Öronproppar...

nuke_proof

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Mille R-02 mattsvart, akka burk, evo luftkit, chip
Zee skrev:
Öronproppar?!?! Whatta hell? Har jag missat nått? Varför monterar folk slipon som ska brumma mer o sen kör med öronproppar?? Man vill väl höööraa på motor..?!?!

Supermoppepojkarna med öppna krukor kan jag förstå, men alla ni som kör sporhojar med integralhjälmar, varför kör ni med öronproppar?!?!?! :va


jag anser ju att om man har proppar så försvinner mkt av vindbruset, motorljud och kvar blir ett underbart twin ljud som framkallar ett ultra brett leende bakom visiret :D :tummenupp
 

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Lycksele
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
aRWe skrev:
Jag gav 1600:-för dom när jag köpte dom på mcmässan i Älvsjö då hade dom mässpris. Tror att dom gick på 1835:- annars.

Jag har likadana. Funkar kanon men kostar ju lite med då har jag dom i jobbet också.
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
nasholm82 skrev:
Jag har likadana. Funkar kanon men kostar ju lite med då har jag dom i jobbet också.

Jag med! Tycker de är asbra, bästa jag köpt någonsin.
Kostade en lax stycket för ett år sen. Det fina med att de är så dyra är att man ser till att hålla reda på dem... lite trevligare att ha på krogen än fula stora gula... :) De finns i ett speciellt mc-utförande som funkar bra att sova med också eftersom inget sticker ut utanför själva platsbiten.

//Fredde piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip säger det i öronen...

http://www.dbdbdb.nu
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Om man tänker efter är detta en ganska onödig diskussion. Vilka proppar som passar är väl ganska individuelt. Det är ju som att fråga vilka kondomer som sitter skönast (ja inte i örat då förståss) :lol

Men vilken planet denne man kör hoj på kan man ju fråga sig..... Det måste vara fel hoj på bilden, du måste åka Goldwing eller nåt :)

Zee skrev:
Hmm.. jo, ok visst brusar det i 200 blås (eller 300 kanske?) men hur länge ligger man i dem hastiheterna eg? Visst fan drar jag på men himla mycket bruser det ju inte. Och jag har väldigt bra hörsel och anser mig vara.. ljudkänslig, shall we say. FYI. Men upp till 150 km/h är det ju inte så himla farligt väl? Tycker inte jag iaf, imho. Kanske är min kruka som är tystare än genomsnittet..? :va

Men men, det kanske är olika.. ok no fence, kör ni med öronproppar. No probs. :) Jag får väl "testa" nästa säsong hur mycket "det brusar" och om det är störigt. Jag har iaf aldrig tänkt på det.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
t020013 skrev:
Men vilken planet denne man kör hoj på kan man ju fråga sig.....


Hehe. Fan vad man har fått sota för ett satans inlägg då. :hihi

Ok. Ok. Jag ska la testa ett par s****s öronproppar i sommar då.

Funderar på en mp3-spelare med Koss the fuckin plug.

Bara öronproppar känns lite gayigt. :rolleyes:

P.S. VM i tråd-återuppväckning för den kommentaren? Är det så svårt att hålla sig? :tungan
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Ninjaboy skrev:
Brukar inte ni Ducatister hylla ert ljud, varför då mp3-spelare? :7peta :hihi :D


Nej, men jag ska köpa en sån dära MP3-spelare som man kan stänga av också. Det är en sån där extra lyxfuntion. Vet inte om ni jappsåkare hört talas om den..?:7peta

:rolleyes:
 

Backe

Farsa
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
Honda motard
Intressant läsning det här...
Jag använder ALDRIG öronpluggar av den enkla anledningen att det försämrar balansen. Visst om man nu ska åka stockholm-göteborg så kan det va skönt men om man bara ska ut å steka runt så är dom irriteterande propparna ivägen.
Alla tycker olika men jag kör som bäst när det mullrar mest!!! :gnissla
Nu ska jag hälla upp en till grogg. God jul. :tomten
 

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sweden, Håbo, Bålsta
Hoj
Brumm brumm
Koss the plug är verkligen skit, har två oanvända legandes här hemma. 20kr +frakt för frivillig köpare.
Tjacka Sony som jag tidigare rekommenderat.

//Fredda
 

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Oslo
Hoj
zx7r
Fredda66 skrev:
Koss the plug är verkligen skit, har två oanvända legandes här hemma. 20kr +frakt för frivillig köpare.
Tjacka Sony som jag tidigare rekommenderat.

//Fredda

håller med helt och håller kossen sög dumpade dem efter en dag och över 1h exprimenterande med skiten men gick inte att få det bra. blev sony istället
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Håller med, koss the plug suger apskit.. Men jag köpte dom nya silikonkuddarna för 100kr, nu sitter dom som gjutet :tummenupp
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Anton_Ljunghusen skrev:
Håller med, koss the plug suger apskit.. Men jag köpte dom nya silikonkuddarna för 100kr, nu sitter dom som gjutet :tummenupp


du menar de där som ska "passa alla öron" ?
dom sög apskit om något.. tackar vet jag wúrts gula pluppar... fixade till ett par sånna med ett litet hål å å satte dom på mina koss the plugg!! funkar fetbra!! sen e väl frågan om ja kan ha det under hjälmen... njae.. det e lite trångt där...
 

Street

X-jell fanclub
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Roslagen
Hoj
Honda VF
aRWe skrev:
Jag har hörselproppar från http://www.earfoon.com/ och är väldigt nöjda med dom. Man kan sätta dit senilsnöre i dom så hänger dom alltid runt halsen, dock lite dyra.
Dom är riktigt bra. Har ett par sånna jag med, dom formgjuts efter dina hörselgångar. Därför är dom så dyra. Fast jag har inte betalat något för mina.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top