Öppet brev till Lelles MC

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Jag väntade 6 månader på ett mellanrör till ett slipon, som skulle ha legat med i kartongen och som skulle ha ingått i priset. Men som naturligtvis saknades när man kom hem. Pratade med dom 2-3 ggr/månad. När röret sen äntligen dyker upp så vill dom ha betalt en gång till. Jag orkade inte ens bråka mer utan betalade.

Men på klädavdelningen tycker jag dom är väldigt duktiga och trevliga! Dock handlar jag bara direkt i butiken och bara saker som dom har på hyllan.

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Tack för tipset, men utvecka gärna varför!

Förutom allt uppenbart, att det kan användas vid bedrägerier osv, så bränner du mer eller mindre alla juridiska broar som exv. skuldebrevslagen ger dig. Det är, för att tala klarspråk, juridiskt självmord.

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
Blev lite förvånad när jag såg denna tråd, finns det folk som fortfarande handlar av
" Pajjaserna från Uppsala " ??? :va

Liknar mer o mer LIDL, stort, rörigt o usel personal ! :D

8-ball

Motardråtta
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
drz 400 sm -07
Jag handlade ett par Alpinestar stövlar av dem för ett tag sedan, kom hem med två stycken högerstövlar... Jag som varit och kollat på två stycken hojjar hos dem som jag funderar på, men man bör alltså inte köpa en hoj hos dem, känns läskigt när man läser detta

Dom antog att du va högerfotad :näsblod

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Om alla slutar handla där så slipper vi dom innan året är slut. Vad är problemet :va

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Om alla slutar handla där så slipper vi dom innan året är slut. Vad är problemet :va
Folk vill bli lurade, förnedrade och utsatta för allmänt uselt bemötande :va

Mnä, hade med dem att göra får 10år sen eller nåt, men redan då insåg man tillslut att det inte var hållbart.

Nepp, firmorna på landet är trevligare, Mc-kompaniet, MarcussenMC, Verona, Claessons, Nilssons Motor för att nämna några. Släpp stan!

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Gnäll :tungan

Själv är jag snart inne på 3:e månadens väntan på en packningssats till LC4-motorn. Min lokala ktm-handlare har glömt bort min order 3 ggr, tycker förövrigt att man borde ha sånt i lager, knappast chokerande att sånna går åt när det är samma jävla sats i typ alla av ktms motorer.

Kul missa Juni,Juli & augusti, är ju absolut inte då man vill köra.

Men JAG är inte bitter :D

jag beställde en kedja på mässan för 4,5 år sen, den har inte dykt upp än!
Jävla tomtar. Beställd munstycken, det tog dom 4 veckor att skicka skiten!!!

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Bra tråd, nu slipper man göra misstaget att handla därifrån.
Verkar ju bara skita sig för allihopa! :näsblod

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Aldrig handla där igen!!!

Har fått fel grejer flertalet gånger.
Bl a fel drev när äntligen drivpaketet kommer.
Kul? då blev det ännu längre väntan innan man kunde åka.
Köpte ett annat på annat ställe.

Jävla tomtar är det!
Det är helt ommöjligt att komma fram på telefon.
fax o mail likaså.

Så nu slutar alla handla där - med möjligen undantag för när de rear ut grejer.

Handlar bl a på Touringbutiken - trevliga, oftast grejer hemma, ringer upp.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Lelles Mc borde heta Lallarnas mc i stället, jävla klåpar firma helt enkelt!

Ja , vad ska man säga . det känns som dom vill väl men det är nått fel på organisationen .. Tex bara en sån sak som att svara i telefonen ..ska det vara omöjligt :confused:
Ja o stackars Ragnar Han får jobba livet ur sig sälja massa ktm mekka Ktm supporta Ktm osv ..

Nä riv ner helaskiten ! Gör om gör rätt :tungan

Dark_Messenger

Guest
Lelles är värdelösa på postorder. Helt klart. Handlar jag där så blir det över disk så man VET att man får rätt grejor. Sen har jag varit med en polare och köpt hoj hos dom också. Allt flong nytt, kontant etc etc. I samband med det ville min kompis även ha komplett skyddsutrustning och lite annat. Vi fick tjata till oss en rabatt på grejorna utöver hojen som för övrigt var pinsamt liten. Det tyckte jag sög hårt när man handlar så mycket på ett bräde.

Hela affären känns snikig överlag.

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Lelles är värdelösa på postorder. Helt klart. Handlar jag där så blir det över disk så man VET att man får rätt grejor. Sen har jag varit med en polare och köpt hoj hos dom också. Allt flong nytt, kontant etc etc. I samband med det ville min kompis även ha komplett skyddsutrustning och lite annat. Vi fick tjata till oss en rabatt på grejorna utöver hojen som för övrigt var pinsamt liten. Det tyckte jag sög hårt när man handlar så mycket på ett bräde.

Hela affären känns snikig överlag.

Jag önskar Ragnar kunde öppna upp en egen butik. Har en förhoppning att han då skulle anställa avsevärt mer kompetent folk än vad snåljåpen Lelles gör som mestadels anställer kids svart så mycket det bara går.

If you pay peanuts, you get monkeys!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Ja , vad ska man säga . det känns som dom vill väl men det är nått fel på organisationen .. Tex bara en sån sak som att svara i telefonen ..ska det vara omöjligt :confused:
Ja o stackars Ragnar Han får jobba livet ur sig sälja massa ktm mekka Ktm supporta Ktm osv ..

Nä riv ner helaskiten ! Gör om gör rätt :tungan

Jo, Ragnar är ju kanon när man väl får hans intresse, men det kan ju ta sin tid ibland. Fast har vi oss själva att skylla? Tycker inte vi gör annat än snackar klotningar i "våran" tråd :D Ne, se till att anställa en kille till som kan avlasta Ragnar sen är iaf jag nöjd med Lelles. Fast ännu bättre vore om Ragge kunde säga upp sig och starta eget ihop med nån annan KTMguru här i Sthlm :nicka

Vi fick tjata till oss en rabatt på grejorna utöver hojen som för övrigt var pinsamt liten. Det tyckte jag sög hårt när man handlar så mycket på ett bräde.

Varav denna inställning att man aldrig ska betala fullt pris? Står det 9995:- för ett skinnställ så är det ju deras pris. Bli grinig för att man inte får det för 8k jämt känns fel, rabatt ger man som handlare till kunder man gillar, som handlar mycket osv. 15% på listpriset är ingen rättighet! Sen kan man väl tycka att man borde få rabatt när man köper en hoj, men det är fortf. ingen rättighet som vissa verkar se det som.

Oh, BTW, köpte min senaste RX-7 för bättre pris än hos FC Moto, sen fick jag ett extra visir på köpet utan att ens fråga. Heja Kalle! :tummenupp

//H

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Tjena!
Vi har ingen webshop, därför du saknar pris på delar etc.
men vi säljer självklart orginaldelar till KTM,Kawasaki,Suzuki,Aprila (Honda,yamaha delar får vi också tag i med en viss leveranstid)
Sen har vi alla dom stora leverantörerna som alla andra firmor har!
Att skicka via postorder är inte speciellt komplicerat, så de klarar vi också ;) Även fast vi är inriktade på kunderna i butiken i första hand. :)

Jag har köpt två nya hojar och en hel del utrustning delar från MC-kompaniet, aldrig några problem eller strul med vare sig tillgång till grejer eller garantiåttaganden, jag kommer fortsätta handla där.

Lelles har jag inte tagit i med tång på 7 år.

biker-bandit

www.banditmovie.org
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
Hayabusa 2008, Suzuki B-King
:tummenupp
Så enkelt löser man det problemet!

Jo men ta en närmre titt så ser man att mellan 4-8 personer under en sommar tagit plats på lelles som efterträdare till någon som fått sparken eller fått nog.

Så personal omsättningen är det dom är bäst på!

Dark_Messenger

Guest
Varav denna inställning att man aldrig ska betala fullt pris? Står det 9995:- för ett skinnställ så är det ju deras pris. Bli grinig för att man inte får det för 8k jämt känns fel, rabatt ger man som handlare till kunder man gillar, som handlar mycket osv. 15% på listpriset är ingen rättighet! Sen kan man väl tycka att man borde få rabatt när man köper en hoj, men det är fortf. ingen rättighet som vissa verkar se det som.

//H

Så är det ju men när man handlar grejor för 100k+ tycker iaf jag att de kan visa lite välvilja. Vem vet, en glad kund generar ju oftast fler tillströmmande kunder. för att ta ett exempel så brukar jag ha runt 30% när jag handlar av en lokal firma i Nyköping. De killarna ska ju också leva och det är en sanslöst mycket mindre firma än Lelles i Aufsala. Kan dom så borde väl Lelles kunna?

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Lelles har jag tappat förtroendet lite för när det gäller reservdelar.

Ragnar är toppen (Karlströms kallade min hoj hemmabygge och Dirtbike, som för övrigt sålde den ny, sa att modellen inte fanns, men Ragnar hade koll) men han verkar ha för mycket att göra och klädbutiken finns det hyffsade priser i (höst- o vårrea).

Men reservdelsdelen av Lelles har jag haft tur med verkar det som. Bara blivit fel två gånger, men första felet kan nog inte skyllas på Lelles.

Packningssats till moppen kom med en för kort packning, troligtvis inte Lelles' fel.
Beställde en topplockspackning till DT125R -97. Får hem en som det står 88-95 (eller liknande, för tidig modell åtminstone). Den visar sig vara 2,5 gånger så tjock ungefär.
Ringer och säger det. Får svaret i stil med "Nä det ska vara samma men vill du inte ha den kan du lämna in den" fast på ett mindre trevligt sätt. Farsan som jobbade i krokarna då lämnade in den så frågar någon där "Varför köpte du inte den nya här?"
Ja men visst, sist fick jag ju fel, blev idiotförklarad och så påstår ni att det är rätt... :rolleyes:

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
efter att jag köpte mitt mc ställ där tyckte jag servicen var skit bra fick massa hjälp,
men sen skulle vi köpa grejer till tjejen bad om hjälp och fick till svar att de inte hade tid för de var mycke o göra och att vi skulle komma imorgon istället ja tala om läget att vi åkt 16mil enkel resa men de brydde de sig inte om istället hjälpte de någon cross åkare som bara skulle ha någon skyddsväst vi skulle köpa komplett utrsustning:mad: var så jävla arg åker inte dit igen.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC