Åldersgräns på SH???

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
No offense, men jag tycker 16år låter som en vettig åldersgräns, annars blir det som bike.se forumet, fyllt till kanten med skitsnack.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
ser jag ett omoget beteende så åker du ut... sen är det skillnad på en 30åring som är agerar omoget tillfälligt och en 15-16 åring som ej vet vad omoget är för de liksom bara är sådär.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Åldern har inte ett Piss med verkligheten o göra Punkt slut

16 års gräns e löjligt

kalle som e 14 o kör 125cc på bana som vill prata lite racing e inte omgen nog för o göra det..... :kocko
nä sätt inte något sånt

Däremot om det spårar ur "gostrider e jätte tuff" jag ska trimma moppen i 300 o dra snuten" då e de dax o banna..

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Tja, det där kan ju variera. En åldersgräns är nog inte så jämrans bra.
Sen är det ju ett jävla jobb och hålla reda på alla rötägg i kartongen. :va

Basti

100% ÄGG
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda cbr1000rr
Swedie skrev:
ser jag ett omoget beteende så åker du ut... sen är det skillnad på en 30åring som är agerar omoget tillfälligt och en 15-16 åring som ej vet vad omoget är för de liksom bara är sådär.

Som jag förstår det så har grabben bara gjort ett inlägg och det var ju inte så omoget...eller?
Han har säkert fler kompisar som är äldre och kommer nog inte att rekomendera Sporthoj.com efter det som du skrev.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
det är nog sant Basti. Jag vet inte om du har erfarenhet inom att äga o bedriva en sån här "verksamhet". Tror du mig om jag säger att för många unga, försämrar sajten? hur taskigt det än låter, så är det sant och ja, en del kommer därmed inte rekommendera SH till andra. So be it.

Stinger

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2003
Hoj
WR450F
Swedie, Du måste lägga enormt mycket tid på detta. Jag tycker du kan ta ut en liten administrativ avgift för att kunna skriva i forumet. (T.e.x 50-100.-) Det tror jag kan lösa en del bekymer med allt för många och konstiga inlägg.

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
Swedie skrev:
det är nog sant Basti. Jag vet inte om du har erfarenhet inom att äga o bedriva en sån här "verksamhet". Tror du mig om jag säger att för många unga, försämrar sajten? hur taskigt det än låter, så är det sant och ja, en del kommer därmed inte rekommendera SH till andra. So be it.

Det är sant. jag tycker att det minst ska vara 18 år.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
jäla skit - det blir en fin motorcyckel swedie (6000 x 100:)

Stinger skrev:
Swedie, Du måste lägga enormt mycket tid på detta. Jag tycker du kan ta ut en liten administrativ avgift för att kunna skriva i forumet. (T.e.x 50-100.-) Det tror jag kan lösa en del bekymer med allt för många och konstiga inlägg.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
tycker jag med,det skulle hindra folk från att regga sig och skriva nåt idiotiskt..50 lapp är lagom.
tex
Medlemskap 50kr
du får ett klistermärke på posten
samt komma medverka i div händelser,banåkningar mm

Njutarn

livet leker...
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Cagiva freccia C12R *såld*
Chille skrev:
Det är sant. jag tycker att det minst ska vara 18 år.

Är väl att ta i mkt! Men eftersom man får köra hoj när man är 16 år så borde de finnas en åldersgräns på 16 år här på forumet med. Annars blir det bara mkt moped snack o skit om att "GR är as cool ska bli som han när jag e stor" osv.

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Swedie skrev:

så sant, så sant Swedie!

Men nog tycker jag Grönis valde ett så bra namn att han nästan borde få vara kvar ;)

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
Njutarn skrev:
Är väl att ta i mkt! Men eftersom man får köra hoj när man är 16 år så borde de finnas en åldersgräns på 16 år här på forumet med. Annars blir det bara mkt moped snack o skit om att "GR är as cool ska bli som han när jag e stor" osv.

du kan väl inte på fullaste allvar kalla en 125:a för en sporthoj?
för jag är väl på sporthoj.com?

när du är 18 år får du övningsköra en ostrypt hoj. då kan dom få vara med o diskutera och ventilera sina åsikter.. många ungdomar tycker ju att GR är gud..vilket enabrt får mig att tänka på när en idiot på en MT5:a tejpade fast en kamera och trodde att han skulle åka ifrån farbror blå.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Det är klart att man säger en ålder som passar än själv. Man får ju börja köra hoj när man är 16 så det låter dumt att sätta en 18 års gräns. Hur många finns det inte som är lite yngre och tävlar då? Finns nog några vettiga under 16 bast med som kanske kör cross eller sporthoj på bana.

/Blue

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Swedie skrev:
hum.. njae.. ser för många dåliga grejer i att ta betalt för att göra det.

Har det med skatter och dyl. att göra? Du slipper ju det mest oseriösa, sen att det kan bli lite svårare att få nya till sidan är ju en baksida givetvis.
Men kan du inte förklara lite närmare varför du ser nackdelar, och kanske väga upp det med fördelar?

Mvh

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...