Åldersskillnader i relationer

Gabor

Guest
korvgubbe skrev:
Hrm.. Vet att filmcitatstråden är en annan men vaffan, tycker den passar:

"-I would never put in in the mouth that kisses my kids goodnight!"

Eller som hon sade:
"" Kan man inte ha den i munnen ska den inte in någon annanstans heller..."" :7peta

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
2fast4hjo skrev:
Mellan mig och sambon är det 5 år (jag 26 och han 31) och har varit tillsamans i tre år nu (nyförlovade) :)

Och min svåger är mer än tio år äldre än den syster han rövat iväg över landet men jag tycker om honom ändå.

Hade han kommit smygande för 10 år sen, när systeryster körde moped, så hade det blivit fientliga förhandlingar.

När man väl blivit "vuxen" är ålder inget mer än gråa hår och rynkor.

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Chrille skrev:
När man väl blivit "vuxen" är ålder inget mer än gråa hår och rynkor.

Faktiskt lite till och inte oväsentligt. Oftast är det mannen som är äldre (exempel finns på det omvända, Kjerstin Dellert m fl). Normal pensionsålder är 65 och den 20 år yngre tjejen ska då jobba i 20 år till medan gubben går hemma (kanske vantrivs) och blir kanske mer o mer begränsad både fysiskt och psykiskt - piller hjälper inte mot allt.

En 50 årig kvinna kan ofta vara i sin mest aktiva sexålder utan piller, kondomer o annat som inte längre behövs. 65-årige mannen blir slakare o slakare... tills sist drar hon för ett bättre liv, kanske?

MikkE

Guest
Jag umgås nästan bara med tjejer som är 25+. Har haft förhållande som det var 9 år mellan oss. har aldrig varit några problem för mig iaf. Tycker också att äldre är roligare att vara med.

Gabor

Guest
har provat både yngre å äldre än mig själv.

Unga tjejer, raka å fina i plåten , men oftast ingen motor...

Äldre årgångar, välsmorda och erfarna..läs trimmade... valet är fritt

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nu har jag iofs ingen vidare personlig erfarenhet av äldre tjejer (ett par tre stycken som max har varit 2 år äldre) men jag kollar hellre på mogna "flickor" runt 30-strecket än på småflickor. Iofs kollar jag på allt av honkön på två ben men just den gruppen tilltalar mest. Nu har jag iofs flickvän sedan 5 år tillbaka (samma årgång och allt, skiljer 6 månader) men vore jag singel så skulle jag nog leta efter något äldre. Iofs så hinner verkligheten ikapp en och man bestämmer inte själv över vad som kommer med hem eller ej...
Morsan (som har fyra ungar, och hade redan då) var 38 år när hon träffade sin gubbe som då var 27 :brinnerup Det var säkert en del blickar från omgivningen, men det som är värst när jag tänker efter är att han bara är 7 år äldre än min brorsa :3freak De håller fortfarande ihop och kommer nog dela grav ihop så för dem fungerade det utmärkt.
Min styvbrors far däremot är solklart gubbsjuk! Han är 46-47 nånting och hans thailändska flickvän är 25. Sist jag hörde iaf, han kanske har skaffat nåt yngre nu...

Gabor

Guest
Deffiniera gubbsjuk...

Äldre man med ung kvinna....eller en ung tjej som föredrar äldre män...

Så det där med gubbsjukt, tja vad vet jag , åldern ´har ingen betydelse, bara de utomstående som har en massa tyckanden.

Oftast de som är avundsjuka....ofta åxå av någon underlig anledning feminist kärringar som inte fått stock på ett par sekel.... :yoparty

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
MikkE skrev:
Jag umgås nästan bara med tjejer som är 25+. Har haft förhållande som det var 9 år mellan oss. har aldrig varit några problem för mig iaf. Tycker också att äldre är roligare att vara med.

Vi vet! :yoparty :tungan

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag har mest bara haft yngre flickvänner. I allmänhet så har de varit väldigt osäkra på sig själva och haft problem med sina fäder. Jah har bara blivit någonslags biträdande farsa som ska fylla någon slags tomrum. Eller hur jag nu ska uttrycka mig...

Men nu har jag fått nog av lammkött.

Senaste kvinnan som jag strulade runt lite med var 39år, själv är jag 22... :tomten

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Så länge man trivs med varandra och det känns bra så är det bara tuta och köra. Vad omgivningen tycker kan man ju lika gärna ge fan i. Det är ju ens eget liv man lever.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Mjaaa, jag gillar gamla tanter jag :ätapiller
dvs omkring 30... :jäs

Idag lånade jag en tant av en kompis som var 27 och skjutsade på hojen, kul det :hej

Maximilia

Guest
Vad är då mest accepterat?

Äldre grabb + yngre tjej eller yngre grabb + äldre tjej :va

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024