De verkar ha gjort en hel del, konstigt nog har man missat allt detta. Men dessa två punkter måste vara de bästa dom har gjort! Undrar hur hoj-Sverige hade sett ut om dessa två gick igenom... Så det är väl bra att man betalar denna ynka summa för medlemskapet!
Nja är väl lite helgonförklaring. Likaså en ensam man/kvinna kan sitta med sitt plakat i protest mot nått förslag o sedan ta åt sej äran att JAG stoppade det. Nu är iof smc ganska stort med en betydande röst, men ensamma är dom värda 0 i maktens korridorer.
Och vad har du själv bidragit med för att JAG skall kunna få köra den hoj jag vill? Misstänkte det, inte mycket!
Inte nått så korrekt antagande.Massa text
... Mycket jag inte delar dock, som i sin tur är riktat förbi dom iof.
Och vad har du själv bidragit med för att JAG skall kunna få köra den hoj jag vill? Misstänkte det, inte mycket!
SMC drivs av sina medlemmar. En del av dem jobbar aktivt för att ALLA motorcyklister skall ha RÄTTEN att få köra mc. Vem som sedan tar åt sig äran när du jag fortfarande har valfriheten spelar mindre roll men om det inte fanns någon annan som ens brydde sig (så det märktes) är det väl rimligt att anta att SMC:s röst påverkade. Om inte annat hördes den, till skillnad från din röst!
Du skall inte bli medlem om du inte tror att SMC jobbar även för dig! Men ta reda på lite fakta innan du börjar misstänkliggöra världens största mc-organisation (japp det är SMC) för att inte bli hörd eller tas på allvar av dem som du valt skall styra detta land (våra folkvalda politiker).
Problemet vi motorcyklister har, och som "jobbar" mot oss, är olyckorna som sker. Oavsett vad DU tycker om det så bryr sig nämligen politikerna som du valt att detta är viktigt att försöka minska. För när du hamnar på sjukhus efter en vurpa som du själv orsakat börjar du kosta oss skattebetalare en massa pengar (japp du är också med och betalar så till vida du betalar in skatt). Och politikerna du valde bryr sig om pengar (sorry men så är verkligheten).
Ett enkelt sätt för de folkvalda politikerna att kraftigt sänka dessa kostnader är att förbjuda mc i trafik. Vi, motorcyklister, är en alldeles rför liten grupp väljare för att det skall påverka valutgången efter mandatperiodens utgång. Dvs. politikerna du valt MÅSTE inte bry sig om vad du tycker i frågan. Så varför förbjuder de då inte framförandet av mc. Det är den i särklass enklaste åtgärden och med det överlägset snabbaste resultatet till bättre ekonomi!? De fattar inte detta enkla beslut för att de inte VILL. Men det kan när som helst ändra sig utan att de måste fråga dig om lov.
Nu RÅKAR det vara så, tack vare ett idogt arbete från SMC:s sida, att politikerna har BÖRJAT fråga SMC om råd/expertishjälp vad gäller motorcyklismen i sverige. HUR har detta varit möjligt, tidigare brydde de sig inte ett skit!? Enkelt käre Whatson. SMC har "smötjt" politikerna med vad de VILL höra/se för att fortsätta tillåta att du och jagskall få köra hoj även i framtiden.
Vad var det de ville se/höra då??? SÄKERHETSTÄNK/RISKMEDVETENHET osv. Så det du kallar säkerhetsnoja var i själva verket en förutsättning för att få politikerna att BÖRJA lyssna och visa LITE hänsyn mot dig och mig.
Då detta är grunden, att de VILL lyssna, till att KUNNA påverka har man således kommit väldigt långt inom SMC. SMC är idag en organisation som våra politiker bryr sig om. Och SMC jobbar för sveriges ALLA motorcyklsiter ÄVEN dem som inte är medlemmar.
SMC kanske inte är något för alla som kör hoj men de är definitivt något för dem som kör hoj och som bryr sig om att få fortsätta köra hoj. Så de som ännu ej är medlemmar saknar antingen kunskapen om vad SMC gör ELLER så har de helt enkelt inte det riktiga intresset för att få fortsätta köra hoj.
Just my 5 cent´s!
// Niklas
Nja, AMA, American Motorcyclist Association är störst om man rättar sig efter fakta med mer än 300 000 mc förare och bildades redan 1924.Så hur var det nu med faktan !?.
OK, tack för korrigeringen. Vad gäller örig info. stämmer den i alla fall och vilken mc-organisation är störst i Europa? ;-)
SMC gör mycket bra arbete, men jag kommer inte att betala medlemsavgiften mer eftersom jag känner mig träffad av extremt beteende rapporten.
BMF, British Motorcycle Federation är störst i Europa och bildades 1960 i ett försök att ena alla olika mc grupperingar i England.
Sedan verkar det faktiskt som om SMC seglar in på en hedervärd tredjeplats ... inte illa alls med tanke på folkmängden i Sverige.
Då har man utelämnat Hells Angels och Bandidos i världen som är klubbar och inte organisationer.
Acceptera o följa är två skilda ting. Vilja-visst, orka-nej.Men du accepterar det och vill inte förändra?
JaÄr BMF verkligen en idéell organisation?
Du och jag kvalar inte ens i extremgruppen med våra touringjärn.
jag känner att jag kvalar in på delen där inspirerad körning tolkas som "aggresiv körning jämfört med andra medtrafikanter" och bakhjulskörning .. Det känns som det sitter några stofiler där på SMC och bestämmer vad som är OK körning och inte. SMC kanske inte förstår att en stor del av motorcyklister gillar att köra inspirerat - eller om de förstår, så vill de inte kännas vid den gruppen eftersom jantelagen träder in.
Sååå - Du känner inte alls Du kanske missat nåååågot litet av debatten i ett antal trådar senaste månaderna? Ser Du någon skillnad på att:...Det känns som det sitter några stofiler där på SMC och bestämmer vad som är OK körning och inte. SMC kanske inte förstår att en stor del av motorcyklister gillar att köra inspirerat - eller om de förstår, så vill de inte kännas vid den gruppen eftersom jantelagen träder in.
Nu är del väl så att de som kör inspirerat, inte alla men en del kör förbannat dåligt.jag känner att jag kvalar in på delen där inspirerad körning tolkas som "aggresiv körning jämfört med andra medtrafikanter" och bakhjulskörning .. Det känns som det sitter några stofiler där på SMC och bestämmer vad som är OK körning och inte. SMC kanske inte förstår att en stor del av motorcyklister gillar att köra inspirerat - eller om de förstår, så vill de inte kännas vid den gruppen eftersom jantelagen träder in.
Nu är del väl så att de som kör inspirerat, inte alla men en del kör förbannat dåligt.jag känner att jag kvalar in på delen där inspirerad körning tolkas som "aggresiv körning jämfört med andra medtrafikanter" och bakhjulskörning .. Det känns som det sitter några stofiler där på SMC och bestämmer vad som är OK körning och inte. SMC kanske inte förstår att en stor del av motorcyklister gillar att köra inspirerat - eller om de förstår, så vill de inte kännas vid den gruppen eftersom jantelagen träder in.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |