Är rökare sexiga?

Är rökare sexiga?

• Antal röstningar
    0
Nog inte många brudar som röker med fettan... är ju där man ska spjuta liksom. Tvångsborsta dom jävlarna i munnen om ni nu tvunget ska tung brottas.

ohh va jag less på denna eviga hetsjakt på rökare, jag sitter inte o moraliserar hur mycket ni dricker osv.
Det skiter jag totalt i.

Det är ju faktiskt bara ett fåtal som moraliserat. Resten har ju bara påpekat att de inte tycker rökning är särskilt fräscht, vilket ju bara är sanning, oavsett hur du ser det.

finns det något som är bra med rökning?, är väl för väl att det blivit rökförbud på många platser.

Har själv aldrig rökt men de jag hört ska vara positivt är att det är "gott" och att de är ett sätt att få kontakt med rökare.

"har du eld? :borra?"

ohh va jag less på denna eviga hetsjakt på rökare, jag sitter inte o moraliserar hur mycket ni dricker osv.
Det skiter jag totalt i.

folk bryr sig väl inte så mycket om du röker eller inte men ditt rökande påverkar andra som valt att inte röka och att bry sig om sin hälsa, är väl det som är den största orsaken.

Snusande tjejer är inte särskilt porrigt ärligt talat. Kanske för att jag associerar det med en svettig skogshuggare som tar en halv dosa grov och stoppar i käften efter morgonkaffet.

Men rökare är fanimej värre ändå, som att hångla med en skorsten.
Man riktigt känner hur nikotinet greppar tag i ens stackars, hyfsat oförstörda smaklökar och vrider om. :3freak

Mja, jag hade en väldigt kort karriär då jag snusade. Cirkus ett halvår när det var coolt i typ 7an. Sen gick det upp för mig att det bara smakar illa och kostar pengar. Då gav jag upp den idén (även om det kan slinka in en på fest ibland). Sen kan det hända att jag formats lite av att bo i norrland. Här är det faktiskt många som snusar, även snygga honor.

Just med snus tycker jag dessutom det inte är värre än att de lägger ut den.
Snus/snusare luktar inte så jävligt heller. Möjligtvis när de öppnar dosan men det dör man inte direkt av. Rökare luktar som fan både när de röker och efter de har rökt.

Snusare tar inte "rökpaus" så fort det blir något jobbigt.

Jag tolererar helt enkelt snusare. De stör inte mig ett dugg såvida de inte kastar prillorna överallt (vilket inte är direkt vanligt). Rökare däremot är hemska att jobba med.

Dessutom smakar en rökare i regel satan att hångla med :zpy

Jasså då var man äcklig samt en idiot. :tummenupp
Ni andra som varken röker eller snusar, ni har inga dåliga ovanor?.
Tråkigt att man har fastnat i detta beroende och har svårt att sluta, visst är det idiotiskt att röka, men förtjänar rökare att bli kallad för idioter?.

Tråkigt att man har fastnat i detta beroende och har svårt att sluta, visst är det idiotiskt att röka, men förtjänar rökare att bli kallad för idioter?.

Sluta. Svårt, men inte omöjligt!

Bara att bryta ihop ett tag, tjurighet hjälper. Förberedd omgivningen även på detta, när du ska sluta!

Efteråt fattar man inte hur jävla toleranta icke-rökare igentligen är ...

idioter är väl att ta i men det har varit många år av passivrökning i bilar, flygplan, på arbetsplatser, i hemmen osv.

Min favorit är nog ändå ett barndomsminne från en biograf i finland, en kvart in i den melankoliska krigsfilmen såg man knappt duken i dimman, samtidigt som dom medhavda flaskorna började glimma i mörkret...

Hade det inte varit för att jag var rädd att mina medhavda Karjala skulle frysa ute i den -33 gradiga vinternatten hade jag aldrig betalat för att se skiten.

Dessutom rökte jag själv på den tiden, så toleransen var rätt hög.

Sluta. Svårt, men inte omöjligt!

Bara att bryta ihop ett tag, tjurighet hjälper. Förberedd omgivningen även på detta, när du ska sluta!

Efteråt fattar man inte hur jävla toleranta icke-rökare igentligen är ...

Jag har slutat upprepade gånger, men fallit dit igen, det är så jävla svårt.

idioter är väl att ta i men det har varit många år av passivrökning i bilar, flygplan, på arbetsplatser, i hemmen osv.

Ja absolut ska man tänka på sin omgivning om man röker, personligen så röker jag inte ens när mina hundar är i närheten, så att dom inte andas röken.
Fjantigt? ja kanske.

Last edited:
Nja är inte så kinkig... brukar vara skönt att gå ut och lufta sig om bruden ska röka (jag brukar hålla mig en bit bort dock), en jordgubbsdrink senare så smakar hon gott igen :tungan
Men det är helt klart minus för rökare iaf!!

Vilka många olika alternativ det fanns. Inget alternativ för mig som inte bryr sig särskilt mycket? Själv tar jag gärna en cigg i samband med alkohol. Annars snusar jag för runt 800kr i månaden.

Men angående rökning så är det sjukligt töntigt att dra den gamla "Att kyssa en rökare är som att slicka en askkopp" dängan som jag skulle gissa har sitt ursprung i någon gammal UR-kortfilm gjord för högstadieelever. Jag har visserligen aldrig slickat i askkoppar men jag har kysst en del som är rökare och en del som inte röker. Skillnaden är knappt märkbar.

Saker jag tycker skulle vara mycket värre än rökning skulle bland mycket annat vara om hon var:
Vegan, vegetarian, miljöpartist, bloggare, religiös (valfri religion), agnostiker, nykterist (nykter alkoholist är OK), alkoholist, ful, tjock eller dum...

Mja, jag hade en väldigt kort karriär då jag snusade. Cirkus ett halvår när det var coolt i typ 7an. Sen gick det upp för mig att det bara smakar illa och kostar pengar. Då gav jag upp den idén (även om det kan slinka in en på fest ibland). Sen kan det hända att jag formats lite av att bo i norrland. Här är det faktiskt många som snusar, även snygga honor.

Just med snus tycker jag dessutom det inte är värre än att de lägger ut den.
Snus/snusare luktar inte så jävligt heller. Möjligtvis när de öppnar dosan men det dör man inte direkt av. Rökare luktar som fan både när de röker och efter de har rökt.

Snusare tar inte "rökpaus" så fort det blir något jobbigt.

Jag tolererar helt enkelt snusare. De stör inte mig ett dugg såvida de inte kastar prillorna överallt (vilket inte är direkt vanligt). Rökare däremot är hemska att jobba med.

Dessutom smakar en rökare i regel satan att hångla med :zpy

Då tycker vi ju lika egentligen. Snusandet i sig är alltså inget som stör mig, det är bra mycket fräschare än en rökare.
Det är väl mera vad jag förknippar snusandet med. :)

Men vaffan, kräsen blir utan!

Men angående rökning så är det sjukligt töntigt att dra den gamla "Att kyssa en rökare är som att slicka en askkopp" dängan som jag skulle gissa har sitt ursprung i någon gammal UR-kortfilm gjord för högstadieelever. Jag har visserligen aldrig slickat i askkoppar men jag har kysst en del som är rökare och en del som inte röker. Skillnaden är knappt märkbar.

Nej, det är faktiskt helt sant. Du har inte tänkt på att det kanske inte är sån stor skillnad just för att du själv röker?

Att slicka nåt kex i munnen som precis kommit in från rökrutan på krogen är helt jävla vidrigt I´ll tell you. På riktigt.

Last edited:
Vilken jävla frågeställning egentligen. Har man som jag haft två nära vänner, som gått bort i cancer är svaret solklart. Den ena i min egen ålder, rökare, troligen inte rökningsrelaterat, den andre kunde varit min far, solklart rökningsrelaterat. När man sett detta på nära håll då är inte Marlboro (wo)man nåt eftersträvansvärt, det kan jag lova.

Att vilja betala 16.000:- per år för sin egna ohälsa, kan knappast vara annat än just idiotiskt.

vet inte hur många gånger man träffat en snygg o härlig tjej, men så skall hon röka och ärligt , näh hon är inte alls lika intressant efteråt.
inte i närheten.

Finns en tjej som jag varit lite småkär i ett antal år, men hon röker och ärligt så nej jag har försökt vara tillsammans med en rökare och även om de försöker visa hänsyn vilket ju åtminstone är något, så funkar det inte.

Kanske underlättar det med en bild?
a-sexy-smoker.png

Hmm... nja... jo... ehm...
NEJ!!

Cancerpinnar har ingen förädlingseffekt nånstans. Inte snus heller för den delen. Hade en tjejkompis jag festhånglade med lite dådå, vilket jag slutade tvärt med samma dag som hon började snusa. :zpy

Rökare är åxå människor...

...fast av en sämre sort .....saknar insikt i att man dels förstör sin egen kropp, samt egoistiskt inte ser att det även drabbar andra, som inte valt att ha deras rök i sin närhet.

Håller med, såg man förr en snygg tjej, intressant, sen kom ciggen fram..orka, det finns andra.
Det är många tjejer som fortfarande inte fattar att det är sjukt avtändande för de flesta män när ciggen kommer fram och det ska rökas. De har gjort sig till i timmar för att se så bra ut som möjligt, lukta så gott det går sen drar man fram rökat...hur korkade är inte dessa.

Sen klagar desamma på att de aldrig träffar en snygg , fräsch kille...ja gissa.

Var på en kurs nyligen...20 pers...en rökte....läraren. Kurskritiken blev att vi tappade tempo i kursen för att det skulle rökas i tid och otid...

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick