nabru
Medlem
KawaZX12r skrev:Vad gnäller du för? Stanna eller stick, det är ditt val.
Jag moraliserar inte över saken, men tycker inte att det är speciellt moget att
diskutera detta i forumet. Mind your own buisness.
---Agree
KawaZX12r skrev:Vad gnäller du för? Stanna eller stick, det är ditt val.
Jag moraliserar inte över saken, men tycker inte att det är speciellt moget att
diskutera detta i forumet. Mind your own buisness.
Avarage skrev:Om man inte riskerar mer än några futtiga 100-lappar i böter och du inte är ute på ett livsviktigt uppdrag (så som att skjutsa en dödligt sjuk släkting/vän) till sjukhus. Varför då över huvud taget sätta ditt och andras liv på spel?
Men när man försöker göra sådant under press, när adrenalinet är fyllt upp över öronen, så minskar ens körtekniska förmåga och risken för misstag är uppenbar.
Dax att tänka om låter det som? Fast det avgör du ju själv och inte jag!
Jag kan förstå, även om det är ett tag sedan jag var ung och ville vara häftig inför mina kompisar (nu menar jag inte att du försöker vara det så misstolka mig inte), att man vill ha något utöver det vanliga att "skryta om" och som gör att man blir bekräftad av dem man bryr sig om. Men bryr de sig inte om en om man INTE utsätter sig själv för extrem fara? Vad är det då för vänner att ha? Tänkt om man inte klarar sig?
// Niklas
bmwjohan skrev:varför tror många att det är totalt livsfarligt att köra ifrån snuten. det står alltid "sätter ditt och andras liv på spel". oftast är det jävligt enkelt att dra snuten, man behöver typ bara köra som vanligt. gasa på lite och sen är dom borta.
när det här killen nu har dragit snuten så många gånger som han har, tror du verkligen då att han känner en enorm press varje gång han gör det? han kanske inte känner någon press alls. han kanske bara myser och njuter när han gör det.
sen är jag också trött på det här snacket med att man drar snuten för att vara tuff inför sina kompisar. jag tror att det är jäkligt få som drar snuten för att vara tuff inför kompisarna. man drar snuten av en massa andra anledningar. i alla fall gör jag det. tex, slippa böter, körkortsindragning, slippa se snutarnas nöjda min när dom tar en, osv. sen är det en underbar känsla att dra dom och tänka på hur förbannade dom blir när man kommer undan. jag skrattar mig tillsängs varje kväll i minst en vecka efter varje snutförnedring. en underbar känsla helt enkelt. den här sista anledningar funkar dock bara för oss som har träffat på många väldigt otrevliga snutar.
ps. jag måste förtydliga en sak. inga av dessa anledningar är några bra anledningar så klart. det är jätteomoget och omoraliskt och allt sånt. jag ville bara skriva att det inte är så speciellt många som drar snuten för att impa på sina kompisar. tror jag i alla fall
fazerfun skrev:
Panos skrev:<att slippa böter>
vaddå har ni inte råd att
betala böterna
S#3 skrev:.....Trött tråd!!! Vuxna människor väx upp ffs! Ansvar är individuellt. Kan bara säga att någon gång så går dessa "myskänslor att dra snuten etc ..." åt helvete....eller så slutar man som han som landade på cafét vid plattan i Sthlm med en blåvit V70 i bakhjulet......nämen, det är det ju värt för lite böter......if you can´t do the time, don´t do the crime!!
Stäng tråden!
Comi skrev:Jag är så trött på alla fiffiga klasspoliser!!!!
Racingforumet är väl det som passar bäst med tanke på vad sporthojarna är byggda för.Comi skrev:Kanske det vore bra med en underkategori på forumet för killar/tjejer som kör hoj som dom är byggda för?
Det finns ju mekhörnor och racingforum osv.
bmwjohan skrev:den här sista anledningar funkar dock bara för oss som har träffat på många väldigt otrevliga snutar.
Avarage skrev:...Men när man försöker göra sådant under press, när adrenalinet är fyllt upp över öronen, så minskar ens körtekniska förmåga och risken för misstag är uppenbar.
Allt bara för ett par futtiga 100-lappar!
..
Kör snyggt!
// Niklas
Panos skrev:<att slippa böter>
vaddå har ni inte råd att
betala böterna
Silwer skrev:Om man nu inte har för avsikt att imponera på någon med sina dra-snuten bravader så kan man ju fundera på varför så många alltid ändå gärna vill göra trådar om sådant och berätta för alla?
Jo jag har lurat polisen jag med, främst när jag var ung och dum och körde diverse olagliga fordon så skryt skryt
bmwjohan skrev:varför tror många att det är totalt livsfarligt att köra ifrån snuten. det står alltid "sätter ditt och andras liv på spel". oftast är det jävligt enkelt att dra snuten, man behöver typ bara köra som vanligt. gasa på lite och sen är dom borta.
... man drar snuten av en massa andra anledningar. i alla fall gör jag det. tex, slippa böter, körkortsindragning, slippa se snutarnas nöjda min när dom tar en, osv.
..Om du läser ordentligt så är det inte det jag säger. Jag påvisade enkla fakta att man kan råka illa ut!! OCh jo....de får göra om "föraren uppvisar total likgiltighet inför sitt och andra människors liv..." och det är faktiskt föraren av den blåvita som avgör detta......vill du lägga det förtroendet på den ...........Comi skrev:Det var ju riktigt begåvat gjort av snuten.
Jag känner killen och några andra polare tittade på när det hände.
Allvarligt?
Polisen uppgift är att skydda ALLA mäniskor. Dom får inte köra på någon för att han kört utan körkort eller för fort.
Innan du skriver något mer korkat i stil med att man får "skylla sig själv", så prova att tänk lite.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|