Smart! Ska testa nästa gång.Testa med en sexkantskalle på 12-13-14 mm och dra två muttrar mot varandra och lossa vikten genom att dra den iav de två muttrarna.
View attachment 480159
Har gjort den tabben också… Blev ju riktigt bra! Fick du på handtaget på gasrullen enkelt? På vissa hojar får man slipa lite på gasrullen och fila lite i handtaget.Så sjukt sköna handtag. 3-4mm tjockare än OEM.
allt gått utmärkt förutom ”Kuken-jag tappade en droppe lim på min kåpa” Fan alltså! Jag visste det men var för lat för att täcka! Hoppas fan vinäger funkar annars har jag lärt mig den hårda vägen…
Handtagen går enkelt att få av och på innan man drar på limmet. Fick sandpappra lite på lite plast som var kvar annars räcker det med att bara torka.Har gjort den tabben också… Blev ju riktigt bra! Fick du på handtaget på gasrullen enkelt? På vissa hojar får man slipa lite på gasrullen och fila lite i handtaget.
Smidigt med aux-uttag. Hade det på z1000sx också. Skönt att slippa koppla in relä. Ja, jag vet att den ska stänga av sig själv vid låg spänning men det funkar endast om du har ett hederligt batteri med 12.7v vilospänning. Litium och agm har högre. Blev stående en gång när jag glömde stänga av dem.Handtagen går enkelt att få av och på innan man drar på limmet. Fick sandpappra lite på lite plast som var kvar annars räcker det med att bara torka.
Det finns en aux koppling på höger sida som går att använda som jag ska koppla in allt i. Viktigt att göra fullt styrutslag och se så inga kablar klämms.
Är riktigt nöjd hittils förutom att jag spillde en droppe av det där jävla limmet!
Är det någon som vet om den här kontakten har säkring? Jag är nog fan villig att chansa, då kan jag klippa handtagssladden lite kortare och bli av med en dubbelsäkring.
Ah surt, ja de är gött att ha det kopplat via tändningen.Smidigt med aux-uttag. Hade det på z1000sx också. Skönt att slippa koppla in relä. Ja, jag vet att den ska stänga av sig själv vid låg spänning men det funkar endast om du har ett hederligt batteri med 12.7v vilospänning. Litium och agm har högre. Blev stående en gång när jag glömde stänga av dem.
Jag vet inte hur stor säkring den har?Handtagen går enkelt att få av och på innan man drar på limmet. Fick sandpappra lite på lite plast som var kvar annars räcker det med att bara torka.
Det finns en aux koppling på höger sida som går att använda som jag ska koppla in allt i. Viktigt att göra fullt styrutslag och se så inga kablar klämms.
Är riktigt nöjd hittils förutom att jag spillde en droppe av det där jävla limmet!
Är det någon som vet om den här kontakten har säkring? Jag är nog fan villig att chansa, då kan jag klippa handtagssladden lite kortare och bli av med en dubbelsäkring.
Ok, förstår tanken.Den pluggen jag använder har en 10A säkring. Jag gillar att allt stängs av när man vrider på nyckeln. Blir det nåt fel på värmarna så finns det risk för att de ligger och drar kräm och så blir man strandad i vildmarken.
Sista grejen nu! Bara fixa stift och ansluta i dummy pluggen!
Mitt labbaggregat kan bara ta 3A max och värmarna drar 4A så med hojen igång sen kommer dom värma på ännu bättre, men det blir fan varmt. Man känner hur handtaget pulserar.
Tog lite tid att dra kablarna bra också. Det finns ju lite kabelfästen som man kan använda samt att vissa ställen är mindre bra att dra på men nu ligger de fint och inget tar emot vid styrutslag.
Oxford heated grips review 5/5
Svårighetsgrad installation 3/5
Meckighetsgrad installation 4/5
Kuklim-på-kåporna 1/5
Förstår din tanke med, lite smaksak och finns fördelar med båda sätten.Ok, förstår tanken.
Men du har väl alltid en hjälpstart (power booster) med dig?
Och dom går ju att programmera också, hur dom ska uppföra sig angående att stänga av sig själv eller inte.
Men, snyggt, nu har du ett av dom viktigaste tillbehören på plats
Blev ju bra att sätta reglaget bredvid displayen isf på styret! ?Den pluggen jag använder har en 10A säkring. Jag gillar att allt stängs av när man vrider på nyckeln. Blir det nåt fel på värmarna så finns det risk för att de ligger och drar kräm och så blir man strandad i vildmarken.
Sista grejen nu! Bara fixa stift och ansluta i dummy pluggen!
Mitt labbaggregat kan bara ta 3A max och värmarna drar 4A så med hojen igång sen kommer dom värma på ännu bättre, men det blir fan varmt. Man känner hur handtaget pulserar.
Tog lite tid att dra kablarna bra också. Det finns ju lite kabelfästen som man kan använda samt att vissa ställen är mindre bra att dra på men nu ligger de fint och inget tar emot vid styrutslag.
Oxford heated grips review 5/5
Svårighetsgrad installation 3/5
Meckighetsgrad installation 4/5
Kuklim-på-kåporna 1/5
Verkligen. Riktigt nöjd.Blev ju bra att sätta reglaget bredvid displayen isf på styret! ?
Vad var tanken med dom? ?Testade att dra på grip puppies men det blev sånt tjockt handtag så det knappt gick att greppa. Men men nu har jag testat iaf. Kör utan helt klart.
Att ännu större diameter på rullen skulle ge ett skönare grepp då jag har XL i handstorlek. Men det blev magplask, för tjock så det gick inte att hålla i ens. Men nu VET jag att Oxfords diameter är helt perfekt (större än oem) så det är gött iaf.Vad var tanken med dom? ?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |