Öronproppar...

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Muggen skrev:
Jag har dem, var skeptisk i början.. men sen när jag prövat dem är dem guld värda för 198:-
köp!


jag har beställt... 260kr... med andra ploppar, det va nån extra moj som man kunde köpa till för typ 80Kr... får frakt å hela tjosan för 260:- väntar med spänning på ett brev på posten vilken dag som hellst. :tummenupp
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Fluxir skrev:
jag har beställt... 260kr... med andra ploppar, det va nån extra moj som man kunde köpa till för typ 80Kr... får frakt å hela tjosan för 260:- väntar med spänning på ett brev på posten vilken dag som hellst. :tummenupp

Hehe, pluggarna som passar alla öron.. ledsen o göra dig besviken men dem isolerar inte lika mycket som "orginalen" gör. Men i övrigt, värda vartenda öre.
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
Järnia har relativt många öronproppar av latex med mera att välja på.. Skaffade mig ett par latexproppar med snöre o allt för runt 40 spänn har jag för mig :)
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Muggen skrev:
Hehe, pluggarna som passar alla öron.. ledsen o göra dig besviken men dem isolerar inte lika mycket som "orginalen" gör. Men i övrigt, värda vartenda öre.

mm, märkte det idag... dom gick inte å få in som man ville, ja fixade istället ett par egna, gjorda av Whúrt gula proppar, bättre än så blir det fan inte, satt klockrent! hur som hellst, värt 260kr...
 

Tazmaniac

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX 6R Ninja
när ändå många är inne på hörlurar som överöstar vindbruset, så tänkte jag fråga om det är någon som känner till liknande fast i form av headset till walkie talkies???
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Stoppa öronproppar i tonvis i alla fickor. =)

Brukar använda proppar när jag åker cross. Det tar juh bort huvudvärk som man ananrs brukar få på kvällen av en 17 cm långs hgs-ljuddämpare på min 125:a. :yoparty
 

Botte

S.M.R
Gick med
22 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
690 SMCR
aRWe skrev:
Har man ett bullrigt jobb kan man övertyga arbetsgivaren att man skall ha sådana :tummenupp

"Verktyg" som man själv köper för att använda i jobbet kan man ju dra av i deklarationen.
Gjorde iaf jag förra året :tummenupp
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Tazmaniac skrev:
när ändå många är inne på hörlurar som överöstar vindbruset, så tänkte jag fråga om det är någon som känner till liknande fast i form av headset till walkie talkies???

Läs igenom tråden så hittar du vad du är ute efter
 

Knorten

NCS
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Trbg
Hoj
Grön ZX6R-03*borta* Orange XT660X-06*borta* Kawasaki ER6-n-09
aRWe skrev:
Jag har hörselproppar från http://www.earfoon.com/ och är väldigt nöjda med dom. Man kan sätta dit senilsnöre i dom så hänger dom alltid runt halsen, dock lite dyra.

Såna har jag med, fick mina via jobb så jag vet inte vad dom kostade. Funkar hur bra som helst.
 

Akilles

Ninja
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Växjö
Hoj
ZX-10 R 04
Hmmm har glott på alla inlägg, men undrar en sak. Har testat vanliga hörlurar som man får med vilken mp3spelare som helst, men i min hjälm så har jag fan inte plats med hörlurar, de värker och spränger i öronen. T.ex. koss the plug, sitter de och inte skaver eller trycker på örat för mycket om man har en relativt tight hjälm? eller fungerar kanske shure e2c bättre? Jens Of Sweden har ju dessa.

mvh Akilles
 

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Akilles skrev:
Hmmm har glott på alla inlägg, men undrar en sak. Har testat vanliga hörlurar som man får med vilken mp3spelare som helst, men i min hjälm så har jag fan inte plats med hörlurar, de värker och spränger i öronen. T.ex. koss the plug, sitter de och inte skaver eller trycker på örat för mycket om man har en relativt tight hjälm? eller fungerar kanske shure e2c bättre? Jens Of Sweden har ju dessa.

mvh Akilles


Jag har säkert kört 50-100 mil med Koss the Plug och de skaver inget på mig. Jag har en SHOEI-XR1000 om det nu kanske har nån betydelse. Jag använder mp3-spelare, men även om batteriet skulle ta slut när man är ute o kör kan man fortsätta eftersom de även dämpar vindbruset väldigt bra. Det enda som jag har haft problem med ibland är att när jag ska ta av mig hjälmen så kan nån av Pluggarna åka ur örat, men det spelar ju ingen roll eftersom dom ändå oftast ska ur då.

KÖP!!! :tummenupp
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Närå, har kört säkert 500 mil med dem utan några som helst problem med någonting!
Dock var dom lite knepiga i början innan jag lärde mig hur ja bäst skulle få in dem i mina öron.
 

Gabor

Guest
Zee skrev:
Öronproppar?!?! Whatta hell? Har jag missat nått? Varför monterar folk slipon som ska brumma mer o sen kör med öronproppar?? Man vill väl höööraa på motor..?!?!

Supermoppepojkarna med öppna krukor kan jag förstå, men alla ni som kör sporhojar med integralhjälmar, varför kör ni med öronproppar?!?!?! :va

Du är inte så gammal va.. :va

Vind brus i 200 är inte lite skadligt för öronen...skärp dig.
Använd bra pluggar så kommer du att hör när du är 45 åxå. Tänk om det står en snygging och erbjuder ....å du inte hör det, men din fula kompis som du dessutom hatar för att han går hem med alla snyggingar....gör det...igen :fatta!
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Muggen skrev:
Dock var dom lite knepiga i början innan jag lärde mig hur ja bäst skulle få in dem i mina öron.

Har samma erfarenhet med Koss pluggarna. Använder latex "tillsatserna" men det krävs tydligen en speciellt metod för att dom ska sitta utan att åka ut i mina öron iaf.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Samma här, latexpluggen används till mina The plug.
Men man får ju givetvis justera längden på dom, för mina öron räckte det med att klippa röret närmast själva luren, men har man stora örongångar så ska man vad jag förstått klippa av det första "fjället" som går in i örat.
Jag tänkte till kommande säsong göra nya försök att göra hål i bilsom gul till koss pluggarna.
orginalskummen som följer med The plug är fasen helt obrukbara för min del.
Men skaver gör dom inte och dämpar gör dom tillräckligt i min mening.
Man behöver inte skruva upp musiken så högt för att höra den, samtidigt försvinner vindbruset nästan helt.
Med The plugg hör man desutom motorn morra gott om man vrider ner volymen, en musik byts mot en annan helt enkelt :hihi
//Tobbe
 

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
Hörselproppar!

lägg dom i hanskarna så är ju risken minimal att du glömmer dom. Nackdelen är väl om man tappar dom. min sambo köpte som en sorts modell-lera som man placerar i öronen, funkar tydligen bra om man har lite små hörselgångar. Finns på apoteket. :tummenupp
 
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
Jag kör med Bilsoms Musik & Simpropp, 29:- på apoteket.
Bra flergångsplugg som man lätt diskar av när den blivit gul :tungan
Funkar på hårdrockskonsert också. Och den ligger i ett litet plastetui att ha
i fickan el. dyl.

Kan bara säga att jag ALDRIG skulle lyssna på musik samtidigt som jag körde
hoj! Låter livsfarligt, eller glider ni bara fram i stilla fart och njuter av naturen
som nån gammal customåkare????
Nä, aldrig musik i öronen när man KÖR hoj.
I bilen är det en annan sak, det ÅKER man.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top