Åldersskillnader i relationer

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
har haft ett par tre förhållanden med yngre tjejer, tycker inte ålders skillnaden är problemet.
tjejer under 25 uppskattar inte långsiktig kärlek, dom lever i nånn lalla värld där det alltid finns nått bättre runt hörnet. :mad:
 

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Småland
Hoj
Nada...just nu.
Jag tycker inte ålder spelar så stor roll...bara man älskar varandra o har kul.Har flera tjejkompisar som har mycket yngre killar.Och 2 av dom har killar som det skiljer 8-9 år...mellan dom.Och en av dom har vart gift i 17 år och har rellativt stora barn.Och hon träffade en kille som blir 30 nu i sommar och hon är 43 år...och dom ska ha barn.Kärleken är blind tror jag. :)
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tja...var ihop med en 5 år äldre tjej från att jag var 22 o hon va bra på alla sätt me hon kände sig nog osäker på framtiden med mig..tyckte jag var ung o hon ville ha barn eller ett till(ett från förra förhållandet) på en gång o de ville inte jag då.
så ofta kan man hamna i såna problem med olika ålderskillnader. men de kan ju va bra åt andra hållet så vill hon ha barn när hon e 25 typ så är man själv kanske mogen för ett barn när man är lite äldre..
oftast bruka ju vi pojkar vänta in i sista minuten :rolleyes:
 

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Ort
helsingborg
Hoj
yamaha r6 2000
Min moster och hennes man skiljer det 20 år på en ganska stor skillnad om du frågar mig. Dom har 3 barn och alla verkar må hur bra som helst! Inga problem... Föräldrarna var lite tveksamma i början men dom accepterade det till slut.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Chrille skrev:
Fasen osså! :huvet

Måste jag göra det med en gång eller kan jag vänta till semestern??

Dit solen inte lyser? Då kan du ju stanna hemma, vi lär då fan inte få någon sol i sommar... :mad:
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
R2 skrev:
har haft ett par tre förhållanden med yngre tjejer, tycker inte ålders skillnaden är problemet.
tjejer under 25 uppskattar inte långsiktig kärlek, dom lever i nånn lalla värld där det alltid finns nått bättre runt hörnet. :mad:

Hon dumpade dig alltså? :tomten
 

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Enköping
Hoj
Gixxer
Jag tycker inte att åldern spelar nån roll. Känslor är juh inget man kan bestämma över. Älskar man bara varandra så...
Själv har jag en tendens till att falla för yngre killar. Men det är inget som stör mig. Inte ett dugg...
Inte många av killarna jag träffat som varit äldre än mig.
Många som tycker att det e konstigt när tjejen är äldre än killen. Men jag ser inget konstigt i det alls.
Jag är som jag är. Och jag dras till yngre killar. Kanske beror på att jag inte känner mig så gammal som jag är. :tummenupp

// Lena
 

Dweezil

hubba bubba
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
*såld*
Det finns ju åt det mer ovanliga.

Brorsan träffade sin tjej som 16 åring, då var hon........29 :rolleyes:
Då fick han lite avundsjuka blickar av andra i hans ålder, men nu är han 32 och hon 45 så nu går blickarna åt andra håll :tungan
 

Weloz

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
Ja...
Hoj
GSX-R 750
Barrett skrev:
Vad har ni för åsikter och erfarenheter om åldersskillnader i relationer?

Jag har visserligen haft förhållanden där det har skiljt en del både upp & ner i ålder, men egentligen aldig analyserat hur det påverkade att förhållandena inte fungerade fullt ut.

Jag hörde en formel som stämmer ganska bra.
Dela din egen ålder(eller din tilltänkta partner :) ) med 2 och lägg till 7år.

ex. 30år/2+7år=22år
 

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Barrett skrev:
Vad har ni för åsikter och erfarenheter om åldersskillnader i relationer?

Jag har visserligen haft förhållanden där det har skiljt en del både upp & ner i ålder, men egentligen aldig analyserat hur det påverkade att förhållandena inte fungerade fullt ut.

Vill starkt rekommendera att ni bör vara så jämngamla som möjligt, d v s högst några års skillnad. Skillnaden blir mer och mer påtaglig ju äldre ni blir. Roddan är 60 och hans nya 34 (och gravid), hur länge håller det tror ni? Om tio år kan Roddan (70) vara ett vrak och hans fru/sambo är då fortfarande bara 44 bast. Gemensam pension m m ?

Ungarna i skolan: är det din morfar och mormor? Nä min pappa o morsa!


Har erfarenhet....
 

Gabor

Guest
Busafreak skrev:
Vill starkt rekommendera att ni bör vara så jämngamla som möjligt, d v s högst några års skillnad. Skillnaden blir mer och mer påtaglig ju äldre ni blir. Roddan är 60 och hans nya 34 (och gravid), hur länge håller det tror ni? Om tio år kan Roddan (70) vara ett vrak och hans fru/sambo är då fortfarande bara 44 bast. Gemensam pension m m ?
Ungarna i skolan: är det din morfar och mormor? Nä min pappa o morsa!
Har erfarenhet....

Du har mycket rätt där, lika barn leka bäst..

Det finns naturligtvis undantag, ung tjej, medel ålders man, kan funka om hon är mogen...Testosteronstinn 24 årig grabb, 50 taggad dam....tja det funkar säkert det med.

Men syvende å sist, åldersskillnad, bakgrund, liivsstil i bagaget...tja, bra sex kan lösa mycket problem trots allt..... :7peta
 

Gabor

Guest
Weloz skrev:
Jag hörde en formel som stämmer ganska bra.
Dela din egen ålder(eller din tilltänkta partner :) ) med 2 och lägg till 7år.

ex. 30år/2+7år=22år

Den där är vetenskapligt bevisad...stämmer förövrigt åt båda könen.

Hon 50..blir han då. 32.. :tungan
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Markus skrev:
Den stackaren måste ha haft en svår uppväxt. :(
angelfire_mine_nu-bildarkiv-arkiv-trehjuling.jpg
 

Dickhead

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
stan
Hoj
jävligt snabb hynda
Det är bra om de är unga, då protesterar de inte så mycket när man vill ha lite roligt. När de växer upp får de för sig massa dumheter som att den inte ska in i tvåan eller att svälja är något dåligt.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Dickhead skrev:
Det är bra om de är unga, då protesterar de inte så mycket när man vill ha lite roligt. När de växer upp får de för sig massa dumheter som att den inte ska in i tvåan eller att svälja är något dåligt.

Ja för det är ju sånt som avgör vem man vill leva resten av livet med! :rolleyes:
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Dickhead skrev:
Det är bra om de är unga, då protesterar de inte så mycket när man vill ha lite roligt. När de växer upp får de för sig massa dumheter som att den inte ska in i tvåan eller att svälja är något dåligt.

Hrm.. Vet att filmcitatstråden är en annan men vaffan, tycker den passar:

"-I would never put in in the mouth that kisses my kids goodnight!"
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Biturbo skrev:
...
Men jag funderar dock på vad i hela friden man ser hos en 16 åring när man är 24 år? :va

Något att uppfostra.

Det är det som är grejen - en 16-åring är inte vuxen. Det är därför de förhållandena ofta spricker när tjejen på allvar börjar bli just vuxen. Eftersom killen redan var vuxen får han återgå till att vara den typ av ..... som från början började ragga ungar.

En sextonårig brud är inte oförsvarligt ung men det är ingen vuxen flicka.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top