Åldersskillnader i relationer

Mcbrud

Guest
Barrett skrev:
Efter som du enl. din profil är 19 så är väl frågan åt vilket håll det skiljer överflödig. :)

För mig personligen är ålder bara en siffra på körkortet som inte säger speciellt mkt om personen i fråga. Men visst sitter man väl inne med en och annan fördom när ålderskillnaden springer iväg allt för mkt.
Det är ju oxå så att om skillanden är på andra hållet så är det färre som tycker det är "ok". Hade han varit 19 & du 28 kan jag t.ex. tänka att fler hade höjt på ögonbrynen.

när vi träffades var jag 16 och han 24.... vi visste inte åldern när vi träffades utan den var helt enkelt inte viktig. blev kära och då hade inte åldern någon betydelse. som sagt, de som har något emot det kan dra dit solen inte lyser.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Mcbrud skrev:
när vi träffades var jag 16 och han 24.... vi visste inte åldern när vi träffades utan den var helt enkelt inte viktig. blev kära och då hade inte åldern någon betydelse. som sagt, de som har något emot det kan dra dit solen inte lyser.

Kan bara gratulera till att ni fann varandra! :tummenupp
 

Dweezil

hubba bubba
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
*såld*
Får väl sålla mig till skaran där det skiljer lite mellan könen. :va

Tjejen är 20 och jag är 27 och det funkar bra. Hennes föräldrar var lite skeptiska och det tog över 1 år innan hennes pappa gick med på att träffa mig. :7peta
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Mcbrud skrev:
...vi visste inte åldern när vi träffades utan den var helt enkelt inte viktig. ....


Eftersom du väljer att använda dig själv som exempel så får du ta kommentarerna.

Du påstår att du träffade honom och tänkte -Trevlig kille, undras hur gammal han är?? 19-20?

Eller han märkte inte att du inte kom in på krogen?
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Har inte varit med om någon sådär jättestor åldersskillnad. Vad jag märkt av dock är väl att då man träffat någon yngre har det absolut inte funnits ett skvatt att tala om. INget har varit gemensamt och hon (de) har mest pladdrat om deras polare, gymnasiebetyg osv.

Mao, inget intressant för mig iallafall. Jag gillar tjejer på samma nivå, eller äldre :)
 

Mcbrud

Guest
Chrille skrev:
Eftersom du väljer att använda dig själv som exempel så får du ta kommentarerna.

Du påstår att du träffade honom och tänkte -Trevlig kille, undras hur gammal han är?? 19-20?

Eller han märkte inte att du inte kom in på krogen?

vad spelar det för roll om man trivs tillsammans??? Du påstår alltså att om man blir kär i en Kille/tjej som det är stor ålderskillnad på så ska man inte satsa på den personen? det tycker jag låter, (ursäkta) urdumt!!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Chrille skrev:
Fasen osså! :huvet

Måste jag göra det med en gång eller kan jag vänta till semestern??

Jag hade nog valt att vara på en plats där solen inte skiner innan semestern eftersom jag vill ligga å lapa sol på semestern... men du väljer självklart själv!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
honkiie skrev:
Chewbacca sitter och äter, om ni vill leka får ni komma tillbaks senare. :hihi

Plötsligt såg jag framför mig hederliga barn cykla runt i ett villaområde på cyklar med sån där orange vimpel med en stor apa som cyklar sist på en för liten barncykel. :lol (I Metallica t-shirt). :mattias
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Markus skrev:
Plötsligt såg jag framför mig hederliga barn cykla runt i ett villaområde på cyklar med sån där orange vimpel med en stor apa som cyklar sist på en för liten barncykel. :lol (I Metallica t-shirt). :mattias
Cyklandes trehjuling sittande på det lilla flaket eller? :va
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Mcbrud skrev:
vad spelar det för roll om man trivs tillsammans??? Du påstår alltså att om man blir kär i en Kille/tjej som det är stor ålderskillnad på så ska man inte satsa på den personen? det tycker jag låter, (ursäkta) urdumt!!

Känslor styr man inte över och blir man kär så blir man.. det är såklart ingen kritik mor dig/er/erat..

Men jag funderar dock på vad i hela friden man ser hos en 16 åring när man är 24 år? :va
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Biturbo skrev:
Men jag funderar dock på vad i hela friden man ser hos en 16 åring när man är 24 år? :va

...24åringen kanske hade fått gått om ett par år så de kunde prata studentbal och betyg tillsammans?
:tungan
 

Sportbikebabe

Hojlös, ny kommer 2012.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Höör
Hoj
Gsx-r 750 K8, såld
Jag har träffat en äldre man nu och jag bryr mig inte om att han är 12 år äldre än mig.
Men man har ju märkt att när man är ute att folk tittar lite extra, men det är deras problem inte vårt.

Har även haft ett förhållande med en yngre kille och för oss funkade det inte alls.
Men det är ju så olika från person till person.

Bara mina reflektioner.

/Sportbikebabe
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top