zxr750 -89 köp

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
sam1 skrev:
2172070 har för mig att kawa gpx 750 har samma motor men är en billigare hoj.

sam

Om det jag har läst är rätt så är det i princip samma motor, med ungefär samma toppeffekt. Skillnaden är att ZXR:en har bättre förbränningsrum som ger ett maffigare mellanregister.
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
MILKY skrev:
2171371 Hej!

Hade tidigare en ZXR-750 1989 och var hur nöjd som helst. Skottsäker maskin, om den skötts rätt. Min hade rullat 8000 mil när jag sålde o den går fortfarande perfekt!.

Du skall göra den generella översynen, som vid köp av vilken mc som helst!.

En bild på min gamla. Vita fälgar gör sig bra!

Vad ska du betala?

Grön "vindruta" är fult! annars är gamla ninjor the shit! Funderade läääänge på att köpa mig en 91-92-93 zx 750-r men blev en gixxer 750 som förstahoj istället :)

ångrar mig lite trots att gixxern var hur bra som hellst!

köpköpköp
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Falun sa du? Kan vara min gamla. OUR nånting var regnumret om jag inte minns fel. När jag hade den var dämparna ashårt inställda kommer jag ihåg. Åkte en del mellan Gävle och Ytterhogdal på den tiden och lyckades pricka samma tjälskott varenda jävla gång. Fick inre blödningar i nötterna och gick till doktorn som sa att det inte var nån fara men han passade på att kolla prostatan på mig. Där försvann min manlighet...

Anyway, är det samma hoj tro?


.
 

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
Lurch skrev:
2173457 Falun sa du? Kan vara min gamla. OUR nånting var regnumret om jag inte minns fel. När jag hade den var dämparna ashårt inställda kommer jag ihåg. Åkte en del mellan Gävle och Ytterhogdal på den tiden och lyckades pricka samma tjälskott varenda jävla gång. Fick inre blödningar i nötterna och gick till doktorn som sa att det inte var nån fara men han passade på att kolla prostatan på mig. Där försvann min manlighet...

Anyway, är det samma hoj tro?


.


nopp e inte de regnr... och denna finns i sandviken så de e ju nära ialf...
låter ju inte bra de där med prastata kollen.. man kan väl ha roligare
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kanske ska kolla på 91- istället.
samma pris om inte billigare.
billig försäkring.
ska du sälja denna om nåt nåra år så får du ut max 20 papp om ens det. :3freak
 

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
ozeo skrev:
2174369 kanske ska kolla på 91- istället.
samma pris om inte billigare.
billig försäkring.
ska du sälja denna om nåt nåra år så får du ut max 20 papp om ens det. :3freak


jo de e sant... dock så hittar jag inte så specielt många på blocket eller här.. finns de nå annan marknads plats för hojar jag har missat... tycker de finns dåligt me hojar
 

Offroad

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Utanför Söderhamn
Hoj
XR650R, HD 350-28:a, Compact 60cc, Kinamoto, Wv1303s
NigHtHawK skrev:
2174463 jo de e sant... dock så hittar jag inte så specielt många på blocket eller här.. finns de nå annan marknads plats för hojar jag har missat... tycker de finns dåligt me hojar

Håll koll på blocket du, å köp en 91-92 dom är snyggast, och har slangar.... :tuttar Du blir inte besviken.

Det dyker nog upp ett par ZXR där per vecka.
Ninjaclubsweden.com kanske?
 

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Ort
SoFo
Hoj
ZXR750J
Offroad skrev:
2174785 Håll koll på blocket du, å köp en 91-92 dom är snyggast, och har slangar.... :tuttar Du blir inte besviken.

Ja bakdelen är betydligt snyggare på de från -91. Betalar ca 400 kr/mån (halv) hos Trygghansa. De var överlägset billigast. Jag är grymt nöjd med min. En snygg sporthoj till ett rimligt pris.
 

EvilPepe

Son of perkele
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Borås
Hoj
Wildstar 1600 -03
Ahlstrom skrev:
2174868 Ja bakdelen är betydligt snyggare på de från -91. Betalar ca 400 kr/mån (halv) hos Trygghansa. De var överlägset billigast. Jag är grymt nöjd med min. En snygg sporthoj till ett rimligt pris.
Själv är ju man en gubbjävel på 35 basst, kommer undan 3000 hel/hel. Så det får bli en tidig 90talare, läste att 93-95 zxr är svåra att få bort strypning på. Är det så ? ska hugga nåt mellan 89-92? Är lite sugen på vf 1000r men är ju så satans dyra att köpa, såg en jeppe som ville ha 47papp är det rimligt för en -84? Men nu är jakten på riskokare igång iallafall, finns många roliga cyklar..
Mvh Pepe
 

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
Offroad skrev:
2174785 Håll koll på blocket du, å köp en 91-92 dom är snyggast, och har slangar.... :tuttar Du blir inte besviken.

Det dyker nog upp ett par ZXR där per vecka.
Ninjaclubsweden.com kanske?

okey.. får hålla koll... och de e sant 91-92 e ju lite snyggare...
får ta och jaga lite få se... e de fortfarande billiga i försäkring eller har dom bytt klass tills de årtalen ??
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
NigHtHawK skrev:
2175083 okey.. får hålla koll... och de e sant 91-92 e ju lite snyggare...
får ta och jaga lite få se... e de fortfarande billiga i försäkring eller har dom bytt klass tills de årtalen ??

vet faktiskt inte viken klass den går i men jag betalar 420 spänn halv i mån typ..
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
EvilPepe skrev:
2175063 Själv är ju man en gubbjävel på 35 basst, kommer undan 3000 hel/hel. Så det får bli en tidig 90talare, läste att 93-95 zxr är svåra att få bort strypning på. Är det så ?

Jag vet inte exakt vilka årsmodeller det gäller, men strypningen till 100 hk består av andra kamaxlar, kolvar och trottlar enligt Bike. Inte så billiga grejer, och inte alls säkert att de är bytta på alla hojar med tanke på vad sådant brukar kosta.

NigHtHawK skrev:
2175083 okey.. får hålla koll... och de e sant 91-92 e ju lite snyggare...
får ta och jaga lite få se... e de fortfarande billiga i försäkring eller har dom bytt klass tills de årtalen ??

När jag köpte min 89:a på hösten 2004, så var den bra mycket billigare att försäkra än 91:an, som kostade ungefär det dubbla per år. Detta kan dock ha ändrats, så att även 91 och framåt är billiga nu.
 

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Ort
SoFo
Hoj
ZXR750J
PacMan skrev:
2175352När jag köpte min 89:a på hösten 2004, så var den bra mycket billigare att försäkra än 91:an, som kostade ungefär det dubbla per år. Detta kan dock ha ändrats, så att även 91 och framåt är billiga nu.

Jo det var så när jag kollade för 2 år sedan det verkar inte vara så än idag. Har kollat en del -89or på Trygghansas onlinetjänst och i vissa fall blir premien HÖGRE än vad jag betalar för min -91 idag.
 

Offroad

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Utanför Söderhamn
Hoj
XR650R, HD 350-28:a, Compact 60cc, Kinamoto, Wv1303s
NigHtHawK skrev:
2175083 okey.. får hålla koll... och de e sant 91-92 e ju lite snyggare...
får ta och jaga lite få se... e de fortfarande billiga i försäkring eller har dom bytt klass tills de årtalen ??


Jag betalar 300 någonting i månaden på halvförsäkring i Trygghansa.

Vad det gäller stypningar å hästar i ZXR så tror jag att det ligger till ungefär så här:
ZXR 750H 89-90 107 HK
ZXR 750J 91-92 100 HK. Var strypt i trottlarna från fabrik men det finns nog ingen som har det kvar.
ZXR 750K 91-92 (Racing modell) 126 HK Satt andra förgasare och kamaxlar gentemot J modellen.
93 försvann slangarna och ersattes med "Luffar turbon".
 

Offroad

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Utanför Söderhamn
Hoj
XR650R, HD 350-28:a, Compact 60cc, Kinamoto, Wv1303s
NigHtHawK skrev:
2174463 jo de e sant... dock så hittar jag inte så specielt många på blocket eller här.. finns de nå annan marknads plats för hojar jag har missat... tycker de finns dåligt me hojar

Nu dök de upp en!
http://www.blocket.se/vi/8288763.htm?ca=5_s
Dock ska fälgarna vara grön i orginal, men vita gör inte ont det heller.
Åk å kolla snarast!
// Offroad
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top