Årsinkomst före skatt???

Lön i kr per år brutto...

• Antal röstningar
    0

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
150-300 känns som den felande länken om nån nu vill veta hur mkt folk tjänar.. Det är en jeeeeekla skillnad där.. 150´, då kan man väl knappt äta? 300´ så har man ändå råd med en hel del (om man inte bor i sthlm).

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Astrimmad R1-06
Du har inte läst någon statistik?? 150 000- 300 000kr är väl ett lite stort intervall??

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
150-300 känns som den felande länken om nån nu vill veta hur mkt folk tjänar.. Det är en jeeeeekla skillnad där.. 150´, då kan man väl knappt äta? 300´ så har man ändå råd med en hel del (om man inte bor i sthlm).

tala för dej själv. Beskattningsbar inkomst 109.000, före skatt. de klart de e knapert men har både råd med mat och budgethoj.

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Jag sänker min årslön med ca 140 000 kr brutto i år jämfört med 2007. :tungan Då är inte bonusar medräknade....:rolleyes:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
tala för dej själv. Beskattningsbar inkomst 109.000, före skatt. de klart de e knapert men har både råd med mat och budgethoj.

Är 109kkr max vad man får tjäna innan CSN går in och nallar bidraget eller? 110kkr om året blir man inte fet på men visst fasen räcker det som student.

Har aldrig förstått hur studenter som alltid har slut på pengar gör? Av de 7kkr CSN ger i månaden så förbrukar jag:
3kkr på Boende
2kkr på mat och hushållsprodukter
1500kr på flyg hem
500kr lek

Visst mina motorcyklar/semester/7kkr vinterjackor får finansieras av andra pengar men med tanke på att man som student är ledig nästan 3 mån om året så finns där gott om tid för extrajobb. För att inte tala om hur många heltidsprogram där arbetsinsatsen absolut inte motsvarar en heltid....

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag fattar inte hur ni överlever.... jag har nåt mentalt minimum på 12´ rent / mån.. Det kan jag leva på, äta dricka sova skita och betala hyra.. Mindre går inte

Sen är jag duktig, får jag ut 25´kan jag lägga undan 10´, men får jag ut 10´ går jag fan 2´ back !

Last edited:

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Är 109kkr max vad man får tjäna innan CSN går in och nallar bidraget eller? 110kkr om året blir man inte fet på men visst fasen räcker det som student.

Har aldrig förstått hur studenter som alltid har slut på pengar gör? Av de 7kkr CSN ger i månaden så förbrukar jag:
3kkr på Boende
2kkr på mat och hushållsprodukter
1500kr på flyg hem
500kr lek

Visst mina motorcyklar/semester/7kkr vinterjackor får finansieras av andra pengar men med tanke på att man som student är ledig nästan 3 mån om året så finns där gott om tid för extrajobb. För att inte tala om hur många heltidsprogram där arbetsinsatsen absolut inte motsvarar en heltid....

får finskt studiestöd och de har mycket bättre system. För det första FÅR man dryg 4000 i bidrag varje månad man studerar, samtidigt som man får tjäna (och där ingår hyresintäkter, kapitalavkastningar, lön ja allt) 7200 per studiemånad. Sen på sommaren får man tjäna hur mycket som helst det påverkar inte studiemedlet, samtidigt som man kan göra så feta avdrag på löneintäkterna så skatteprocenten ligger på 8-9% och ändå får jag återbäring. Korridorarna och kursarna har knappt råd med cykel medan jag spruttar MC trots att jag inte tar lån.

funkar helt okej att leva på 110 k. nudlar är tokbilligt, bo på 17 kvm korridorsrum är tokbilligt, fulöl är okejbilligt, Lundaspecialen falafel kostar för fan bara 20 spänn. Och på Banditen har man jävligt roligt per spenderad krona, i alla fall jämfört med 1000 cc hojar när man haft lappen <3 år.

Jag fattar inte hur ni överlever.... jag har nåt mentalt minimum på 12´ rent / mån.. Det kan jag leva på, äta dricka sova skita och betala hyra.. Mindre går inte

Sen är jag duktig, får jag ut 25´kan jag lägga undan 10´, men får jag ut 10´ går jag fan 2´ back !

det är för att du bor i Stockholm....

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
det är för att du bor i Stockholm....

Och för att jag förmodligen är dyr i drift :gnissla Var aldrig bra på att leva på CSN! Thank god för svartjobb, utan det hade jag inte klarat skolan :yoparty !

Sen får man ju lite andra värden med åren när man haft lön ett tag.. Jag började tycka att 150-200 pix för en flaska vin en tisdagkväll var helt normalt, tills jag började räkna på hur man man druckit upp på ett år med tisdagsviner, lördagsfyllor på krogen, taxiresor, spontanmiddagar ute, 65 kronors fikas osv.. Innan jag köpte 950 (första nya jag köpt) räknade jag in att jag finansierade försäkrningen bara genom att sluta köpa flaskvatten.. Det är lätt bisarrt!

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Nej det märks...vilket alternativ kryssar man i om man tjänar 300000 tycker du :tungan :confused:

Om nu någon mot förmodan skulle ha tjänat precis 300000kr så kanske den personen hittat 50öre på gatan under året och iom det då hamnar i gruppen 300-450tkr...:)

Du har inte läst någon statistik?? 150 000- 300 000kr är väl ett lite stort intervall??

Är ju ett lika stort intervall som 0-150tkr och 300-450tkr eller???

Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag tillhör översta kategorin... Jobbat hårt för att få sponsring nog att kunna fortsätta åka hoj och får en del stöd från släkten för att kunna hålla sig vid liv.

Vill man bara nog mycke så går det :tummenupp :näsblod

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Och för att jag förmodligen är dyr i drift :gnissla Var aldrig bra på att leva på CSN! Thank god för svartjobb, utan det hade jag inte klarat skolan :yoparty !

Sen får man ju lite andra värden med åren när man haft lön ett tag.. Jag började tycka att 150-200 pix för en flaska vin en tisdagkväll var helt normalt, tills jag började räkna på hur man man druckit upp på ett år med tisdagsviner, lördagsfyllor på krogen, taxiresor, spontanmiddagar ute, 65 kronors fikas osv.. Innan jag köpte 950 (första nya jag köpt) räknade jag in att jag finansierade försäkrningen bara genom att sluta köpa flaskvatten.. Det är lätt bisarrt!

DAMN! jag tycker att allt över 10 kronor för en halvliter starköl är ett regelrätt rån. Matbudget per månad ligger på 8-900 spänn (linser är stört billigt), 10månadershyra med garage 2600. Endel spontanmiddagar ute blir det ju, men mest 20-kronorsfalafel eller 40-kronorskebabpizza om de e lyx. går bara ut på nationsklubben för den e gratis för de boende och stor stark är 25 spänn. Allt för att ha råd att köra!

jag kommer iofs bli helt bongas när jag kommer ut från teknis och får cirka 25 k ingångslön!

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
Tycker det är mera intressant med hur mycket utgifter man har. Jag har jobbat och slitit sedan jag var 17 år, idag är nästan 33 år. Jag tjänar bra för min ålder men utgifterna har oxå vuxit attans mycket genom åren.
Tror nästan att jag hade "mera" pengar att leva för 10 år sedan men å andra sidan har jag 2 bilar 2 bågar, ett sommarhus som jag visserligen hyr ut nu och ska säljas samt ett nyköpt hus. Visst det hjälper ju inte att man träffade en :tuttar med två småbarn oxå. Men jag skulle inte klara mig utan 20000 rent i månaden idag vilket jag tycker är sorligt.
Allt handlar ju om vilka prioriteringar man har. Ibland funderar jag på att bara sälja av allt skit och börja om från noll igen. Problemet är ju att man har vant sig med en del vardagslyx som med åren bara blir dyrare och dyrare...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tycker det är mera intressant med hur mycket utgifter man har. + massa sant.

Kan bara hålla med.
De flesta svarar på ökad inkomst med ökade fasta kostnader.
Resultatet blir att ju mer man tjänar, ju fattigare blir man.

Och de flesta går på det!
"Han måste ha gott om pengar som har så fin bil."
Man får inte mer pengar av att köpa dyra grejor!

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
Kan bara hålla med.
De flesta svarar på ökad inkomst med ökade fasta kostnader.
Resultatet blir att ju mer man tjänar, ju fattigare blir man.

Och de flesta går på det!
"Han måste ha gott om pengar som har så fin bil."
Man får inte mer pengar av att köpa dyra grejor!

Så rätt så...
Mitt största fel som jag har gjort är precis vad du säger, desto mera pengar desto dyrare saker. Fast :) man lär så länge man lever .... hoppas jag..

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag kan på nåt bisarrt sätt (helt ologiskt) känna att höga omkostnader skänker mer glädje än höga fasta kostnader...

Jag har vant mig vid att kunna ta en teaterkväll+middag inkl vin lite spontant för att det passar just då.. Att kunna dricka det man vill ha, och inte det man har råd med etc.

Det är för mig mer värt än att byta ut bilen mot en som grannarna trånar efter. Att jag köpte ny hoj var mer en slump, samt att jag ville slippa strulet. jag har varken tid, plats eller intresse av att spendera mer tid än nödvändigt i garaget... Nu kan jag skicka klubban till verkstad och öppna en Valpolicella så tar garantin det om nåt skulle strula, vilket det inte gör eftersom det är nytt.

Sen kommer idioten fram i en.. Krävande jobb + bil + hoj + båt + :tuttar + :öl så har man många dyra intressen eftersom man inte hinner nyttja dem!

Rationaliseringar på G :tummenupp !

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...