zxr750 -89 köp

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
Offroad skrev:
2213158 Den är inte vacker...en zxr ska vara kawagrön.... eller ljusblå eller va f... det
är ju huvudsaken det är en Kawasaki eller är det ens det????
börjar bli snurrig :fyllisar

Vart föressten dragen av en literhoj i fredags Sursuki tror jag det stog på tanken......nackhåren står rätt ut fortfarande :3freak

tycker de e lite hårdrock över den ialf... och de e ju inte fel.. :yoparty
hade de gott att få den hemkörd hade jag inte tvekat :)

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Offroad skrev:
2213217 Bussgods!

hmmm ja de e ju en ide :) fast de lär väl kosta skortan att köra en hel hoj så
och så vill man ju hellst provköra och klämma lite innan

EvilPepe

Son of perkele
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
Wildstar 1600 -03
NigHtHawK skrev:
2213252 hmmm ja de e ju en ide :) fast de lär väl kosta skortan att köra en hel hoj så
och så vill man ju hellst provköra och klämma lite innan
Eller så tar man tåget upp och semestrar några dagar när man kör hem den, förena nytta med nöje.

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
EvilPepe skrev:
2216479 Eller så tar man tåget upp och semestrar några dagar när man kör hem den, förena nytta med nöje.

ja jag funderar på nåt sånt fast åt andra hållet... har en kompis som bor i malmö och jobbar i danmark... man kanske skulle glida dit på semestern och hällsa på och köpa hoj.. har sett att de finns trevliga hojar där nere med så... de e kanske ingen dum ide... ta skinstället med sig och ta flyget ner och hojen hem :banana
dock e ju problemet om de följer me grejer men dom kan man ju lämna hos polaren så tar han med dom nästa gång han kommer hit :banana :banana :banana

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
NigHtHawK skrev:
2216609
dock e ju problemet om de följer me grejer men dom kan man ju lämna hos polaren så tar han med dom nästa gång han kommer hit :banana :banana :banana

Du kan ju skicka eventuella extragrejer med post eller bussgods också. Det brukar gå att komma undan med några hundralappar även för ganska stora grejer.

EvilPepe

Son of perkele
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
Wildstar 1600 -03
NigHtHawK skrev:
2216609 ja jag funderar på nåt sånt fast åt andra hållet... har en kompis som bor i malmö och jobbar i danmark... man kanske skulle glida dit på semestern och hällsa på och köpa hoj.. har sett att de finns trevliga hojar där nere med så... de e kanske ingen dum ide... ta skinstället med sig och ta flyget ner och hojen hem :banana
Sportstern byter ägare imorgo bitti, sedan ringer jag på en zxr i trakterna och plockar förhoppningsvis upp den imorgonkväll eller fredag kväll. Kawasaki ZXR750 -89
Kanonfin motorcykel i fint skick. Årsmodell -89Nytt drivpaket MiniblinkersBlått kåpglas (genomskinligt följer med)Effektljuddämpare - kolfiber (originalljuddämpare följer med)ÖhlinsdämpareOriginal ljuddämpare, kåpglas, framskärm får du som ren bonus.Mc:n är skattad, besiktigad och körklar...
Hoppas det går vägen :banana :yoparty

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
EvilPepe skrev:
2221044 Sportstern byter ägare imorgo bitti, sedan ringer jag på en zxr i trakterna och plockar förhoppningsvis upp den imorgonkväll eller fredag kväll. Kawasaki ZXR750 -89
Kanonfin motorcykel i fint skick. Årsmodell -89Nytt drivpaket MiniblinkersBlått kåpglas (genomskinligt följer med)Effektljuddämpare - kolfiber (originalljuddämpare följer med)ÖhlinsdämpareOriginal ljuddämpare, kåpglas, framskärm får du som ren bonus.Mc:n är skattad, besiktigad och körklar...
Hoppas det går vägen :banana :yoparty

Crap !! :huvet :huvet :huvet

hehe ja de verkar ju gå bättre för dig än för mig att hitta hoj.. tycker faktiskt de har börjat blivit bra dåligt me hojar på blocket nu.. men de e väl bara att hålla ögonen öppna.. de e långt kvar på sessongen som tur e...
annars får man göra ett klipp i höst då de e billiga och polera hela vintern :banana

EvilPepe

Son of perkele
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
Wildstar 1600 -03
NigHtHawK skrev:
2221065 Crap !! :huvet :huvet :huvet

hehe ja de verkar ju gå bättre för dig än för mig att hitta hoj.. tycker faktiskt de har börjat blivit bra dåligt me hojar på blocket nu.. men de e väl bara att hålla ögonen öppna.. de e långt kvar på sessongen som tur e...
annars får man göra ett klipp i höst då de e billiga och polera hela vintern :banana
Jag har rotat igenom vartenda säljsajt för att kunna hitta, på blocket tex skriver man zxr eller zxr-750 eller stavar på olika sätt så dyker det upp nya träffar. Men för tillfället är det inte mycket att hurra för.
Men skam den som ger sig, din tur kommer.
Hade gött. Mvh Pepe

Offroad

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
XR650R, HD 350-28:a, Compact 60cc, Kinamoto, Wv1303s
EvilPepe skrev:
2221082 Jag har rotat igenom vartenda säljsajt för att kunna hitta, på blocket tex skriver man zxr eller zxr-750 eller stavar på olika sätt så dyker det upp nya träffar. Men för tillfället är det inte mycket att hurra för.
Men skam den som ger sig, din tur kommer.
Hade gött. Mvh Pepe

Det kommer nog en så småningom....jag tycker fortfarande att ni ska leta efter en 91-92. klart bättre?? hoj och snyggare!
// Offroad

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Offroad skrev:
2221593 Det kommer nog en så småningom....jag tycker fortfarande att ni ska leta efter en 91-92. klart bättre?? hoj och snyggare!
// Offroad

jo jag har väl i stort sett inriktat mig på runt den årsmodelen... har en kompis farsa som hämtar hojar ifrån tyskland typ 3-4 ggr om året så har jag inte hittat nåt innan nästa vända ska jag nog be han plocka hem en åt mig.. dock kanske man inte tjänar så värst mycke att plocka en så pass gammal hoj ifrån tyskland men dom finns då där

Offroad

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
NigHtHawK skrev:
2222113 jo jag har väl i stort sett inriktat mig på runt den årsmodelen... har en kompis farsa som hämtar hojar ifrån tyskland typ 3-4 ggr om året så har jag inte hittat nåt innan nästa vända ska jag nog be han plocka hem en åt mig.. dock kanske man inte tjänar så värst mycke att plocka en så pass gammal hoj ifrån tyskland men dom finns då där

Ja det verkar vara gott om zxr i tyskland, riktigt kul å kolla efter prylar till
dom på ebay med, brukar dyka upp en del hojar där åxå!

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Offroad skrev:
2222405 Ja det verkar vara gott om zxr i tyskland, riktigt kul å kolla efter prylar till
dom på ebay med, brukar dyka upp en del hojar där åxå!

jo visst de verkar så.. så hittar jag ingen innan han drar ner igen så får han ta med en hem... :banana

btw kollade lite försäkringspremier på trygghansa och stötte på något skumt.. jag får typ 250:- mån halv på en zxr750 med fulleffekt årsm 92 medans jag skulle få betala ca 560:- mån halv på en zx6-r tror jag de va.. en 95a som var reggad som 25kw.. får inte de att gå ihop riktigt... den e ju mindre både cc mässigt och hk mässigt och vikten e inte så stor skillnad...

e de nån som vet om de skilljer nåt på årsmodelerna som gör att försäkringen skiljer så mycke... trodde de bara va hk/vikt som gällde... men de verkar ju va nåt annat i detta fall... tänkte så man inte plockar hem en hoj och man åker på en grym försäkring av nån anledning.. typ färg eller nåt :hihi

EvilPepe

Son of perkele
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
Wildstar 1600 -03
Offroad skrev:
2221593 Det kommer nog en så småningom....jag tycker fortfarande att ni ska leta efter en 91-92. klart bättre?? hoj och snyggare!
// Offroad
Jag var och hämtade en ZXR igår ååhhfyfann vilket tryck det är i bågen :cdevil, tänk på att jag har bara suttit på en sportster innan. En -89 blev det men jag betala 21papp och fick med lite kåper och dämpare, men med originalfärg. Så just nu är jag väldigt lycklig :squid

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
EvilPepe skrev:
2224171 Jag var och hämtade en ZXR igår ååhhfyfann vilket tryck det är i bågen :cdevil, tänk på att jag har bara suttit på en sportster innan. En -89 blev det men jag betala 21papp och fick med lite kåper och dämpare, men med originalfärg. Så just nu är jag väldigt lycklig :squid

:tummenupp

Offroad

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
EvilPepe skrev:
2224171 Jag var och hämtade en ZXR igår ååhhfyfann vilket tryck det är i bågen :cdevil, tänk på att jag har bara suttit på en sportster innan. En -89 blev det men jag betala 21papp och fick med lite kåper och dämpare, men med originalfärg. Så just nu är jag väldigt lycklig :squid
Grattis! får vi se en bild då?

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
EvilPepe skrev:

jeklans fint de.. hoppas jag kan rapportera nåt snart...
bra pris ialf om man kollar va dom brukar ligga på

va hittade du den eller prutade du väldigt.. kollar på blocket och hittar ingen under 30 typ.. hittade en nu som låg på 31 tror jag som va en 91:a i närheten

Last edited:

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Lurch skrev:
2173457 Falun sa du? Kan vara min gamla. OUR nånting var regnumret om jag inte minns fel. När jag hade den var dämparna ashårt inställda kommer jag ihåg. Åkte en del mellan Gävle och Ytterhogdal på den tiden och lyckades pricka samma tjälskott varenda jävla gång. Fick inre blödningar i nötterna och gick till doktorn som sa att det inte var nån fara men han passade på att kolla prostatan på mig. Där försvann min manlighet...

Anyway, är det samma hoj tro?

.

Passa sej från Lurch gamla hojjar!
:D

<------ rullar trots allt fortfarande
:tummenupp

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
nu har jag hittat nåt i närheten av mig... verkar fräsh och e en 91:a
dock känns priset högt.. va tror ni som har lite bättre koll.. vet att man inte kan bedöma efter en annons men de borde väl finnas lite riktilinjer..

http://www.blocket.se/view/8433658.htm

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...