Halogen
Apajävel!
Intressant att se ah17 inblandad i en diskussion om vetenskap, ah17 som enligt egen utsago inte hyser någon större respekt för akademiker.
ah17 skrev:...
Frågan hedrar inte sin avsändare direkt, som Jan-O skulle sagt.
Men ja jag är en vetenskapsfundamentalist.
Halogen skrev:Intressant att se ah17 inblandad i en diskussion om vetenskap, ah17 som enligt egen utsago inte hyser någon större respekt för akademiker.
Det var ju flera dagar sedan.honkiie skrev:Stäng tråden nu, ni missar viktigare nyheter som att mr miyagi har dött!
honkiie skrev:Stäng tråden nu, ni missar viktigare nyheter som att mr miyagi har dött!
Gixxer-Anders skrev:Föds man även till att vara pedofil?
Stod i blaskan för några dagar sedan att det nya barnporrfiltret som man (telia?) börjat köra med sen ett tag tillbaka stoppar c:a 30.000 requests per dag. Det tycker jag är ganska många. Alltså är pedofili vanligt.
Betyder det att det är normalt?
ah17 skrev:Nja säg så här:
Om evo-teorin är falsk, hur kan man visa det?
Mattehuggorm skrev:Jag har ingen aning om man föds till pedofil eftersom jag aldrig pratat med någon pedofil.
Jag får det till ungefär 0.33% av Sveriges befolkning om man antar att inte samma människa blir blockad flera gånger, vilket de säkerligen blir.
Inte riktigt samma nivå som 5 %.
Men anta att det räknas som normalt med pedofili och att man föds till pedofil.
Alla får tycka om vad de vill, MEN en pedofil idkar samlag med ett barn som inte (iaf i de flesta fall skulle jag tro) vill. Då är de skyldiga till sex med minderårig och våldtäkt.
Homosexuella människor som har sex har det oftast för att de vill.
Därför tycker iaf jag att det är mer "normalt" med homosexuella än med pedofiler. Dels för att fler är homosexuella och dels för att de inte skadar någon annan med sin sexualitet.
Även om pedofilerna kom upp till en nivå av 5 % så skulle jag tycka att det var fel med pedofili eftersom de skadar andra individer när de tillfredsstller sig själva. (både direkt och indirekt, vissa våldtar barn och andra kollar på bilder och filmer av barn som är nakna eller våldtas eller dylikt)
Så länge pedofilerna inte gör någon annan illa så tycker jag att de får vara pedofiler, eftersom de troligen är födda som pedofiler.
Men att göra illa andra för att tillfredsställa sig själv tycker inte jag är sjyst.
Nu upprepade jag mig själv lite grann, hoppas ni orkade läsa iaf
Halogen skrev:Intressant att se ah17 inblandad i en diskussion om vetenskap, ah17 som enligt egen utsago inte hyser någon större respekt för akademiker.
Mattehuggorm skrev:Det är svårt att bevisa, men försök att bevisa en teori som stämmer bättre.
Du kan ju dra den där om Adam och Eva, för den är ju rätt trolig
Har du nån annan så får du gärna berätta för oss andra hur jorden skapades.
Chris Ash skrev:Det märks i alla fall, hans resonemang är varken speciellt vetenskapliga eller akademiska.
Chris Ash skrev:Vilken mall är den normala? Vem bestämmer och fastslår vad som är normalt och onormalt?
Men pedofili klassas som ett sjukdomstillstånd enligt DSM-IV. Där fö homosexualitet var registrerat för inte alltför länge sedan. Det är dock inget folk är eniga om, långt ifrån.
ah17 skrev:Bonny, eller alla andra förståsigpåare
Vad krävs för att vederlägga termodynamikens första sats?
Svar: Jo tex en perpetuum mobile.
Vad krävs för att vederlägga evolutionsteorin?
Chrille skrev:Vilka FAKTA har du presenterat?
bonny skrev:Dessutom har han utrustats med något som vi andra saknar: En objektiv syn på livet!
bonny skrev:detta bevisar han vetenskapligt med liknelser och citat hämtade i Aftonbladet eller på erixon.com
ah17 skrev:...
Det var ju ett jädra tjat om akademikerdyrkan. Men visst om ni är sugna på akademi och vetenskap så kan jag lista några exempel som ni kan suga i er:
*Ekonomilektorn som beräknade invandringens kostnader till cirka 250miljarder årligen.
*Finsk snubbe vars titel jag glömt som påpekat och kopplat IQ med välstånd till olika folkslag.
*Professor Eva (könskriget) som menar att det pågar satanistiska riter med småbarn i sverige, frekvent.
Skall vi enas om alla akademikers förträfflighet?
...
ah17 skrev:...Det påminner mig om när man bränner myror med förstoringsglas. ...
t-rex skrev:Jag antar att du på nåt märkligt sett försöker skämta....
ah17 skrev:Vanligt svar när argumenten tar slut....vart tog din vurm för akademiker vägen?
Eller är det bara de akademiker som lägger fram "rätt" saker som räknas?
ah17 skrev:Jasså, källa tack.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |