Stora Mellanösterntråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vi behöver inte jämföra med något ovidkommande, det räcker så bra med det vidkommande. Är det alltså okej för dig att Israel dödar tiotusentals oskyldiga palestinska kvinnor och barn för att komma åt ett par Hamasledare?
Du uttrycker det inte som jag hade gjort det men ja.
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Vi behöver inte jämföra med något ovidkommande, det räcker så bra med det vidkommande. Är det alltså okej för dig att Israel dödar tiotusentals oskyldiga palestinska kvinnor och barn för att komma åt ett par Hamasledare?
Hamas visste exakt vad Israel skulle göra, om de gick över gränsen och begick fruktansvärda terrordåd.
Trots det...gjorde de det.
Sedan gömde de sig bland civila.
Att sedan gnälla över att civila dödas, ja ok...

Sammanfattningsvis, det var INTE ok att begå dessa fruktansvärda terrordåd !!!
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Ytterligare en bra artikel i DN, denna gång en ledare.
Sätter fingret på kärnfrågan: hur agerar man i en demokrati?

Här borde rättssamhället statuera exempel.

View attachment 501610
Man är på DN förvånade över att vänsterpartister agerar som vänsteraktivister, med hot och antidemokratiska handlingar?
Vilken sten bor DN under, samma som trollen de gör reklam för på tv4?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ytterligare en bra artikel i DN, denna gång en ledare.
Sätter fingret på kärnfrågan: hur agerar man i en demokrati?

Här borde rättssamhället statuera exempel.

View attachment 501610
Sent ska syndaren vakna.
Är de trovärdiga nu, de som skambelagt alla som sa att det är såhär det kommer bli?
Gäller f ö fler ämnen.
De borde ställa sina platser till förfogande åt dem som haft rätt all along. Mtp hur långt förfallet gått blir det dock ingen munter läsning.

Jag tycker de skulle statuerat exempel mot israelhatet vid baltiska hallen 2009. Nu är det så dags.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Av lätt insedda skäl har DN mfl alltid stått på rätt sida i denna sak. Inte alla skribenter/journalister men sådant måste man skilja på när det gäller press i en demokrati. Nu handlar tråden inte om ”invandring” per se där ett problem varit att de som skränat mest om invandring hela tiden även skränat minst lika mycket om judar. Problematiskt.

Svensk naivism och snällism kombinerat med detta ligger bakom rätt mycket. Vi törs ju inte ens säga åt andras ungar när de beter sig illa, och vi låter inte heller andra säga åt våra barn när de beter sig illa. Där börjar det.

Att det finns flyktingströmmar i världen är kanske inte Sveriges fel.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Jag tycker de skulle statuerat exempel mot israelhatet vid baltiska hallen 2009. Nu är det så dags.

Läste precis en artikel i Sydsvenskan från 2009 om det och polisen dementerade att brotten mot judarna hade ökat redan då.

Jag tänker på en annan sak som hände i Malmö där det basunerades ut rasistiskt dåd i media. De skrev att en person blivit nedkastad från en bro och glömde nämna att det var en jude som blev nedkastad av ett gäng araber.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Hamas visste exakt vad Israel skulle göra, om de gick över gränsen och begick fruktansvärda terrordåd.
Trots det...gjorde de det.
Sedan gömde de sig bland civila.
Att sedan gnälla över att civila dödas, ja ok...

Sammanfattningsvis, det var INTE ok att begå dessa fruktansvärda terrordåd !!!
Din slutsats är alltså att det är Hamas fel att Israel dödar tiotusentals oskyldiga palestinier? Israel styr inte själva över sina handlingar, och har inget ansvar för vad de gör?
Israel har gjort ett aktivt val, man har valt att mörda tiotusentals oskyldiga i sin jakt på några terrorister.
Internationella domstolen i Haag håller inte med dig.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Läste precis en artikel i Sydsvenskan från 2009 om det och polisen dementerade att brotten mot judarna hade ökat redan då.

Jag tänker på en annan sak som hände i Malmö där det basunerades ut rasistiskt dåd i media. De skrev att en person blivit nedkastad från en bro och glömde nämna att det var en jude som blev nedkastad av ett gäng araber.
Det är Israels fel. Israel visste exakt hur attityden till judar skulle bli, när man valde att bomba Gaza. Att man sedan valde att strunta i detta...ja, vad ska man säga?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Läste precis en artikel i Sydsvenskan från 2009 om det och polisen dementerade att brotten mot judarna hade ökat redan då.

Jag tänker på en annan sak som hände i Malmö där det basunerades ut rasistiskt dåd i media. De skrev att en person blivit nedkastad från en bro och glömde nämna att det var en jude som blev nedkastad av ett gäng araber.
Då bodde jag på davidshall, nära för ”studiebesök”. Senare 2009 flyttade jag temporärt ut till Kroksbäck och den bron är precis utanför var jag bodde, sista gångbron. Har mest erfarenhet av grupperna med svagbegåvade som bevakade ”sin” bro. Mannen som blev nedkastad har jag bestämt för mig var svart afrikan, gambian kanske? Alltså hatobjekt också han för nämnda ”brovakter”. Tror det hände efter jag flyttat.
Därefter bodde jag granne med synagogan från sensommaren 2010. Man kan säga att det började med en smäll. Alltså attentat mot synagogan första natten.

Man utgår från alla (o)möjliga utom de uppenbara förövarna när det ska skrivas om det. 3 skapliga smällar tills jag flyttade årsskiftet 2017/2018, förutom allt annat idiotiskt orten håller på med.
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Av lätt insedda skäl har DN mfl alltid stått på rätt sida i denna sak. Inte alla skribenter/journalister men sådant måste man skilja på när det gäller press i en demokrati. Nu handlar tråden inte om ”invandring” per se där ett problem varit att de som skränat mest om invandring hela tiden även skränat minst lika mycket om judar. Problematiskt.

Svensk naivism och snällism kombinerat med detta ligger bakom rätt mycket. Vi törs ju inte ens säga åt andras ungar när de beter sig illa, och vi låter inte heller andra säga åt våra barn när de beter sig illa. Där börjar det.

Att det finns flyktingströmmar i världen är kanske inte Sveriges fel.
Första stycket. Snälla, säg att du skämtar. Det gör du, va?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Av lätt insedda skäl har DN mfl alltid stått på rätt sida i denna sak. Inte alla skribenter/journalister men sådant måste man skilja på när det gäller press i en demokrati. Nu handlar tråden inte om ”invandring” per se där ett problem varit att de som skränat mest om invandring hela tiden även skränat minst lika mycket om judar. Problematiskt.

Svensk naivism och snällism kombinerat med detta ligger bakom rätt mycket. Vi törs ju inte ens säga åt andras ungar när de beter sig illa, och vi låter inte heller andra säga åt våra barn när de beter sig illa. Där börjar det.

Att det finns flyktingströmmar i världen är kanske inte Sveriges fel.
Inget hindrade stora åsiktskrafter inom politik eller media att protestera mot påtvingad massinvandring från Mellanöstern som inga av våra grannländer sett ens en tiondel av. De som gjorde det inom den vanliga åsiktsfåran frystes snabbt ut, tex Lars Leijonborg, Jörgen Huitfeldt och Tobias Billström. Försök inte skriva om historien.
Flyktingströmmar har ingenting med arabisk ockupation av Sverige att göra.
Gör om, gör rätt. Eller stå still bara, du befinner dig i ett hörn. 😃

Att judar inte kan bo i Malmö är de sammas fel, inklusive alla som röstat på dem.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Då bodde jag på davidshall, nära för ”studiebesök”. Senare 2009 flyttade jag temporärt ut till Kroksbäck och den bron är precis utanför var jag bodde, sista gångbron. Har mest erfarenhet av grupperna med svagbegåvade som bevakade ”sin” bro. Mannen som blev nedkastad har jag bestämt för mig var svart afrikan, gambian kanske? Alltså hatobjekt också han för nämnda ”brovakter”. Tror det hände efter jag flyttat.
Därefter bodde jag granne med synagogan från sensommaren 2010. Man kan säga att det började med en smäll. Alltså attentat mot synagogan första natten.

Man utgår från alla (o)möjliga utom de uppenbara förövarna när det ska skrivas om det. 3 skapliga smällar tills jag flyttade årsskiftet 2017/2018, förutom allt annat idiotiskt orten håller på med.
Jag minns det som att det var kurder som kastade afrikan.

Vart var DN då? 😅
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Din slutsats är alltså att det är Hamas fel att Israel dödar tiotusentals oskyldiga palestinier? Israel styr inte själva över sina handlingar, och har inget ansvar för vad de gör?
Israel har gjort ett aktivt val, man har valt att mörda tiotusentals oskyldiga i sin jakt på några terrorister.
Internationella domstolen i Haag håller inte med dig.
Att du allt som oftast väljer att avsiktligt misstolka det andra skriver, leder till att det inte går att diskutera sakligt med dig.
Skärpning!
Läs det jag skrev tidigare.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Apropå de Israelvänner vi har i Sverige a la DN mfl, samt israeler, eller bara sionister, som jag själv för övrigt påstår mig vara, har ofta ett märkligt och irriterande karaktärsdrag, nämligen att de inte vill bo med arabiska terrorister som skränar och begår våldsdåd. So far so good.

Men varför alla övriga europeer, exklusive judar, skall påtvingas detta mot sin vilja är inget de verkar ha så mycket problem med. Är det någon typ av hämnd för nazismen? Eftersom Europa gjorde detta mot dem ska vi nu få Islam? Att nämna grupper inte förstår den europeiska nationalismen alls är inte smickrande alls faktiskt, och det göder sannolikt konspirationsteorier också.

Ja nu är det politiskt korrekt att påtala att judar förföljs i Sverige. Men är det politiskt korrekt att erkänna att etniska svenskar också förföljs? Not yet.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top