Jag tillhör ju dom som ibland står på bulten och fotar lite. Och visst, ibland är de folk som i efterhand säger att om dom hade vetat att jag stog där så hade dom gasat på lite extra, i tron att dom får ännu coolare bilder
Ibland märker man också att folk åker fram å tillbaka, och mosar på lite extra och kör över sin förmåga där jag står. Då tar jag demonstrativt ner kameran. Om dom har så dålig koll på sina egna handlingar, sitt ansvar för sitt eget å andras liv, så kan jag iaf ta bort det som triggar det, och försöka sända ut budskapet att jag vill fota snygga hojar, och snygg kurvtagning, inte idioter.
Däremot, det finns ju dom som verkligen kan köra å andra sidan, och håller bra spårval, "lagom" hastighet och iaf lägger lååånga knäskrap, dom fotar jag gärna
Tråden där man kan skriva att man ska ut å fota tycker jag är klockren! Visst, jag gillar att fota, men att åka 7-8 mil, stå på en åker å frysa å så kommer det en hoj i halvtimmen, när dom som ville bli fotade råkar åka på nån annan väg just den eftermiddan, det känns lite bortkastat. Men fortfarande, jag anser att det är den som kör som har hela ansvaret, så länge vi fotografer inte står ivägen, eller gör andra dumheter som kan störa trafiken.
Hela diskussionen kan ju jämföras med alla som säger "nä, skulle jag ha en sån där supersporthoj, då skulle jag köra ihjäl mig direkt!"
Alla hojar har en gasrulle, och det är föraren och ingen annan som styr den