Jag tycker att det är intressant att folk, trots allt som skrivit och trots att de förmodligen har försäkringsvillkoren hemma, fortfarande inte förstår. Jag tycker inte att det är så svårt, om pappa för sina egna pengar/lånade pengar köper en hoj till sig själv för att använda den själv och ha den parkerad hemma när han inte använder den, och lånar ut den nån gång ibland till sin son, då är det inte skenförsäkring. Om sonen köper en hoj för sina egna/lånade pengar genom sin far, pappas namn står på ägarbeviset, pappa försäkrar hojen och får en långt lägre premie, utan att köra en meter och utan att veta vad det är han står som ägare till, då är det skenförsäkring. Hur svårt är det igentligen att förstå? När jag var 19 hade jag inte ens en gsx600f att leka med så undrar vem det är som är lyckligt lottad?
Klart man är avundsjuk och suktad när folk har bättre7snyggare/roligare saker än man själv, men sånt är livet, vilket troligen kommer som en överraskning för flertalet här inne.
Försäkringsbolag är inte dumma, det är inte svårt att spåra en transaktionskedja via bank tex, det är inte svårt att knacka på dörren hos pappa och fråga vid vilket varvtal rödmarkeringen ligger på hojen eller hur brett bakdäcket är. Gissa om pappa kan det?
Fattar inte varför jag ens orkar skriva, det enda det genererar är gnäll och massor med "min pappas arbetskamrats rumskompis brorson som är 18 år och har mellankort fick minsann ersättning när han körde på bakhjulet med sin fulleffekts-R1 och skrotade den och han skenförsäkrade på sin farmors häst"-historier.