Åke Green frias - det var inte hets mot homosexuella

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Intressant att se ah17 inblandad i en diskussion om vetenskap, ah17 som enligt egen utsago inte hyser någon större respekt för akademiker. :lol

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
ah17 skrev:
...

Frågan hedrar inte sin avsändare direkt, som Jan-O skulle sagt.

Men ja jag är en vetenskapsfundamentalist.

Jan-O? Jaja, vi väljer alla våra idoler.

Du gillar alltså vetenskap, om man då bara får bortse från de där jobbiga akademikerna som fan inte gått i nån LHS och allt annat jobbigt skräp såsom... tja, vetenskaplig metod och sånt som bara ställer till problem. Jag menar, med ett par till lysande höstackexempel så är det nog inte annat kvar för de andra, missinformerade vetenskapsmännen, att packa ihop och lägga ner. Vi har ju ha17 som kommer med den obekväma sanningen, severad på ett fat! Gött!

Ja jesus....

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Halogen skrev:
Intressant att se ah17 inblandad i en diskussion om vetenskap, ah17 som enligt egen utsago inte hyser någon större respekt för akademiker. :lol

Jag likställer hela tråden med det gamla fina TV-programmet Diskutabelt med Aschberg.
Paneldebatt med vettiga människor som har åsikterna placerade lite olika.
Sen för att göra programmet mer sevärt så tar man in den där tålamodsbefriade galningen som är den enda som vet och förkunnar sanningen, iaf enligt sig själv då :D

Nu väntar jag bara på att någon ska prutta nationalsången eller något annat kultiverat och ah17 avreggar sitt sh-medlemskap i ren och skär panik innan Satans bögeri-konspiration drar ner honom i den svarta virveln av manlig kärlek och vaselin :cdevil

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Nu har tråden ballat ur så mycket att det är dags för en favorit som sällan används nu mera:

:corn

honkiie skrev:
Stäng tråden nu, ni missar viktigare nyheter som att mr miyagi har dött! :gråta

vafalls?!?! RIP.

:martialar

Mattehuggorm

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E
Gixxer-Anders skrev:
Föds man även till att vara pedofil?

Stod i blaskan för några dagar sedan att det nya barnporrfiltret som man (telia?) börjat köra med sen ett tag tillbaka stoppar c:a 30.000 requests per dag. Det tycker jag är ganska många. Alltså är pedofili vanligt.
Betyder det att det är normalt?

Jag har ingen aning om man föds till pedofil eftersom jag aldrig pratat med någon pedofil.
Jag får det till ungefär 0.33% av Sveriges befolkning om man antar att inte samma människa blir blockad flera gånger, vilket de säkerligen blir.
Inte riktigt samma nivå som 5 %.
Men anta att det räknas som normalt med pedofili och att man föds till pedofil.
Alla får tycka om vad de vill, MEN en pedofil idkar samlag med ett barn som inte (iaf i de flesta fall skulle jag tro) vill. Då är de skyldiga till sex med minderårig och våldtäkt.
Homosexuella människor som har sex har det oftast för att de vill.

Därför tycker iaf jag att det är mer "normalt" med homosexuella än med pedofiler. Dels för att fler är homosexuella och dels för att de inte skadar någon annan med sin sexualitet.

Även om pedofilerna kom upp till en nivå av 5 % så skulle jag tycka att det var fel med pedofili eftersom de skadar andra individer när de tillfredsstller sig själva. (både direkt och indirekt, vissa våldtar barn och andra kollar på bilder och filmer av barn som är nakna eller våldtas eller dylikt)
Så länge pedofilerna inte gör någon annan illa så tycker jag att de får vara pedofiler, eftersom de troligen är födda som pedofiler.
Men att göra illa andra för att tillfredsställa sig själv tycker inte jag är sjyst.

Nu upprepade jag mig själv lite grann, hoppas ni orkade läsa iaf :brinnerup

ah17 skrev:
Nja säg så här:

Om evo-teorin är falsk, hur kan man visa det?

Det är svårt att bevisa, men försök att bevisa en teori som stämmer bättre.
Du kan ju dra den där om Adam och Eva, för den är ju rätt trolig :banana
Har du nån annan så får du gärna berätta för oss andra hur jorden skapades.

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Mattehuggorm skrev:
Jag har ingen aning om man föds till pedofil eftersom jag aldrig pratat med någon pedofil.
Jag får det till ungefär 0.33% av Sveriges befolkning om man antar att inte samma människa blir blockad flera gånger, vilket de säkerligen blir.
Inte riktigt samma nivå som 5 %.
Men anta att det räknas som normalt med pedofili och att man föds till pedofil.
Alla får tycka om vad de vill, MEN en pedofil idkar samlag med ett barn som inte (iaf i de flesta fall skulle jag tro) vill. Då är de skyldiga till sex med minderårig och våldtäkt.
Homosexuella människor som har sex har det oftast för att de vill.

Därför tycker iaf jag att det är mer "normalt" med homosexuella än med pedofiler. Dels för att fler är homosexuella och dels för att de inte skadar någon annan med sin sexualitet.

Även om pedofilerna kom upp till en nivå av 5 % så skulle jag tycka att det var fel med pedofili eftersom de skadar andra individer när de tillfredsstller sig själva. (både direkt och indirekt, vissa våldtar barn och andra kollar på bilder och filmer av barn som är nakna eller våldtas eller dylikt)
Så länge pedofilerna inte gör någon annan illa så tycker jag att de får vara pedofiler, eftersom de troligen är födda som pedofiler.
Men att göra illa andra för att tillfredsställa sig själv tycker inte jag är sjyst.

Nu upprepade jag mig själv lite grann, hoppas ni orkade läsa iaf :brinnerup

Bra resonemang! :banana

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Halogen skrev:

Det märks i alla fall, hans resonemang är varken speciellt vetenskapliga eller akademiska.

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
Mattehuggorm skrev:
Det är svårt att bevisa, men försök att bevisa en teori som stämmer bättre.
Du kan ju dra den där om Adam och Eva, för den är ju rätt trolig :banana
Har du nån annan så får du gärna berätta för oss andra hur jorden skapades.

Ja som sagt de sakerna är inte nödvändigtvis varandras motsatser.

Halogen skrev:

Jasså, källa tack.

Det var ju ett jädra tjat om akademikerdyrkan. Men visst om ni är sugna på akademi och vetenskap så kan jag lista några exempel som ni kan suga i er:

*Ekonomilektorn som beräknade invandringens kostnader till cirka 250miljarder årligen.

*Finsk snubbe vars titel jag glömt som påpekat och kopplat IQ med välstånd till olika folkslag.

*Professor Eva (könskriget) som menar att det pågar satanistiska riter med småbarn i sverige, frekvent.

Skall vi enas om alla akademikers förträfflighet? :7peta

Chris Ash skrev:
Det märks i alla fall, hans resonemang är varken speciellt vetenskapliga eller akademiska.

Nej om du menar att tex Chrille är ett föredöme så är jag smickrad över dit utlåtande.

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
Chris Ash skrev:
Vilken mall är den normala? Vem bestämmer och fastslår vad som är normalt och onormalt?

Men pedofili klassas som ett sjukdomstillstånd enligt DSM-IV. Där fö homosexualitet var registrerat för inte alltför länge sedan. Det är dock inget folk är eniga om, långt ifrån.

Just detta var ju min poäng.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Intressant att se att pedofilspåret var så känsligt.
Det är väl händelsevis ingen av debattörerna som råkat bosätta sig med en gammal tant som råkade ha en fjortonårig dotter?

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
Bonny, eller alla andra förståsigpåare

Vad krävs för att vederlägga termodynamikens första sats?
Svar: Jo tex en perpetuum mobile.

Vad krävs för att vederlägga evolutionsteorin?

Svar:..............................................

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
ah17 skrev:
Bonny, eller alla andra förståsigpåare

Vad krävs för att vederlägga termodynamikens första sats?
Svar: Jo tex en perpetuum mobile.

Vad krävs för att vederlägga evolutionsteorin?

Svar:........En apa gissar jag!...............

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
Chrille skrev:
Vilka FAKTA har du presenterat?

Vad jag kan påminna mig så har jag inte presenterat några fakta, ej heller några åsikter. Däremot har jag varit en nagel i ögat på åsiktspolisen.

Du kan tro att jag tycker det är roligt. Det påminner mig om när man bränner myror med förstoringsglas. Samma sak är det med flummeriet. Det luktar lika illa som bränd pissmyra när munnen börjar gå och invektiven börja komma.

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
bonny skrev:
Dessutom har han utrustats med något som vi andra saknar: En objektiv syn på livet!

Visst är det så, eftersom jag inte behöver köra allt genom ett PK-filter.

bonny skrev:
detta bevisar han vetenskapligt med liknelser och citat hämtade i Aftonbladet eller på erixon.com

Nja aftonbladet läser jag aldrig, om inte jag blir anmodan att läsa en viss länk.

Förresten så är ju Erixon homosexuell, hur kan jag då läsa vad han skriver? Samtidigt som jag har sådana hemska åsikter, eller vad det nu är för åsikter jag har.
Bara för att man ifrågasätter X är inte Y sann. Dags att börja om på ett nytt pussel.....

Men jag får se det som ett erkännande av Chrille att jag faktiskt lyft nivå till sandlådenivån. Sagt utan att närmare gå in på vilken ort i LKAB-gruvan Chrille ankrat den vid.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
ah17 skrev:
...

Det var ju ett jädra tjat om akademikerdyrkan. Men visst om ni är sugna på akademi och vetenskap så kan jag lista några exempel som ni kan suga i er:

*Ekonomilektorn som beräknade invandringens kostnader till cirka 250miljarder årligen.

*Finsk snubbe vars titel jag glömt som påpekat och kopplat IQ med välstånd till olika folkslag.

*Professor Eva (könskriget) som menar att det pågar satanistiska riter med småbarn i sverige, frekvent.

Skall vi enas om alla akademikers förträfflighet? :7peta

...

Jag antar att du på nåt märkligt sett försöker skämta. Vad är din poäng? Du verkar ju se dig själv som nån sanningsägare av oanade mått. Gudskomplex?

Jag hade en poäng i en tråd nyss som gick ut på att extremhögern aldrig kommer att kunna tas på allvar eftersom de skickar fram folk som.... tja, helt enkelt inte kan tas på allvar. Där ser man...

Edit;

ah17 skrev:
...Det påminner mig om när man bränner myror med förstoringsglas. ...

Mysteriet klarnar...

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
ah17 skrev:
Vanligt svar när argumenten tar slut....vart tog din vurm för akademiker vägen?

Eller är det bara de akademiker som lägger fram "rätt" saker som räknas?

DU menade alltså allvar nar du la fram dessa exempel?!? Ok, då lär vi oss ett nytt ord idag;

Källkritik.

Används oftast av akademiker iofs, inget för dig.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
ah17 skrev:
Jasså, källa tack.

Du är säkert medveten om att sökfunktionen är avstängd i denna forumsavdelningen, men du vet mycket väl vad jag menar. Du pratar i andra trådar om "flummande akademiker" och pikar felstavningar med svar i stil med "akademiker.:rolleyes:", men intressant nog verkar detta bara gälla folk som inte håller med dig.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...