Yamaha Ténéré 700

Så sjukt sköna handtag. 3-4mm tjockare än OEM.

allt gått utmärkt förutom ”Kuken-jag tappade en droppe lim på min kåpa” Fan alltså! Jag visste det men var för lat för att täcka! Hoppas fan vinäger funkar annars har jag lärt mig den hårda vägen…
 

Bifogat

  • F88AE3E3-5379-4CBA-8AD3-43244CD53350.jpeg
    F88AE3E3-5379-4CBA-8AD3-43244CD53350.jpeg
    3.6 MB · Visningar: 29
  • 40549904-C67A-4921-A3DA-CD73FB557682.jpeg
    40549904-C67A-4921-A3DA-CD73FB557682.jpeg
    3.4 MB · Visningar: 24
Så sjukt sköna handtag. 3-4mm tjockare än OEM.

allt gått utmärkt förutom ”Kuken-jag tappade en droppe lim på min kåpa” Fan alltså! Jag visste det men var för lat för att täcka! Hoppas fan vinäger funkar annars har jag lärt mig den hårda vägen…
Har gjort den tabben också… Blev ju riktigt bra! Fick du på handtaget på gasrullen enkelt? På vissa hojar får man slipa lite på gasrullen och fila lite i handtaget.
 
Har gjort den tabben också… Blev ju riktigt bra! Fick du på handtaget på gasrullen enkelt? På vissa hojar får man slipa lite på gasrullen och fila lite i handtaget.
Handtagen går enkelt att få av och på innan man drar på limmet. Fick sandpappra lite på lite plast som var kvar annars räcker det med att bara torka.

Det finns en aux koppling på höger sida som går att använda som jag ska koppla in allt i. Viktigt att göra fullt styrutslag och se så inga kablar klämms.

Är riktigt nöjd hittils förutom att jag spillde en droppe av det där jävla limmet!

Är det någon som vet om den här kontakten har säkring? Jag är nog fan villig att chansa, då kan jag klippa handtagssladden lite kortare och bli av med en dubbelsäkring.
 

Bifogat

  • 10D3BB8B-56CB-4196-B243-F34457C5DBE4.jpeg
    10D3BB8B-56CB-4196-B243-F34457C5DBE4.jpeg
    1.6 MB · Visningar: 21
Handtagen går enkelt att få av och på innan man drar på limmet. Fick sandpappra lite på lite plast som var kvar annars räcker det med att bara torka.

Det finns en aux koppling på höger sida som går att använda som jag ska koppla in allt i. Viktigt att göra fullt styrutslag och se så inga kablar klämms.

Är riktigt nöjd hittils förutom att jag spillde en droppe av det där jävla limmet!

Är det någon som vet om den här kontakten har säkring? Jag är nog fan villig att chansa, då kan jag klippa handtagssladden lite kortare och bli av med en dubbelsäkring.
Smidigt med aux-uttag. Hade det på z1000sx också. Skönt att slippa koppla in relä. Ja, jag vet att den ska stänga av sig själv vid låg spänning men det funkar endast om du har ett hederligt batteri med 12.7v vilospänning. Litium och agm har högre. Blev stående en gång när jag glömde stänga av dem.
 
Smidigt med aux-uttag. Hade det på z1000sx också. Skönt att slippa koppla in relä. Ja, jag vet att den ska stänga av sig själv vid låg spänning men det funkar endast om du har ett hederligt batteri med 12.7v vilospänning. Litium och agm har högre. Blev stående en gång när jag glömde stänga av dem.
Ah surt, ja de är gött att ha det kopplat via tändningen.
 
Handtagen går enkelt att få av och på innan man drar på limmet. Fick sandpappra lite på lite plast som var kvar annars räcker det med att bara torka.

Det finns en aux koppling på höger sida som går att använda som jag ska koppla in allt i. Viktigt att göra fullt styrutslag och se så inga kablar klämms.

Är riktigt nöjd hittils förutom att jag spillde en droppe av det där jävla limmet!

Är det någon som vet om den här kontakten har säkring? Jag är nog fan villig att chansa, då kan jag klippa handtagssladden lite kortare och bli av med en dubbelsäkring.
Jag vet inte hur stor säkring den har?
Men enklast är väl att mäta med en multimeter, och plocka säkringarna en efter en, så ser du vilken det är.
Jag drog dock en separat pluskabel från batteriet.
Fördelen med det är att om du drattar omkull och får motorstopp, så slipper du slå igång värmarna igen, för då fortsätter dom att vara igång en stund med samma inställningar.
Kanske ett litet problem egentligen, men jag slapp också klippa originalkablaget.
Och glömmer du värmarna på, så stänger dom av sig ganska fort, för dom känner av spänningsförändringarna.
 
Last edited:
Den pluggen jag använder har en 10A säkring. Jag gillar att allt stängs av när man vrider på nyckeln. Blir det nåt fel på värmarna så finns det risk för att de ligger och drar kräm och så blir man strandad i vildmarken.

Sista grejen nu! Bara fixa stift och ansluta i dummy pluggen!

Mitt labbaggregat kan bara ta 3A max och värmarna drar 4A så med hojen igång sen kommer dom värma på ännu bättre, men det blir fan varmt. Man känner hur handtaget pulserar. :)

Tog lite tid att dra kablarna bra också. Det finns ju lite kabelfästen som man kan använda samt att vissa ställen är mindre bra att dra på men nu ligger de fint och inget tar emot vid styrutslag.

Oxford heated grips review 5/5
Svårighetsgrad installation 3/5
Meckighetsgrad installation 4/5
Kuklim-på-kåporna 1/5
 

Bifogat

  • 58B435CD-4068-4F4F-BC01-756152A28A1A.jpeg
    58B435CD-4068-4F4F-BC01-756152A28A1A.jpeg
    1.4 MB · Visningar: 29
  • 6BCD94B2-E07D-44E0-944D-18322EF3D171.jpeg
    6BCD94B2-E07D-44E0-944D-18322EF3D171.jpeg
    2.2 MB · Visningar: 29
  • 85D477A5-AE8F-49C8-8049-F827F14BEAD1.jpeg
    85D477A5-AE8F-49C8-8049-F827F14BEAD1.jpeg
    3.3 MB · Visningar: 31
Den pluggen jag använder har en 10A säkring. Jag gillar att allt stängs av när man vrider på nyckeln. Blir det nåt fel på värmarna så finns det risk för att de ligger och drar kräm och så blir man strandad i vildmarken.

Sista grejen nu! Bara fixa stift och ansluta i dummy pluggen!

Mitt labbaggregat kan bara ta 3A max och värmarna drar 4A så med hojen igång sen kommer dom värma på ännu bättre, men det blir fan varmt. Man känner hur handtaget pulserar. :)

Tog lite tid att dra kablarna bra också. Det finns ju lite kabelfästen som man kan använda samt att vissa ställen är mindre bra att dra på men nu ligger de fint och inget tar emot vid styrutslag.

Oxford heated grips review 5/5
Svårighetsgrad installation 3/5
Meckighetsgrad installation 4/5
Kuklim-på-kåporna 1/5
Ok, förstår tanken.
Men du har väl alltid en hjälpstart (power booster) med dig? :)
Och dom går ju att programmera också, hur dom ska uppföra sig angående att stänga av sig själv eller inte.

Men, snyggt, nu har du ett av dom viktigaste tillbehören på plats :tummenupp
 
Ok, förstår tanken.
Men du har väl alltid en hjälpstart (power booster) med dig? :)
Och dom går ju att programmera också, hur dom ska uppföra sig angående att stänga av sig själv eller inte.

Men, snyggt, nu har du ett av dom viktigaste tillbehören på plats :tummenupp
Förstår din tanke med, lite smaksak och finns fördelar med båda sätten. :)

Ska bli riktigt kul att testa sen!
 
Den pluggen jag använder har en 10A säkring. Jag gillar att allt stängs av när man vrider på nyckeln. Blir det nåt fel på värmarna så finns det risk för att de ligger och drar kräm och så blir man strandad i vildmarken.

Sista grejen nu! Bara fixa stift och ansluta i dummy pluggen!

Mitt labbaggregat kan bara ta 3A max och värmarna drar 4A så med hojen igång sen kommer dom värma på ännu bättre, men det blir fan varmt. Man känner hur handtaget pulserar. :)

Tog lite tid att dra kablarna bra också. Det finns ju lite kabelfästen som man kan använda samt att vissa ställen är mindre bra att dra på men nu ligger de fint och inget tar emot vid styrutslag.

Oxford heated grips review 5/5
Svårighetsgrad installation 3/5
Meckighetsgrad installation 4/5
Kuklim-på-kåporna 1/5
Blev ju bra att sätta reglaget bredvid displayen isf på styret! ?
 
Nu är det klart! Kontakten stiftad och kablar dragna och zippade enligt tysk precision!
 

Bifogat

  • 9B7B2865-17DF-4164-8301-487C60486641.jpeg
    9B7B2865-17DF-4164-8301-487C60486641.jpeg
    1.4 MB · Visningar: 13
Regn regn… och regn… fan regnat i sträck nu i 4 veckor. Mina Pirellis är omöjliga i regn/gräs/trail med så antingen får man hålla sig på grus/asfalt eller byta däck…

Fan, fram med solen, kallt skiter jag i men bort med regnet…
 
Testade att dra på grip puppies men det blev sånt tjockt handtag så det knappt gick att greppa. Men men nu har jag testat iaf. Kör utan helt klart.
 

Bifogat

  • 6ED0D08E-A71C-4D47-907A-032350E318A5.jpeg
    6ED0D08E-A71C-4D47-907A-032350E318A5.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 16
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top