Annars är denna herre rätt trevlig och hjälpsam!
http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=49838
Menar du att han kanske kan hjälpa till med övningskörandet?
Och i så fall, är det bara att ta ett snacka med honom eller?
Å fyfan! Den trafikskolan har ingen konkurrens va? Här ligger priset på upp till 800kr för 55min.
Ja, det är ganska fina siffror
Till TS: hur ska du ha råd med en hoj om du inte kan gå på körskolan ens? du vet att du måste göra risk 1 och 2 för att ens göra uppkörningen och har för mig det kostar 2500kr st, rätta mig gärna om jag har fel. På "min tid" fanns d inget sånt. Körskolan finns av en anledning, visst man behöver inte gå alla lektioner dom rekommenderar men det är nyttigt att ta ett par st iaf!
Men hoppas du hittar någon att övningsköra med privat, ju mer du kör desto bättre! Lycka till! Kolla med Vaselek, vet dock inte hur länge han haft kk.
Hur jag skall ha råd?
Det är en sak att köpa utrustning och en helt annan att gå i skolan och beställa kurser.
Att gå MINST 10 lektioner i skolan, skulle bara visa mig grunderna av hojen och kanske också körandet (då jag som tidigare sagt, inte vet ens hur man startar hojen).
Efter det antar jag att jag måste beställa ett par till lektioner, för att behärska hojen så pass bra, att jag kan köra upp.
Och skall vi ta det som om det vore en bil, så skulle 20 lektioner vara bra!
Och precis som du säger, så ju mer jag kör, desto bättre!
Så räknar vi enkel matte, och om vi säger att en lektion kostar 1000 (som en av medlemmarna sa innan), så kostar det 10.000 kr bara för mina 10 "grund" lektioner!
Då tror jag hellre att jag köper en hjälm och annan utrustning för 5000 (säger vi)!
Sen säger vi att risk 1 och 2 också kostar 5000.
Då tror jag hellre att jag betalar 10.000 för de istället för att betala för 10 lektioner.
När jag tog B-kortet så hade jag råd att ta körkortet men inte råd att gå skolan. Då klarade jag mig utan de "nyttiga" skollektionerna.
Så vill jag göra med MC-kortet också!
Se där, d e rätt mycket pengar för nån som tydligen inte har råd. Såg i TS andra tråd att han inte ens har skyddsutrustning.
Ett tips är ju att först skaffa det innan man söker handledare då det faktiskt kostar ett par tusen att köpa det även om man snålar o köper skit. Har man inte råd får man ta det stegvis, ett steg i taget. Börja med skyddsutrustning, tror INGEN vill vara handledare för någon som inte har det.
Jag som "tydligen" inte har råd, har råd för körkortet, men på mitt sätt och inte via skolan.
Som jag sagt tidigare och precis som du själv säger så tar jag det stegvis!
De pengar som jag lägger för hojen, skall täcka allt jag behöver till körkortet!
Alltså som du och en annan medlem sa, så fixar jag skyddsutrustning och allt annat kommer i efterhand.
Att köpa en hoj kommer senare!
Det viktigaste är att jag har körkortet!
Risk 1 700kr
Risk 2 3500kr
Detta betalade jag förra våren. Men det diffar lite har jag märkt
Ja, så verkar det vara.