Dr.Bike
Guest
Du är en duktig samhällsmedborgare.....
Gäller bara att dö 2 dagar innan pension oxå, så är man komplett...
Du är en duktig samhällsmedborgare.....
150-300 känns som den felande länken om nån nu vill veta hur mkt folk tjänar.. Det är en jeeeeekla skillnad där.. 150´, då kan man väl knappt äta? 300´ så har man ändå råd med en hel del (om man inte bor i sthlm).
tala för dej själv. Beskattningsbar inkomst 109.000, före skatt. de klart de e knapert men har både råd med mat och budgethoj.
Är 109kkr max vad man får tjäna innan CSN går in och nallar bidraget eller? 110kkr om året blir man inte fet på men visst fasen räcker det som student.
Har aldrig förstått hur studenter som alltid har slut på pengar gör? Av de 7kkr CSN ger i månaden så förbrukar jag:
3kkr på Boende
2kkr på mat och hushållsprodukter
1500kr på flyg hem
500kr lek
Visst mina motorcyklar/semester/7kkr vinterjackor får finansieras av andra pengar men med tanke på att man som student är ledig nästan 3 mån om året så finns där gott om tid för extrajobb. För att inte tala om hur många heltidsprogram där arbetsinsatsen absolut inte motsvarar en heltid....
Jag fattar inte hur ni överlever.... jag har nåt mentalt minimum på 12´ rent / mån.. Det kan jag leva på, äta dricka sova skita och betala hyra.. Mindre går inte
Sen är jag duktig, får jag ut 25´kan jag lägga undan 10´, men får jag ut 10´ går jag fan 2´ back !
det är för att du bor i Stockholm....
Snarare ni som är bakom flötet med Gustav Fröding,
Nej det märks...vilket alternativ kryssar man i om man tjänar 300000 tycker du
Du har inte läst någon statistik?? 150 000- 300 000kr är väl ett lite stort intervall??
278.637 i prelskatt, känns fint.....
Och för att jag förmodligen är dyr i drift Var aldrig bra på att leva på CSN! Thank god för svartjobb, utan det hade jag inte klarat skolan !
Sen får man ju lite andra värden med åren när man haft lön ett tag.. Jag började tycka att 150-200 pix för en flaska vin en tisdagkväll var helt normalt, tills jag började räkna på hur man man druckit upp på ett år med tisdagsviner, lördagsfyllor på krogen, taxiresor, spontanmiddagar ute, 65 kronors fikas osv.. Innan jag köpte 950 (första nya jag köpt) räknade jag in att jag finansierade försäkrningen bara genom att sluta köpa flaskvatten.. Det är lätt bisarrt!
Tycker det är mera intressant med hur mycket utgifter man har. + massa sant.
Kan bara hålla med.
De flesta svarar på ökad inkomst med ökade fasta kostnader.
Resultatet blir att ju mer man tjänar, ju fattigare blir man.
Och de flesta går på det!
"Han måste ha gott om pengar som har så fin bil."
Man får inte mer pengar av att köpa dyra grejor!
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|