Stora Mellanösterntråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Filmerna vi inte kommer få se på Agenda ikväll finns lyckligtvis att se på annat håll.
1000043661.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Åh stackars Gaza, så hårt de behandlats av dumma judarna.

De borde bomba sönder alltihop, ta Västbanken också.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
- O västvärlden har varit besviken (men inte förvånad) på de ständigt återkommande eller aldrig upphörande konflikterna i Mellanöstern. Vad har de för gener som inte begriper bättre?

Fattigdom, diktatur, religiös extremism osv.

Det var precis lika illa i västvärlden när västvärlden var fattig, led under diktaturer och styrdes hårt av kyrkan.

Så nej, inte gener.

Mvh

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang

Det var precis lika illa i västvärlden när västvärlden var fattig, led under diktaturer och styrdes hårt av kyrkan.

Så nej, inte gener.

Mvh
- Gener och kultur i en ohelig allians.
Våra "kriminella gäng" som härstammar till övervägande del just från de områdena visar att geografisk lokalisation, infrastruktur och monetära situation inte är orsaken till våldsbenägenhet.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
- Gener och kultur i en ohelig allians.
Våra "kriminella gäng" som härstammar till övervägande del just från de områdena visar att geografisk lokalisation, infrastruktur och monetära situation inte är orsaken till våldsbenägenhet.

Du har aldrig funderat på vilken miljö de lever i här i Sverige?

Gener är inte relevant i sammanhanget över huvudtaget. De som lyckas i skolan och har ordnade jobb är inte gängkriminella även om de växt upp i sådana miljöer och har syskon/föräldrar med samma gener som det gått sämre för.

Dessutom var det precis likadant i bruksorterna förr, bara det att de ”dåliga generna” då fanns hos finnarna, i missbrukshem och hos ungar med läs- och skrivsvårigheter. Av någon underlig anledning.

Går vi ännu längre tillbaka så kan jag rekommendera Charles Chaplins memoarer från 1800-talets londonslum. Där var det dåliga gener vill jag lova. För att inte tala om hur de gängkriminella samlades i långa båtar från Danmark och Sydnorge och for och plundrade i Frankrike och på de brittiska öarna. Osv osv.

Genom historien går en röd tråd gällande detta och det är att gener spelar mycket liten roll, sammanhanget/kulturen/misären spelar all roll.

Mvh

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Du har aldrig funderat på vilken miljö de lever i här i Sverige?

Gener är inte relevant i sammanhanget över huvudtaget. De som lyckas i skolan och har ordnade jobb är inte gängkriminella även om de växt upp i sådana miljöer och har syskon/föräldrar med samma gener som det gått sämre för.

Dessutom var det precis likadant i bruksorterna förr, bara det att de ”dåliga generna” då fanns hos finnarna, i missbrukshem och hos ungar med läs- och skrivsvårigheter. Av någon underlig anledning.

Går vi ännu längre tillbaka så kan jag rekommendera Charles Chaplins memoarer från 1800-talets londonslum. Där var det dåliga gener vill jag lova. För att inte tala om hur de gängkriminella samlades i långa båtar från Danmark och Sydnorge och for och plundrade i Frankrike och på de brittiska öarna. Osv osv.

Genom historien går en röd tråd gällande detta och det är att gener spelar mycket liten roll, sammanhanget/kulturen/misären spelar all roll.

Mvh
- Det där är en lååång ursäkt som inte har någon bärighet i den riktiga icke-teoretiska världen.
Miljön gangsters lever i är självvald, och pengar saknas inte, av naturliga skäl. Men drivkraften att jävlas med ett samhälle som försöker hjälpa är ociviliserad och inpräntad generationsvis. End of story här för min del i just den här diskussionen.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Så nej, inte gener.

Mvh
Slutsatsen är att asylinvandrarna med anhöriga har dragit med sig fattigdom, diktatur och religiös extremism till Sverige. Multikulti helt enkelt. Men här kallas det för tex
1737549301941.png
Betyder det stopp för ALLA från länder där giftasåldern för flickor är 9 år och månggifte OK ?
Eller ?
:va

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Slutsatsen är att asylinvandrarna med anhöriga har dragit med sig fattigdom, diktatur och religiös extremism till Sverige. Multikulti helt enkelt. Men här kallas det för tex
Slutsatsen av alla dessa felaktiga påståenden utan stöd i vare sig vetenskap eller tillgänglig data samt tillhörande irrelevanta jämförelser som med bruksorter och vikingar är att:

• Mångårig propaganda är effektiv
  • Bekräftelse-bias är ett allvarligt problem
  • En lögn blir inte sann för att den upprepas

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
View attachment 509473
Betyder det stopp för ALLA från länder där giftasåldern för flickor är 9 år och månggifte OK ?
Eller ?
:va

Slutsatsen är att du är sorgligt omedveten om historien även här i väst. Därför drar du fel slutsatser.

Mvh

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Så nej, inte gener.

Mvh

Jag träffar många extremtfattiga i Filippinerna de flesta lever också i religiöst extremistiskt de är ändå inte våldsamma och kriminella.

Det finns iofs en religion utbredd i delar av landet och dit åker man inte och UD avråder från att åka till dessa delar av landet.

Gissa vilken religion?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag träffar många extremtfattiga i Filippinerna de flesta lever också i religiöst extremistiskt de är ändå inte våldsamma och kriminella.

Det finns iofs en religion utbredd i delar av landet och dit åker man inte och UD avråder från att åka till dessa delar av landet.

Gissa vilken religion?
Jag gissar på Islam . :va

Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Nyheter
Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...

Distinguished Gentleman’s Ride 18/5

Screenshot I maj är det ...

Indian-träff i Cornwall i augusti

Andra veckan i augusti håll...

Var femte mc-förare byter hjälm för sällan

En mc-hjälm är färskvara oc...