Åldersskillnader i relationer

MaddeU-a

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha RD125 -81 och Yamaha XV 1000 TR1 -83
Mellan mig och min grabb är det 6 år. Funkar bra Två hoj-idioter i hop kan det bli bättre`?
 

Klingan

För kännedom!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 SXC
Skiljer 8 år mellan mig och tösen, jag 30 och hon 22. Alla hennes tidigare pojkvänner har varit äldre så det var hon som plockade upp mig :hihi
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Esquire skrev:
Senaste kvinnan som jag strulade runt lite med var 39år, själv är jag 22... :tomten

Jag var 21 och strulade med en 38-åring. Nu 8 år senare tycker man inte att 38 år är så farligt. Min flickvän sedan två år tillbaka är ett år äldre. Har bara haft en som varit yngre än mig själv.

Men lika åldrar är nog bäst, samma stadie i livet mest hela tiden. Du är 20 och träffar du en 30-åring utan barn så kan det vara knepigt om du vill vänta med kidsen några år.
 

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
Skiljer 1,5 år på oss.....jag är den äldre jag! Funkar bra...om man står ut med kärleksfulla(?) tråkningar om att jag minsann är äldre :rolleyes:

Känner en hel del människor som varit i förhållanden där ena parten varit betydligt yngre/äldre... I vissa av fallen har det funkat bra i många långa år och i andra har det brakat åt skogen ganska direkt.. Förr eller senare har dock alla dessa gått skilda vägar.... Tror att det kan bli problem just med var man är i livet, hur man ser på barn osv osv... Utvecklar inte det mer då det redan varit uppe här. Personligen tror jag nog att det bästa i längden är att vara i någorlunda samma ålder. Vill dock på intet vis säga att det aldrig fungerar med åldersskillnader!
 

Bertborge

"kan rekomendera en knippe våt persilja"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
en går hjävligt fort......
Min granne som är 23 träffade en "tant" jag vet inte exakt hur gammal hon är men det skiljer nog 20 år mellan dom, hennes älsta barn är 1 år äldre en han. Dom har hängt ihop nu i 1,5 år och är i full gång med o köpa kåk. "kärleken är blid"
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Hmm..vilken trådlyftning. Undrar hur det kommer sig.

Nåväl, jag tycker om lite äldre kvinnor, dom är mer mogna liksom...min fru är till exempel 1 dag äldre än mig själv. :tungan
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jag var ihop med en tjej i 8år från att jag var 20 till 28. Hon var 16 när vi träffades och 24 när det tog slut. Kan säga att varken hon eller jag var samma person efter de åtta åren, dock kan jag säga att jag var mer mogen än hon...
Ingen pik till dig nu MCbrud men det är tyvärr ofta dessa förhållanden spricker när tjejen blir mer mogen. De vill göra nya saker och har andra mål/värderingar i livet vid 24 än vid 16.
Jag har ju dateat en hel del tjejer de senaste 2 åren och nu har jag träffat rätt tjej. Hon e 31 och jag 30. Vi är i samma fas i livet och det betyder mycket. Just nu känns det fantastiskt:)
Jag har daetat 25åringar som säger att jag vet inte vad jag vill efter studierna. Jag vet vad jag vill och då är det inte kul att träffa en omogen 25åring med noll koll på livet. Jag kan säga att samma gäller om jag skulle träffa en 20åring, även om man säkert kan bli jättekär så tror jag tyvärr att ett sådant förhållande aldrig kommer hålla. Om man e 30år och kille så börjar ens omgivning skaffa barn, hus och stadga upp sig ordentligt. Att då binda sig med en 20åring som inte är klar med utbildningen är troligen som att be om att det skall ta slut vid 40......

//M
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Jag va gift med en man som var 16 år äldre än mig, vi har en 4 åring tillsammans och skiljda sen 2 år tbx. De svåraste med just åldersskillnaden tyckte jag nog var att han helldre satt hemma medans jag ville ut o se världen och göra saker som han kanske inte hade samma intresse av. Vilket va en del i att vi gick skillda vägar. Tror att de lättare uppstår en svartsjuka också då jag var 21 o han 37, det har iof mycket med hur man är som person att göra. Men en sak e säker... aldrig mer så stor åldersskillnad :)

Nu lever jag med min sambo som e 3 år äldre, helt perfekt :tummenupp
Har vart ute och rest med barn o utan barn, inte bara suttit hemma i soffan :lol
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Det är ju inte åldern som avgör om man e i samma fas i livet. Som stortryne påpekade tidigare så är det 9 år imellan oss, men ändå känns det som jag träffat en manlig verision av mig. Visst har vi upplevt olika saker i våra liv, men just nu är vi i samma fas och det ser ut som om vi är påväg mot samma mål oxå.

Jag tänker ALDRIG på att han e 9 år äldre än mig, hade nästan glömt bort det när jag läste hans inlägg... "9 år? :va "
 

Coola Ola

Guest
Pippi skrev:
Jag va gift med en man som var 16 år äldre än mig, vi har en 4 åring tillsammans och skiljda sen 2 år tbx. De svåraste med just åldersskillnaden tyckte jag nog var att han helldre satt hemma medans jag ville ut o se världen och göra saker som han kanske inte hade samma intresse av. Vilket va en del i att vi gick skillda vägar. Tror att de lättare uppstår en svartsjuka också då jag var 21 o han 37, det har iof mycket med hur man är som person att göra. Men en sak e säker... aldrig mer så stor åldersskillnad :)

Nu lever jag med min sambo som e 3 år äldre, helt perfekt :tummenupp
Har vart ute och rest med barn o utan barn, inte bara suttit hemma i soffan :lol

Att ni har olika intressen har väl inget med åldern att göra egentligen? Finns gott om 30-40-åringar som gillar att resa och vara ute precis som det finns en hel del 21-åringar som gillar att sitta hemma.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
lilltryne skrev:
Det är ju inte åldern som avgör om man e i samma fas i livet. Som stortryne påpekade tidigare så är det 9 år imellan oss, men ändå känns det som jag träffat en manlig verision av mig. Visst har vi upplevt olika saker i våra liv, men just nu är vi i samma fas och det ser ut som om vi är påväg mot samma mål oxå.

Jag tänker ALDRIG på att han e 9 år äldre än mig, hade nästan glömt bort det när jag läste hans inlägg... "9 år? :va "
Nu känner jag inte er men det kan ju vara så att du är "mognare" än 24 och han "mindre mogen" än 35? (Hypotes..)
Men det vanligaste är att om man träffas när man e 20 resp 29 så håller det sällan speciellt länge. Efter ett tag så vill de flesta killar med skaffa barn och om du då är 25 och vill ha vid 30....ja då kanske han inte vill ha vid 40...sedan så brukar man vilja olika saker vid olika åldrar.
Jag ville resa och vara skibum när jag va 20, inte ville jag bli farsa.
Min värsta fasa är att träffa en tjej som pluggar och som inte har jobbat. Då har man inte ett suck gemensamt...att dessutm hon ska gå igenom samma saker som är helt självklara för mig och som jag vet hur de kommer bli kan göra båda väldigt frustrerade. Detta vet jag av efarenhet. Jag jobbade hon pluggade..

//M
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Mingves skrev:
Jag ville resa och vara skibum när jag va 20, inte ville jag bli farsa.
Det är ju inte default för alla, för DIG var det så, men alla är ju inte sånna...

Mingves skrev:
Min värsta fasa är att träffa en tjej som pluggar och som inte har jobbat. Då har man inte ett suck gemensamt...
//M
Om ni har någe gemensamt har ju inte med åldern och göra. Vi gör ju inte alla saker i samma tempo, det du hunnit göra på 10 år kanske någon annan gjort på 2 år...
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
lilltryne skrev:
Det är ju inte default för alla, för DIG var det så, men alla är ju inte sånna...


Om ni har någe gemensamt har ju inte med åldern och göra. Vi gör ju inte alla saker i samma tempo, det du hunnit göra på 10 år kanske någon annan gjort på 2 år...
Jag menade inte detta som en pik till dig eller MCbrud.
Men trots allt är det tyvärr så att få är ihop med den som de träffade när de var 20....
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Mingves skrev:
Jag menade inte detta som en pik till dig eller MCbrud.
Men trots allt är det tyvärr så att få är ihop med den som de träffade när de var 20....
Det är lugnt tog det inte som en pik. Jag menar bara att åldern inte har någon större betydelse. Speciellt inte när man kommit upp i 20+.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Mingves skrev:
Att då binda sig med en 20åring som inte är klar med utbildningen är troligen som att be om att det skall ta slut vid 40......

//M
eller efter några månader...
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag är 24 år.

Är man 24 och springer efter 16åringar så saknar man ett par kromosomer.

Hur fan får man ens kontakt med en 16åring liksom????

Nä tack, jag vill inte veta egentligen. Fy fan....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top