Är det dags för mig att skenförsäkra?

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
Nicke skrev:
Har du provat? Jag tycker "no pay - no play". Betalar 32' hel/helår för min men ställer på/av hyfsat ofta. Du kanske har hakat upp dig på den tekniska delen av ljugandet och låter pappa betala hoj och försäkring så att det ska se bra ut på pappret. Jag hör i alla fall till dom som hoppas att de nya hårdare tagen ska få MÅNGA att tveka till skenförsäkring pga risken att helt bli utan ersättning.

Du börjar bli lite syyr va... :D

Faktum är att försäkringsbolagen har skitsvårt att bevisa ägarförhållandet och vem som kör mest...OM man gjort som jag skrev titigare.

Skenförsäkring är en stor finne i röven på försäkringsbolagen.... men det de håller på med tycker jag är fördjävligt... Man betalar massor med pengar i helförsäkring.. för att sedan stå där utan ett rött öre!?!

Varför skriver inte försäkringsbolagen skriver dit en till paragraf...
"För att vagnskada ska gälla, får endast försäkringstagaren vara förare!!
Då är det färdigdiskutterat!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Kostet78 skrev:
Varför skriver inte försäkringsbolagen skriver dit en till paragraf...
"För att vagnskada ska gälla, får endast försäkringstagaren vara förare!!
Då är det färdigdiskutterat!

Därför att man självklart ska få låna ut ett fordon?

Alla tänkande varelser högre än svinet begreiper dessutom vad som menas med skenförsäkring, du vet ju själv att det är precis det du gör. Varför då hyckla med det? Åker du på en smäll av bolaget så är dina chanser att vinna mycket små.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Kostet78 skrev:
... Man betalar massor med pengar i helförsäkring.. för att sedan stå där utan ett rött öre!?!

!

Kan du presentera ett fall där det är solklart att allt är schysst men du ändå inte fått ut ersättning?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Joshi skrev:
[jag] Sattsade på ett säkert kort o köpte en triumph... Visst försäkringen står på farsan men jag får köra hojen utan prob.
Din pappa saknar försäkrat intresse. Din MC är i princip oförsäkrad. Sorry, men så är det.

Over and out II :hej

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
zykl0n skrev:
Jo det finns faktiskt många exempel.
Och när det går så långt som till domstol är det riktigt svårt att vinna.
Hur tror du det går när multimiljardföretaget slåss mot lilla dig.
Hur många år har du råd att processa?

Få höra ett exempel...

Ett försäkringsbolag i "multimiljadard" storlek nekar inte ersättning om dom inte har torrt under fötterna....

Och har man gjort som jag skrev tidigare så FÅR MAN ERSÄTTNING!!!

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Äh - jag är inte syyr, mest less. Jag tycker att de som skenförsäkrar gör nåt förjävligt medan du tydligen tycker att f-bolagen är ruttna som inte betalar ut ersättning till skenförsäkrare. Har du nån egen erfarenhet eller? Jag skulle inte vilja chansa med en hoj i 100-tusenkronorsklassen. Har man en billig hoj så är det ju onödigt med helförsäkring. Tänk på att det inte är du som behöver vara hardcore utan din förälder måste stå och ljuga nån rakt upp i ansiktet vid ev. incident.

Kostet78 skrev:
Du börjar bli lite syyr va... :D

Faktum är att försäkringsbolagen har skitsvårt att bevisa ägarförhållandet och vem som kör mest...OM man gjort som jag skrev titigare.

Skenförsäkring är en stor finne i röven på försäkringsbolagen.... men det de håller på med tycker jag är fördjävligt... Man betalar massor med pengar i helförsäkring.. för att sedan stå där utan ett rött öre!?!

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
OLJEKYLD GSXR skrev:
Kan du presentera ett fall där det är solklart att allt är schysst men du ändå inte fått ut ersättning?

Nä... men tydligen så kan en hel del andra göra det härinne!

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
Chris Ash skrev:
Därför att man självklart ska få låna ut ett fordon?

Alla tänkande varelser högre än svinet begreiper dessutom vad som menas med skenförsäkring, du vet ju själv att det är precis det du gör. Varför då hyckla med det? Åker du på en smäll av bolaget så är dina chanser att vinna mycket små.

Jag äger min XR650 själv.. :tomten

Och har du gjort som jag skrev tidigare så åker du inte på nån smäll av bolaget! :gnissla

Tollbert

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ1N
Jag har alltid suttit och studerat dessa trådar men har aldrig orkat svara på någon av dem för att dom alltid har ballat ur. Men jag tänkte bara fråga hur många som har jobbat svart här inne på forumet? Om ni nu har det hur förklarar ni det för dom som knegar arslet av sig men ändå betalar skatt i slutet av månaden. Det måste ju ändå kunnas jämföras med skenförs. för ni lever ju ändå på andras skattepengar. Tycker det är lite för mycket moralsnack ibland. Missförstå mig inte, jag förstår er som blir upprörda men ibland måste man kolla så man har rent mjöl i påsen själv innan man postar något.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kostet78 skrev:
Jaja, problemet uppstår först när din pappa stämmer F-bolaget. Tror du att han är beredd att göra det? Stå är och ljuga sig blå och svara på en massa lömska och jobbiga frågor avsedda att avslöja honom som den lögnare han då är...

Over and out III :hej

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Kostet78 skrev:
Nä... men tydligen så kan en hel del andra göra det härinne!

Du missuppfattar nog oljekyld.....

Är det solklart att allt är schysst får du pengar, är det inte solklart, som i ditt fall så får du inga pengar. Oavsett hur mycket du inbillar dig det, din hoj är i princip helt oförsäkrad! Att köra utan trafikförsäkring är no good......

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
Bingo skrev:
Jaja, problemet uppstår först när din pappa stämmer F-bolaget. Tror du att han är beredd att göra det? Stå är och ljuga sig blå och svara på en massa lömska och jobbiga frågor avsedda att avslöja honom som den lögnare han då är...

Over and out III :hej

Du ger dig inte.... vänta ska jag skriva ett inlägg igen!!

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Kostet78 skrev:
Få höra ett exempel...

Ett försäkringsbolag i "multimiljadard" storlek nekar inte ersättning om dom inte har torrt under fötterna....

Och har man gjort som jag skrev tidigare så FÅR MAN ERSÄTTNING!!!

Bara för att du tar pengar och ger din pappa och han sköter hela köpet är du inte säker på något vis.
Och jag tror inte jag orkar förklara varför för du verkar inte ha så lätt för att förstå eller också vill du inte.

Jag fick bråka i 15månader för att få ut pengar för min stulna hoj.
I det fallet var allt rätt med försäkringen men bolaget värderade ner min cykel till vattenvärde.
De bråkar gärna och länge, det värsta som kan hända är att de får betala ut pengar.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Kostet78 skrev:
Jag äger min XR650 själv.. :tomten

Och har du gjort som jag skrev tidigare så åker du inte på nån smäll av bolaget! :gnissla

Du är ovanligt styvnackad och engagerad för att det förhållandet skulle vara det rådande...men jaja.... :rolleyes:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
kk74 skrev:
Får man inte betala sina egna domstolskostnader i så fall? Vilket snabbt springer iväg...

Skenkostnader? Pappa kanske kan betala.

Försök gärna stämma ett försäkringsbolag när ni redan vet att ni har fel. De har en och annan jurist på lönelistan...

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
weeeiii skrev:
jag ska köpa mig en lite större hoj än min lilla 125:a

//

i 2 år...ska inte hända några olyckor! (kan hända ändå, ja vet)

du ska nog kolla upp andra försäktrings bolag tror ja... jag står på min hoj, dock är det en gammal TZR sen -87, men endå, ja betalar 1200Kr/helår/hel förs. vilket inte e farligt alls.

har ni inte råd att stå på grejorna själva så köp inte. jag står för allt som e mitt, samt allt jag gör. kan man inte göra det så ska man inte ha grejer.

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Hur är det med bilar? jag kör både min pappas och min mammas bil regelbundet. Antar att alla föräldrar tar den billigast försäkrigen dom kan få vilket då förmodligen är någon 40+, 50+ eller likanande.

Jävligt illa av FB att säga att en sak över telefon, och efter en Ev vurpa påstå att försäkrigen inte alls gäller när dom har sagt att det gör det när man hörde sig för om försäkrigen via telefon.

Är inte det att luras? Jag kan ju inte veta all vad gäller försäkringar, jag litar ju på mannen/kvinnan som jag ringer till på FB.

Jag blir så trött...

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
Om hojjen är kontant betald med kvittot i din fars namn.... och om motorcyckeln är försäkrad osv... i din fars namn. Då är Motorcyckeln juridiskt sett din fars! Det är alla överens om eller.....?

Om försäkringen tillåter så får han även låna ut sin motorcyckel...
Det är vi oxå överens om hoppas jag......?

Om han lånat ut motorcyckeln till sin son... och denna råkar krasha så är det försäkringsbolagets sak att bevisa att motorcyckeln är sonens egentligen....
Nån som har nå invändningar....?

Misstänker försäkringsbolaget "skenförsäkring" kommer de skicka ut ett brev med en fråga om ägandeförhållande till fadern.... Och det kommer även vara intresserade av köpehandlingarna......

När försäkringsbolaget fått dessa (köpehandlingarna)kommer de värdera hojjen... och betala ut ersättning!!! :4skrika

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...