacksåmycket, är det inte svårare än så. Tyckte mig läsa någonstans att kammarna kunde vara inblandade?

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
såja.. nu äntligen har turen varit med mig.. hoj fanns kvar och va i fint skicka... hade ställt in mig på de värsta men vart positivt överaskad... gav 18k för den för att framdäcket va lite slitet men godkänt i besiktining men de prutades på... sitter yosimura ( stavning ) system på så de låter ju riktigt gott...

har tillbringat hela dagen på den och vilken hoj de e.. finns ju hur mycke effekt som hellst att ta av... och jag som e van med en gsx750 -84 tycker ju att denna e hur smidig som hellst...

dock ska jag synka förgasarna i morn för meken på affären där jag köpte den sa att de skulle behövas... och en kompis har både utrustning och kunskap så vi skulle fixa de i morn...

så nu e man glad :banana

Bifogat

• Hoj.jpg
    Hoj.jpg
    113.7 KB · Visningar: 92
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...